[Club3D Radeon 9700 Pro] POST wel/niet

Pagina: 1
Acties:

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Eerst even specs:

Epox 8KHA+ (rev 2.0 , bios 06/11/02, de nieuwste)
Athlon XP 2000+ @ 1.67Ghz (niet ge OC ed)
512 PC2100 Kingston CAS 2.5
340watt Chieftec PSU
Voorderest van de (niet echt boeiende) specs, zie m'n signature.

Het verhaal:
Zojuist een hele mooie doos van Club3D opengemaakt, met daarin dus een Radeon 9700 Pro. Alles uitgepakt , GF4 MX440 AGP eruit gehaald. Radeon ingebouwd.

Het verloop stukje naar molex ook aangesloten, aan een molex op m'n voeding.
Minimaal aangesloten (alleen USb muis/tobo, VGA en spanning)

Het probleem:
Het enigste wat eruit komt, is *beep* *beep* :'(
De POSTLed geeft: 7F, deze code komt gewoon niet voor in de manual :?

De kaart is goed aangedrukt, en zit er recht in, hij past er gewoon niet verder in!

Dit heb ik toen allemaal geprobeerd, met dank aan wat hulp @ IRC:

- Kaart eruit, GF4 er weer in, POST perfect
- BIOS gereset dmv jumper, Radeon erin. Geen POST
- Met de aperture size gespeeld. Geen POST
- Bios geupdate, naar 06/11/02 dmv Alt-F2. Geen POST
- Kaart in een ander systeem gedaan. M'n pa had nog een P4 1.7Ghz staan, met daarin een Shuttle AV75 mobo. Geen POST

In deze review van The Inquirer: http://www.theinquirer.net/?article=5023 wordt er ook een Epox 8KHA+ met een Radeon 9700 Pro gebruikt. Ook de rest van dat systeem lijkt erg op die van mij....
Een AGP incompatibiliteit lijkt mij dus ook sterk.

M'n pa heeft net een systeem in elkaar gezet mobo op tafel gelegd :+, met een Gigabyte KT400 bord/AGP8x , 2000+ en 512 PC2100. Hierin POST hij wel...
Met een no-name 300watt voeding :?

Hij heeft dus letterlijk dat mobo uit de doos gehaald, erop gelegd en proc/mem/vga erop gezet. (kan er jammer genoeg geen pic van maken)
Ding boot gewoon :X

Iemand hier een verklaring voor?
Ik baal hier iig erg van :(

[ Voor 14% gewijzigd door the_tWiStEr op 23-02-2003 14:39 ]

Verwijderd

Is die Geforce 4 MX heel misschien een PCI kaart? Zoja dan moet je in je bios even instellen dat hij naar een AGP kaart moet zoeken ipv PCI.

• the_tWiStEr
  • Niet online
Nope, het is een AGP4x kaart :)

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is je FSB overclocked? zet die op de standaard values en je AGP op 4X ipv 8X. (dit ivm voltage crap).

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• the_tWiStEr
  • Niet online
Nope, niet geoc-ed, nog nooit..

Verwijderd

Het zou misschien kunnen dat je voeding te zwak/instabiel is... Of het moederbord.
(Misschien heb je zo'n moederbord waarvan de condensators lek gaan... Zou kunnen dat daardoor de AGP-spanning niet helemaal stabiel is... Heb ik ook last van gehad met m'n GF2GTS destijds... een 'lichtere' kaart werkte wel goed in dat bord. Misschien is die GF4 MX net wel licht genoeg, en die R9700Pro niet... Alhoewel ik me dan afvraag wat voor nut die molex dan zou hebben...)

iig lijkt het me handig om een andere 'zware' kaart in dit moederbord... Of een andere voeding proberen... (misschien heb je wel een draadbreuk bij die molex-connector, en krijgt ie dus toch geen stroom...)
Ik neem aan dat de kaart zelf niet kapot is, als ie in dat ene bord wel goed werkt...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 14:34 ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Misschien is deze bios niet helemaal 100% werkend met jou kaart, als je hem terug flasht naar een wat oudere bios? wie weet ik noem ook maar wat op :)

39

• EfBe
  • Niet online
Ik heb gister een club3D 9700 non-pro gekocht en ingebouwd, exact hetzelfde (bij mij bootte hij nog 1 keer, na drivers installatie checkerboards en einde verhaal). Niet oc-ed systeem en ook beepbeep, andere systemen geprobeerd, zelfde liedje. Ik ga hem iig terugsturen en het lijkt er op dat de jouwe ook gewoon niet goed is. Een videokaart behoort het gewoon te doen in een standaard systeem, zo niet dan is de kaart kapot/gaar/crap. Andere vragenbij de winkel waar je hem vandaan hebt.

