Toon posts:

hulp gevraagd bij logo

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik ben lesley en ben samen met een vriend van mij gestart met een site genaamd mediawereld (wegens spam roepen etc. zal ik de link niet direct posten)

[verkapte spam weggeknipt @ Pelle]

zoals je ziet is het nieuwssysteem al ver gevorderd oa. omdat we een goede basis hadden in de vorm van alexnewsengine.

we hebben nu alleen nog een logo nodig die naast(links) mediawereld of in plaats van mediawereld in de header komt te staan

mischien in de vorm van een cartoon met tekst?

alle sugestie's zijn welkom, houd er rekening mee dat ik zelf niet kan tekenen.

de eisen:
het bestand mag niet te groot worden
er mag geen copyright op

wel zal er elders op de siteb een bedankje komen voor het uiteindelijke ontwerp

[ Voor 7% gewijzigd door Pelle op 23-02-2003 17:31 ]

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:29

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Dus weer een topic 'wie wil er even...' :/

Dat mag dus niet. Lees de FAQ zeg ik je.

[edit]
Kan iemand even ...?
Staat ook duidelijk in de algemene FAQ, maar de users in W&G zijn er niet om klusjes voor anderen op te knappen. Dus vragen als 'kan iemand even een logo maken' of 'wil iemand even een popup-scriptje schrijven' e.d. gaan op slot.
Hunt > ik was eerder :+

[ Voor 67% gewijzigd door Thijsmans op 23-02-2003 15:54 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sorry, waarschijnlijk weinig mensen die een logo voor nop voor jou produceren, en al helemaal niet als het auteursrecht hierdoor wordt overgedragen.

overigens, uit de FAQ:
Kan iemand even ...?
Staat ook duidelijk in de algemene FAQ, maar de users in W&G zijn er niet om klusjes voor anderen op te knappen. Dus vragen als 'kan iemand even een logo maken' of 'wil iemand even een popup-scriptje schrijven' e.d. gaan op slot.
[edit]
Prammenhanger, ja, met alleen maar 'slotjuuuhhh!!' geroep, dat kan je een OW opleveren. Als je post doe het dan onderbouwd. En later die faq-quote er bij-editten is natuurlijk ook flauw.

[ Voor 25% gewijzigd door HunterPro op 23-02-2003 15:55 ]

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

HunterPro schreef op 23 February 2003 @ 15:53:
Sorry, waarschijnlijk weinig mensen die een logo voor nop voor jou produceren, en al helemaal niet als het auteursrecht hierdoor wordt overgedragen.

overigens, uit de FAQ:

[...]

[edit]
Prammenhanger, ja, met alleen maar 'slotjuuuhhh!!' geroep, dat kan je een OW opleveren. Als je post doe het dan onderbouwd. En later die faq-quote er bij-editten is natuurlijk ook flauw.
Ik riep niet om slotjuh ;) ik legde uit dat deze beste vriend de faq eens moest lezen.

/edit: als jij denkt dat ik binnen een minuut jouw post zie, en denk laat ik die quote eens overnemen, de quote opzoeken, ctrl-c, ctrl-v, verstuur kan doen, dan heb je een te hoge dunk van me. ik vat het op als een compliment :+

[ Voor 18% gewijzigd door Thijsmans op 23-02-2003 15:57 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
oooo uhhh sorry, was niet mijn bedoeling om de hier geldende regels te ovrtreden, hoe moet ik dit dan aanpakken?

• GGS_VR6
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Verwijderd schreef op 23 februari 2003 @ 16:07:
oooo uhhh sorry, was niet mijn bedoeling om de hier geldende regels te ovrtreden, hoe moet ik dit dan aanpakken?
Gewoon zelf wat proberen?

Download Paint Shop Pro, www.jasc.com voor een 30dagen trial versie en knutsel zelf wat :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 16:07:
Ga zelf wat klooien in Photoshop of Paint Shop Pro; of laat een professional dit voor je doen. Je kunt ook afstappen op iemand waarvan je denkt dat hij het wel kan.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• HunterPro
  • Niet online
Heren, hij vraagt om een logo, wie van jullie doet dat in godsnaam in Photoshop?

* HunterPro roept Illustrator.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

HunterPro schreef op 23 February 2003 @ 16:11:
Heren, hij vraagt om een logo, wie van jullie doet dat in godsnaam in Photoshop?

