Verwijderd schreef op 25 February 2003 @ 13:43:
Mwoah, ik noem stored prodedures, views, foreign key constraints en subselects niet echt heel bijzonder maar tegenwoordig zelfs essentieel.
Overigens als je toch een gratis open source database wilt gebruiken zou ik eens kijken naar SAP DB, qua features zeer goed, snelheid nog niet informatie over kunnen vinden maar wat ik begrepen heb is dat ook wel in orde.
En ik naar postgresql, sapdb schijnt een stuk minder te presteren en kwa functionaliteit doet postgresql niet onder voor sapdb.
Daarnaast is de userbase voor postgres nog wat groter en dat heeft vaak een positief effect op de ontwikkeling ervan (ook negatief, de ontwikkelingen worden steeds breder, hetzelfde zie je met mysql...)
Anyway, ik denk dat de keuze voor mysql niet altijd de beste is, maar om deze nou af te wimpelen als altijd slecht?
Uiteraard hangt het een en ander af van je requirements, maar een of andere heavy duty database is ook zeker niet altijd de beste keus, zodra het allemaal simpelere selects zijn schopt MySQL de kont van _alle_ databases die ik wel es gebruikt heb, uiteraard waren dat dan geen zwaar geoptimaliseerde databases met helemaal voor uitgewerkte query plans en dat soort zaken, maar dat is mijn mysql install ook niet...
Zodra de performance een treetje omlaag gaat op het lijstje van eisen en plaats maakt voor de dataveiligheid doet mysql het idd wat minder (als in geen foreign key constraints in een default install en dan nog steeds redelijk beperkt).
Subselects, stored procs en functions zijn allemaal zeer nuttige features, maar het wordt er niet ineens onwerkbaar door als die afwezig zijn...
Als programmeur moet je tenslotte vooral kunnen roeien met de riemen die je hebt en als dan blijkt dat de riemen anders zijn dan anders, moet je er nog steeds mee kunnen roeien... Zo niet, dan kan je beter es gaan oefenen om te kijken of het lukt

Of maak je de riemen zelf natuurlijk, mysql is open source; feel free to add your own functionality...
Btw, ik ben me er terdege van bewust dat MySQL niet de #1 keus is en zou mogen zijn voor de enterprise applicaties... Maar als je een enterprise applicatie op je database draait weet je dondersgoed wat je nodig hebt (zo niet, back to the drawing board) en moet je de keus daarop baseren, niet op het feit of mysql per definitie niet voldoet.
* ACM heeft het idee dat de mensen die zo afgeven op mysql er niet veel mee gedaan hebben...
* ACM is zich er trouwens van bewust dat ie zelf ook regelmatig afgeeft op mysql dus dat zal wel niet altijd kloppen, die voorgaande regel
edit:
Owja, het moraal van het verhaal: Stop es met dat "mysql voldoet niet" opmerkingen voor je de requirements gezien hebt

[
Voor 3% gewijzigd door
ACM op 25-02-2003 14:30
]