Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Led Chaser; werkt half

Pagina: 1
Acties:

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57
Ej, ik heb via deze site http://www.aaroncake.net/circuits/chaser.htm de led chaser inelkaar geknutseld. Alles lijkt goed maar als ik het aanlsuit op een 9volt blokje dan blijft er 1 willekeurige led branden, maar als ik de plus of min beweeg over de 9volt blokje dan gaat ie wel lopen. maar hou ik hem er gewoon weer tegen aan blijft er maar weer 1 branden.

Hier de pics:

Boven Kant
Onder Kant

heb alles nagemeten en gecheckt of alles goed zit, maar er moet gewoon iets fout zitten ergens.

iemand die deze schakeling ook heeft gemaakt?

Verwijderd

nee, maar ik denk dat ik wel weet wat het probleem is.

Je moet eens proberen om de andere twee NEN poorten die op je 4011-IC zitten gewoon te belasten, als je namelijk die pootjes van die dingen niet gebruikt, dan gaan ze vaak storen. Ik heb thuis een datasheetboek liggen, dan zal ik het eens opzoeken. Het staat me namelijk bij dat je voor dit schakelingetje niet een gewone 4011 kan gebruiken. nah ja, wordt vervolgd dus....

[edit: idd, 4011 ipv 4017]

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 16:46 ]

• Sprite_tm
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ziet er op zich OK uit, hoewel je de volgende keer misschien de draadjes iets verder het printje in kan drukken. Ok, basic foutopsporing:

Het binaire tellerchippie (de 4017) lijkt wel power enzo te krijgen, alleen geen klok. Check je klokcircuit dus:

Houd eens een ledje tussen de aarde en pin 14 van de 4017? Knippert het ledje of is het statisch aan / uit?

Heeft de 4011 wel power?

Heb je het schema rond de 4011 wel goed gesoldeerd? Dubbel- of driedubbelchek dit eens. Zo nu en dan zitten er bijna-niet zichtbare soldeerbruggetjes tussen 2 soldeereilandjes.

Anywayz, zeg ff wat eruit komt. Veel suc6 iig.

Edit: Dwarre1: De nand-poortjes waar je het over hebt zitten in de 4011, niet in de 4017. En afaik werkt het schema an sich verder wel, ik meen ook ooit zoiets inelkaar geflanst te hebben...

[ Voor 15% gewijzigd door Sprite_tm op 23-02-2003 16:09 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• console
hehe, ik heb het opgelost :) had bij het potmetertje 1 draadje aan het verkeerde pinnetje zitten :X maar nu doet ie het perfect :)) Maar, bedankt voor de hulp!@ :)) morgen maar weer naar Van Esse meer spulletjes kopen 8)

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 08:40

Leejow(saait)

Blater

console schreef op 23 februari 2003 @ 14:56:
Ej, ik heb via deze site http://www.aaroncake.net/circuits/chaser.htm de led chaser inelkaar geknutseld. Alles lijkt goed maar als ik het aanlsuit op een 9volt blokje dan blijft er 1 willekeurige led branden, maar als ik de plus of min beweeg over de 9volt blokje dan gaat ie wel lopen. maar hou ik hem er gewoon weer tegen aan blijft er maar weer 1 branden.

Hier de pics:

Boven Kant
Onder Kant

heb alles nagemeten en gecheckt of alles goed zit, maar er moet gewoon iets fout zitten ergens.

iemand die deze schakeling ook heeft gemaakt?
eej! je solding skills gaan vooruit! Choeso jei!
Veel beter sinds de laatste keer (De hd vu)

Edit: ik lees net je post hierboven, Van essen in apeldoorn? :) APELDOORN DE GEKSTUUH!

[ Voor 6% gewijzigd door Leejow(saait) op 23-02-2003 18:32 ]

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

post de pics gewoon ff in je post..

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Van Essen in Apeldoorn ben ik gisteren nog geweest voor wat onderdeeltjes voor een HD Looplicht. (Kwoon in Uddel hoor, maar dat is te klein voor een electrozaak :'()

• console
Leejow(saait) schreef op 23 februari 2003 @ 18:31:
[...]

eej! je solding skills gaan vooruit! Choeso jei!
Veel beter sinds de laatste keer (De hd vu)

Edit: ik lees net je post hierboven, Van essen in apeldoorn? :) APELDOORN DE GEKSTUUH!
Hehe, idd gaat hard vooruit heb nu een Velleman Soldeer station :) stuke beter wat ik voorheen had :D

hehehe, yup Apeldoorn Ruled :P
Verwijderd schreef op 23 februari 2003 @ 18:39:
Van Essen in Apeldoorn ben ik gisteren nog geweest voor wat onderdeeltjes voor een HD Looplicht. (Kwoon in Uddel hoor, maar dat is te klein voor een electrozaak :'()
Hehe, ik was er dus ook gister in de middag met mun vader :p za in boek te neuzen en soldeer station uit te kiezen, en wat componenten :) HDDVU meter en een Loop licht dus :D

En nu verder neuzen naar nog meer leuke schakelingen :p iemand ID's? :)

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 08:40

Leejow(saait)

Blater

console schreef op 23 February 2003 @ 20:46:
Hehe, ik was er dus ook gister in de middag met mun vader :p za in boek te neuzen en soldeer station uit te kiezen, en wat componenten :) HDDVU meter en een Loop licht dus :D
Ik koop al mijn audio spullen/snoeren daar. Ik zal als me pappie terug is eventjes vragen voor zo'n station.. lijkt me wel handig * Leejow(saait) werkt nog steeds met het ouwerwetse boutje-aan-een-draadje
Pagina: 1