* HunterPro roept Illustrator.
Zo, gaan we ook ontopic reageren? :+ Misschien is PhotoShop geen goede keus (ik riep ook maar wat) maar iig heb ik over kunnen brengen wat ik bedoel :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Hunt, onderbouw je post dan wel even :X Photoshop maakt mooie plaatjes, maar die plaatjes zijn niet vectorbased. Bij vergroten/verkleinen krijg je dus kwaliteitsverlies. Vectoren bestaan uit coördinaten/graden enz enz (denk ik :P) en kunnen oneindig worden uitvergroot zonder kwaliteitsverlies. Dat is wel zo praktisch als je bijv. ook briefpapier, billboards, pennen, etuis enz enz wil laten maken.

• HunterPro
  • Niet online
Prammenhanger schreef op 23 februari 2003 @ 16:13:
Hunt, onderbouw je post dan wel even :X Photoshop maakt mooie plaatjes, maar die plaatjes zijn niet vectorbased. Bij vergroten/verkleinen krijg je dus kwaliteitsverlies. Vectoren bestaan uit coördinaten/graden enz enz (denk ik :P) en kunnen oneindig worden uitvergroot zonder kwaliteitsverlies. Dat is wel zo praktisch als je bijv. ook briefpapier, billboards, pennen, etuis enz enz wil laten maken.
plus dat je voorkomt dat je logo enkel uit photoshop-effecten is opgebouwd.

Verwijderd

Topicstarter
standaard logo maken lukt wel, het probleem is het cartoon achtige elemant, het moet flitsend zijn en opvallen

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-08 21:26
flash

• HunterPro
  • Niet online
Waarom flash? Als je creatief genoeg bent kun je met een stokje en een bak zand nog een goed logo ontwerpen. En verder vind ik zo'n post een beetje loos; woei, je kunt het woordje 'flash' posten, wowow! \o/

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

lensflare, das pas flitsend :X

logo's zijn niet zozeer opvallend, ze zijn representatief voor de instelling, neem Tweakie bijvoorbeeld (de nerd). Hou het simpel, niet te veel kleuren, geen "plakkaat", rustig enz enz. tip: www.logo.nino.ru (ofzo)

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-08 21:26
flitsend en opvallend wil hij, en cartoonachtig. dan denk ik aan iets bewegends en dat is met flash makkelijk te maken. een beetje zoeken op het net en je hebt zo je eerste logotje

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 15:50:
hoi, ik ben lesley en ben samen met een vriend van mij gestart met een site genaamd mediawereld (wegens spam roepen etc. zal ik de link niet direct posten)
Dus -dat- gedeelte van de FAQ had je wel al gelezen? :)
mischien in de vorm van een cartoon met tekst?

alle sugestie's zijn welkom, houd er rekening mee dat ik zelf niet kan tekenen.
Tja, en daarvoor heb je designbureaus.
de eisen:
het bestand mag niet te groot worden
Nou, dat heeft bij logo's weinig zin. Je maakt een logo namelijk op zo'n manier dat het "schaalbaar" is - dat het bij wijze van spreken op een vrachtwagen past en op een postzegel, en er in alle gevallen goed uitziet. Dat doe je door het logo niet met Photoshop of Pain Shop Pro te tekenen maar met een vector-tekenpakket. Een kleurvlak wordt hier opgeslagen als een stel aan elkaar verbonden lijnen waarbij nog wat informatie over de lijndikte, de lijnkleur en de vlakkleur staat. Een pakket dat dat kan doen is (zoals al gezegd) Adobe Illustrator of wat ook werkt is Macromedia Flash en Macromedia Freehand - de eerste is er eigenlijk niet voor bedoeld, maar het kan wel - en wordt soms als een goedkoop alternatief voor Adobe Illustrator gebruikt.

