Toon posts:

safe mode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onder andere een site bij dutchwebhosting gehost, nu heb ik hun 2 week geleden gevraagd om de safe mode uit te zetten, zij zouden dat zo snel mogelijk regelen, nu krijg ik vandaag een mailtje dat ze dat helaas niet uit kunnen zetten vanwege de veiligheid voor de andere klanten, kan iemand mij vertellen waarom zij zo moeilijk doen over het uitzetten van die mode, terwijl ik het bij een andere host (protagonist) binnen 2 uur geregeld had..
ik baal hier behoorlijk van omdat ik nu erg beperkt ben qua opzetten van een site.. :(

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Ik doe standaard ook aan safe-mode, maar vraag dutchwebhosting toch maar om base-dir restriction, da's veilig zat en toch bruikbaar voor jou. Dat ze het gebruiken is niet zo heel gek, maar ze moeten 't wel aan kunnen passen.

Verwijderd

Topicstarter
maar het is dus het goed recht van een host de safe mode niet uit te zetten waardoor de klant (ik) beperkt ben in het opzetten van een site.. vind ik een rare service..

• jep

jep

Ik denk dat dat hun recht is ja. Je zou je websites zo moeten schrijven dat ze er geen last van hebben, kwestie van goed scripten (Disclaimer: door gebrek aan php kennis kan ik die niet geheel onderbouwen, maar er zijn voor alle functies manieren hoe je het in safe-mode moet oplossen). En trouwens, security gaat voor functionaliteit (Al is er nu wel een oplossing mogelijk, maar die moeten ze nog even uitvoeren).

[ Voor 19% gewijzigd door jep op 23-02-2003 15:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus een base-dir restriction zou dan de oplossing zijn.. en dan heb ik nog alle mogelijkheden wanneer de safe mode uit zou staan?

• jep

jep

Nou, da's een soort safe-mode behalve bij acties binnen jou home-directory. Aangezien je daar niet buiten hoeft te komen lijkt me dat de perfecte oplossing ja. Je krijgt dan alleen nog een melding als je buiten je directory gaat browsen, schrijven of whatever. :)
Pagina: 1