Goed gratis disk image programma, ook voor NTFS

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-02 14:02
Wat is een GOED programma voor het maken van een hardeschijf image?

In de search wordt overal gezegd dat je symantec's Norton Ghost het beste kunt gebruiken, maar symantec geeft geen trialware meer uit van Ghost :(
Verder moet je voor bijna elk programma betalen, of ze kunnen geen NTFS aan.
Ik dacht dat ik een progje had gevonden (active@ disk image) maar deze had na 2 uur slechts 6% van mijn NTFS partitie ge-backup-ed.
En het leek er op dat hij een 15GB image wou gaan maken (mijn partitie is 15GB, en heeft met een schone install 1,5GB aan data)

Kortom, wat is een GOED gratis progje waarmee je NTFS partities kunt imagen EN de image niet al te groot maakt (image mag niet veel groter zijn dan de data die in de partitie staat)

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
Ey.........ik weet niet of het wel mag.........maar lang leve KAZAA......(als dit hier niet mag.......haal maar direct weer weg)

Modbreak
Lekkere mentialiteit. Lees dit eens door: Als het niet mag, haal dan achteraf maar weg
Dat wordt dus een Officiële Waarschuwing voor jou. Hou je mailbox in de gaten.

[ Voor 65% gewijzigd door BalusC op 23-02-2003 17:04 ]

www.retroforum.nl

Verwijderd

MiStErMaNiAc schreef op 23 February 2003 @ 15:44:
Ey.........ik weet niet of het wel mag.........maar lang leve KAZAA......(als dit hier niet mag.......haal maar direct weer weg)
Ja, leuk een beetje promoten dat je maar gewoon moet downen!!! Zo verkloot je toch de hele industrie man!! En dan maar klagen als alles te duur is en dat er zó weinig uit komt... heel vreemd!!!!! :(

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-03 21:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

* The Eagle gaat ff zoeken....meld me zo weer ff

Helaas, kan zo ff niks vinden. D8 ff dat sysinternals wat had staan...ik zou zeggen probeer ergens een oude versie van ghost te vinden...

[ Voor 59% gewijzigd door The Eagle op 23-02-2003 15:51 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Dan word het toch kopen, je kan het natuurlijk downloaden, maar dat wil nog niet zeggen dat je goede kwaliteit heb.

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
gewoon meet een linux diskettetje en dan dd gebruiken? of is dat een te gewaagde optie? ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 16:32:
Dan word het toch kopen, je kan het natuurlijk downloaden, maar dat wil nog niet zeggen dat je goede kwaliteit heb.
Tja, norton gohst 2003 is toch niet gelijk een rip uit je lijf?
/me , dont like downloading software!!!!!!!!!!

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-02 14:02
Ik heb nu volgens mij een aardig progje gevonden;
De evaluatie versie van Terabyte Unlimited; heel toepasselijk "Image" gedoopt.
Hij kan vrij snel images maken, en ze zijn even groot als de totale data in de partitie.
Je kunt zelfs de images direct naar een auto-recovery CD branden (onder DOS :))

Ik moet alleen nog even proberen of het terugzetten van een image een beetje goed gaat... (maar dan moet ik eerst mijn backup partitie opschonen)

http://www.terabyteunlimited.com/image.html
Pagina: 1