Als je een Flash-filmpje ziet valt het over het algemeen direct op dat wat je er mee kan doen aan banden ligt - vanwege de manier waarop het gemaakt wordt. Het is echter wel mogelijk om complexe dingen te maken met een vectortekenprogramma, zie daarvoor bijvoorbeeld http://outthere.deviantart.com ; de auto is met Illustrator gemaakt en kan zonder kwaliteitsverlies zelfs nog op een stuk papier ter grootte van een voetbalveld geprint worden. Een foto zou er van dichtbij lang niet zo scherp uit kunnen zien.
er mag geen copyright op
Dit is onzinnig. Het logo is beschermd door intellectueel copyright - de maker heeft het verzonnen. Wat je bedoeld is dat de maker het logo niet meer als z'n eigen opeist, maar dat vereist over het algemeen een transactie in de vorm van een geldelijke vergoeding, of natura.
wel zal er elders op de siteb een bedankje komen voor het uiteindelijke ontwerp
En dat denk je dat genoeg is? Je krijgt over het algemeen waarvoor je betaald, en "een bedankje" stelt niets voor. De mensen die hierop zullen reageren bezitten of niet de technische kennis om je een deugdelijk logo te maken, of een ongezond hoge dosis altruïsme. :D
Verwijderd schreef op 23 februari 2003 @ 16:23:
standaard logo maken lukt wel, het probleem is het cartoon achtige elemant, het moet flitsend zijn en opvallen
Zeg dat maar tegen degene die de opdracht aanneemt, ook al heb ik niet direct het idee dat er hier veel geinteresseerden zijn :/. Sorry dat dit zo bot en lullig klinkt, maar het programma, en de vereiste kennis krijg je niet zomaar. Het eerste is nog te downloaden. Het tweede niet. :P
jpvk007 schreef op 23 February 2003 @ 16:29:
flitsend en opvallend wil hij, en cartoonachtig. dan denk ik aan iets bewegends en dat is met flash makkelijk te maken. een beetje zoeken op het net en je hebt zo je eerste logotje
Juist. En niet iedereen heeft de Flash-plugin, of heeft er zin in om deze te downloaden. Flash is een extra aardigheid, maar als je een leuke afbeelding met zo'n gescheurd papiertje ziet in de linkerbovenhoek kom je ook niet verder :P.

[ Voor 24% gewijzigd door Yoozer op 23-02-2003 16:40 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Yoozer schreef op 23 februari 2003 @ 16:31:
Dit is onzinnig. Het logo is beschermd door intellectueel copyright - de maker heeft het verzonnen. Wat je bedoeld is dat de maker het logo niet meer als z'n eigen opeist, maar dat vereist over het algemeen een transactie in de vorm van een geldelijke vergoeding, of natura.
Mag ik je daar even op corrigeren; wanneer een logo verzonnen is, berust er nog geen auteursrecht van de bedenker op. Dit is namelijk niet te controleren. Pas wanneer het ontwerp op papier staat, digitaal of met de hand uitgewerkt, draagt het auteursrechten.
Enfin, dat is in dit geval even niet belangrijk, maar wel handig om te weten.
Zeg dat maar tegen degene die de opdracht aanneemt, ook al heb ik niet direct het idee dat er hier veel geinteresseerden zijn :/. Sorry dat dit zo bot en lullig klinkt, maar het programma, en de vereiste kennis krijg je niet zomaar. Het eerste is nog te downloaden. Het tweede niet. :P
Ga eens op zoek naar voorbeelden van cartoons, in de stijl waarin jij het wilt. Wij kunnen niet ruiken wat jij bedoelt met cartoonstijl, en waar je logo überhaupt voor is. Bekijk cartoons, vergelijk ze met je logo, en probeer je logo te veranderen naar de stijl van de cartoon.
Juist. En niet iedereen heeft de Flash-plugin, of heeft er zin in om deze te downloaden. Flash is een extra aardigheid, maar als je een leuke afbeelding met zo'n gescheurd papiertje ziet in de linkerbovenhoek kom je ook niet verder :P.
Mag ik weten waarom je met Flash een logo wilt maken? Ik suggereer echt Illustrator, maar als je Flash fijner vindt werken denk er dan wel aan dat je uit moet gaan van een logo zonder beweging.
Want op een internetpagina staat een bewegend logo natuurlijk in eerste instantie leuk (dit zeg ik omdat het na een aantal keer zien danig irritant wordt) - maar op briefpapier, reclamedrukwerk, vrachtwagentjes etc. kun je geen bewegend logo krijgen! En wanneer je logo pas zijn uitstraling heeft wanneer het beweegt, sta je vroeg of laat echt voor een probleem.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Okee, ik tel 1 topic dat tegen de policy is, en verder een hoop onzinreacties.
Het moge duidelijk zijn dat deze op slot gaat :)

[ Voor 2% gewijzigd door Pelle op 23-02-2003 17:32 . Reden: nederlandsche tael 8)7 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.