Toon posts:

jumper settings cd-rom/cd-rw

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan het kloppen dat het verstandiger is wanneer je een cd-rom speler en een cd-brander via dezelfde kabel op één ide connector hebt je het beste de brander master kan maken?

Zo ja, waarom precies. bedankt

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Maakt niet zoveel uit, als je ze beide tegelijk gebruikt (cd copy), worden ze om en om gebruikt (IDE bus heeft slechts 1 apparaat tegelijk de bus bezet). Welke dan master en welke slave is, maakt niet uit.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb probleem is als volgt:

Ik heb een lite-on 52x en een samsung dvd/cd-rw combo samen op een ide connector. De lite-on is master en de brander is slave. Alles werkt perfect, totdat ik een audio cd wil branden. Het gaat als volgt:

Ik gebruik Nero en kies dus een aantal mp3's die ik op me audio cd wil hebben, waarna ik ga branden. Alles brandt etc. geen een foutmelding! Dan wil ik mijn cd dus afspelen (in bijv. computer of stereo) en dan hoor ik alleen maar gekraak! Volgens de handleiding zou het iets te maken hebben met een audio jitter-effect. Maar om dit precies op te lossen wordt ik van de handleiding zelf ook niet wijzer!

Wie weet hoe ik dit probleem kan verhelpen, want het is kanp irritant!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

DMA aanstaan voor beide apparaten?
En je hebt het over MP3's, komen die van een CDROM in de DVD speler? Of brandt je gewoon vanaf een audio CD naar de brander (dan heeft MP3 er niet zoveel mee te maken he)?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
DMA is aan. Wat betreft de mp's, die staan op me harde schijf. Vanuit nero geef ik dan aan dat ie bijv. 10 mp'3's op een audio cd moet fikken.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-03 19:48
uhm, hoe zit het eigenlijk met de buffer van je cdrom brander? loopt die helemaal leeg en daarna weer vol, of blijft ie rond de 90-95% hangen? ik heb mijn combi zo aangesloten:
2xhdd op ide0 met ata66 kabel
pioneer dvd op ide1 master
plextor cdrw op ide1 slave
ook op een ata66 kabel. heb pc's gezien waarbij ata33 kabel problemen gaf. altijd dma aanzetten (in windows en in bios) en dan moet het lukken.
ik denk dat die hapering dus komt doordat de buffer leeg is dan schakelt die burnproof in. dit hoor je dan met je audiocd.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Hmm da's vreemd want daar komt je DVD speler dus helemaal niet aan te pas.
Jitter kan eigenlijk alleen optreden bij het rippen van audio CD's, dus ook bij het 1-op-1 kopieren van DVD speler naar CD brander.

De Mp3's zijn wel in orde als je ze gewoon afspeelt? Dan wordt er dus jitter geintroduceerd bij het branden van mp3's vanaf de harddisk, da's wel erg raar. Heb je nog verschillende brandprogramma's geprobeerdr?

edit:
ah ja het kan natuurlijk ook zijn dat je burnproof of zoiets de hele tijd aanslaat, maar voor zover ik weet zou je dat niet moeten horen op je audio CD ?

[ Voor 21% gewijzigd door roelio op 23-02-2003 15:29 ]

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-03 19:48
hoe snel brand je je audiocd's en heb je wel eens een ander merk geprobeerd? ik kan zelf bijv niet op 12x een svcd branden met noname cd's en wel op verbatim cd's. met audio geeft die noname geen problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik snap er nu geen kont meer van:

Wat blijkt me audio cd's zijn wel goed gefikt, maar in winamp worden ze niet goed afgespeeld. In Windows Media player wel.

Wie weet hoe dat op te lossen is?
Pagina: 1