Ik las net iets over het hebben van een eigen keyserver (zo heet dat toch?) als je een DPC sub-team hebt... dus dat je met zijn allen naar die server flusht en dat dat ding vervolgens de sub-team-megaflushes regelt etc. en dat je statistieken kunt bijhouden... hoe gaat dit nou precies in zijn werk? Hoe zet je zo iets op? En hoe krijg je er statistieken van te zien?
'k heb zo'n keyservertje op m'n werk geinstalleerd; allereerst om de traffic via internet wat te reduceren, en ten tweede om alle koetjes in de gaten te kunnen houden.
Er zijn proggies die aan de hand van de logfiles van deze server statistieken kunnen maken; zie hier voor een aantal links.
Het mooiste is denk ik het proggie PPStats, maar daarvoor moet je een webserver met php hebben draaien (heb ik dus niet
).
Met die andere proggies kan je wel goed zijn vanaf welk IP adress er dagelijks hoeveel geflushed is. Meestal zal je er dan zelf ff mooie stats van moeten maken.
Mij gaat het vooral in het bijhouden of alle koetjes nog wel grazen. Zo merkte ik vandaag dat er een koetje was (PIII-500) dat maar gemiddeld 50 blokjes op een werkdag deed; bleek een 3D screensaver al de hele tijd actief te zijn
Er zijn proggies die aan de hand van de logfiles van deze server statistieken kunnen maken; zie hier voor een aantal links.
Het mooiste is denk ik het proggie PPStats, maar daarvoor moet je een webserver met php hebben draaien (heb ik dus niet
Met die andere proggies kan je wel goed zijn vanaf welk IP adress er dagelijks hoeveel geflushed is. Meestal zal je er dan zelf ff mooie stats van moeten maken.
Mij gaat het vooral in het bijhouden of alle koetjes nog wel grazen. Zo merkte ik vandaag dat er een koetje was (PIII-500) dat maar gemiddeld 50 blokjes op een werkdag deed; bleek een 3D screensaver al de hele tijd actief te zijn
Intentionally left blank
Je kunt hiervoor het beste naar #DPC op irc.sorcery.net komen, daar zitten enkele proxybeheerders die er alles van afweten, vooral de statistieken vergt soms nog wat aanpassingen.
Crisp : je hoeft niet perse een webserver met php te hebben (je bedoelt waarschijnlijk perl), als je tenminste ppstats van Kevin Pesce (de stats die je bij de meeste proxy`s ziet) bedoelt.
The Wizard
Crisp : je hoeft niet perse een webserver met php te hebben (je bedoelt waarschijnlijk perl), als je tenminste ppstats van Kevin Pesce (de stats die je bij de meeste proxy`s ziet) bedoelt.
The Wizard
7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)
Het werkt nu wel (bedankt!), maar hoe krijg ik nu mijn clients zover dat ze gaan flushen naar en fetchen van mijn eigen perproxy in plaats van die van distributed.net?
Instellingen:
2 - 6 - 2 op No,
vervolgens optie 3 op «SERVER_IP»
en daarna optie 5 op yes.
2 - 6 - 2 op No,
vervolgens optie 3 op «SERVER_IP»
en daarna optie 5 op yes.
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
Ehhh bedankt maareh... heb ik wel dezelfde client? Want optie 3 is de buffer-out prefix... klopt het echt dat ik DAAR de server IP moet invullen? Leek me een beetje vreemd...
Verwijderd
Misschien is dit wat duidelijker.
2) Buffer and Buffer Update Options
__6) Keyserver<->client connectivity options
____2) Automatically select a distributed.net keyserver? ==> no
____3) Keyserver hostname ==> (SERVER IP)
____5) Keyserver is a personal proxy on a protected LAN? ==> yes
____2) Automatically select a distributed.net keyserver? ==> no
____3) Keyserver hostname ==> (SERVER IP)
____5) Keyserver is a personal proxy on a protected LAN? ==> yes
Deze opties zitten alleen niet in mijn client... (dnetc v2.8009-460-CTR-00060723 for Win32)
Maar ik las ergens anders dat het ook gewoon kan door de .ini aan te passen:
[networking]
disabled=no
keyserver=proxynaam:2064
Dus ik ben er nu wel uit
Toch bedankt allemaal!
Maar ik las ergens anders dat het ook gewoon kan door de .ini aan te passen:
[networking]
disabled=no
keyserver=proxynaam:2064
Dus ik ben er nu wel uit
Pagina: 1