Toon posts:

[3dMax Bones] Moete met positioneren envelopes.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om met Bones in 3dmax een letter E te animeren.
Het idee is dat de E omvalt een stukje naar beneden valt, door zijn
knien zakt (vandaar de bones) en weer omhoog komt, en nog wat dingetjes.

Zodra het been van de E doorzakt krijg ik een mesh deform waar je akelig van wordt. Nu weet ik dat je met envelopes dit bij kan werken. Ik krijg dit echter niet helemaal voor elkaar. Heeft iemand tips omdat hij/zij hier weleens mee gewerkt heeft ?, of beetje meer uitleg over het principe van Envelopes, in de help van 3dmax staat hier zeer wienig over.

Ja, heb de search gebruikt, en tutorials gezocht op verschillende sites.
Heb op tweakers 2 resultaten gevonden maar daar niet echt iets uit kunnen halen.

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 13:56
Zie je die mooie circels om je envelopes? Elke cirkel heeft een vierkantje, right? Verplaats die es :) gewoon met move.

Verwijderd

Topicstarter
ja die had ik ook al gevonden, maar je hebt een binnenste cirkel en een buitenste cirkel, en ik zie daar niet helemaal de waarde van in.

Verwijderd

Topicstarter
SOrry, ik keek nogmaals in de tutorials van 3dmax en er was een skin tutorial, las op een site dat er een skin tutorial was. (doordat ik op de tuto's van LiToKi klikte, goede links!).

Verwijderd

Topicstarter
Doormiddel van weight kun je die delen die niet goed op je envelopes reageren, bijwerken.
Lelijke hoeken die vervolgens kunnen ontstaan bij een grote buiging kun je oplossen door
een Joint Gizmo te gebruiken.

Ik vermeldt dit even zodat anderen er ook wat aan hebben.