Toon posts:

[OC] AOpen AX45-533 (geen cpu-voltage)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een AOpen AX45-533
SiS 645DX chipset.
naja, werkt allemaal perfect.. geheugen is OEM PC2100 maar loopt ook goed op CAS2 of op 166MHz FSB.. videokaart is een Gigabyte Radeon 9000 Pro.. (verder heb ik ook nog een geforce 4 liggen)
en alle onderdelen hebben in een andere pc altijd op 160MHz FSB meegedraaid.. dus ik ga er vanuit dat het wel werkt..

Mijn huidige CPU is een Celeron 1.7GHz.. een vriend van me zei, je kan proberen het zooitje op 133MHz FSB te laten lopen.. (2.26GHz).. het is een willamette dus het is proberen... naja.. zet ik hem op 133MHz FSB.. geen beeld.

Bij hem ingebouwd.. en voltage wat omhoog gezet, en dan boot die wel gewoon, en ook stabiel... echter, op mijn moederbord kan ik het voltage niet instellen.
De BIOS zelf is zoiezo al k*t (vind ik) aangezien je echt zeer weinig in kan stellen. Is er misschien een mogelijkheid om er een 'uitgebreide' BIOS in te flashen? of een andere mogelijkheid om dat voltage omhoog te krijgen?

[edit] als je wilt weten waarom ik hem wil overclocken.. als ik me videokaart overclock heeft dat qua performance geen zin....
ik ben nog wel van plan een P4 te kopen, maar ik heb geen zin het geld uit te geven.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 15:51 ]