• the_tWiStEr
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 14:32:
Het zou misschien kunnen dat je voeding te zwak/instabiel is... Of het moederbord.
(Misschien heb je zo'n moederbord waarvan de condensators lek gaan... Zou kunnen dat daardoor de AGP-spanning niet helemaal stabiel is... Heb ik ook last van gehad met m'n GF2GTS destijds... een 'lichtere' kaart werkte wel goed in dat bord. Misschien is die GF4 MX net wel licht genoeg, en die R9700Pro niet... Alhoewel ik me dan afvraag wat voor nut die molex dan zou hebben...)

iig lijkt het me handig om de kaart te proberen op een ander moederbord, of een andere 'zware' kaart in dit moederbord... Of een andere voeding proberen... (misschien heb je wel een draadbreuk bij die molex-connector, en krijgt ie dus toch geen stroom...)
Andere voeding is idd nog een idee, zat 400watt + op voorraad hier.
Het systeem waar hij wel in postte, was met een no-name 300watt :?

Ik heb hem zojuist getest op alleen mobo/mem/proc, en daarna boot hij gewoon.
Heb ook meerdere molexen probeerd, en ipv verloopstuk, en een floppy connector, waar de floppy drive aanhing om de bios te flashen.

Ik ga weer fijn doorprutsen, op m'n verjaardag notebene 8)7
EfBe schreef op 23 February 2003 @ 14:33:
Ik heb gister een club3D 9700 non-pro gekocht en ingebouwd, exact hetzelfde (bij mij bootte hij nog 1 keer, na drivers installatie checkerboards en einde verhaal). Niet oc-ed systeem en ook beepbeep, andere systemen geprobeerd, zelfde liedje. Ik ga hem iig terugsturen en het lijkt er op dat de jouwe ook gewoon niet goed is. Een videokaart behoort het gewoon te doen in een standaard systeem, zo niet dan is de kaart kapot/gaar/crap. Andere vragenbij de winkel waar je hem vandaan hebt.
Winkel == m'n pa, en dan gaat hij dus terug naar de groothandel.
En hij is wel degelijk niet stuk, hij post gewoon in een ander systeem!

[ Voor 32% gewijzigd door the_tWiStEr op 23-02-2003 14:40 ]

• the_tWiStEr
  • Niet online
Homedisc schreef op 23 February 2003 @ 14:33:
Misschien is deze bios niet helemaal 100% werkend met jou kaart, als je hem terug flasht naar een wat oudere bios? wie weet ik noem ook maar wat op :)
Mhoaw, zou kunnen. Mooie ondertitel btw _/-\o_

Verwijderd

Met mijn GF2GTS destijds kon ik meestal wel booten als ik de PC eerst een kwartier aan liet staan, en daarna opnieuw proberen te booten... Dan waren de gare condensatoren genoeg opgeladen om toch beeld te krijgen... Zou je kunnen proberen... Als ie het op deze manier doet (met een goede, krachtige voeding), is het vrij zeker dat het moederbord het probleem is, wat niet onwaarschijnlijk is met een Taiwanees bord (vaak slechte kwaliteit onderdelen, en moederbord haalt specs van AGP/PCI/CPU etc niet qua voeding).

Verwijderd

Dit is wat er als eerste in me opkomt, ik probeer er een logisch verhaal van te knutselen.
7F is in decimaal 127, en die wordt bij de biossen op m'n school gebruikt om aan te duiden dan dat de BIOS nog goed is... dus wie weet is het hier hetzelfde

Hier heb ik ook wt problemen met m'n Radeon 9700, geen ernstige, maar ik geef de schuld aan m'n voeding. Als ik m'n bak aanzet, dan krijg ik geen beeld (hij post wel), als ik dan reset dan gaat het wel goed. Ik reset nadat m'n hardeschijven op gang zijn, zodat hij meer stroom kan geven aan de Radeon. Als ik de extra stroomkabel er niet in doe, dan krijg ik altijd beeld, en een mooie error van "Je moet het aansluiten"

Dat het in jouw kast niet kan, doet me denken aan dat er misschien iets ergens contact maakt en je voeding zo minder kracht heeft om te verdelen, maar aangezien je dan kortsluiting zou kunnen krijgen lijkt het me niet erg logisch. Misschien heeft het te maken met 'storingsvelden' van andere hardware (wat ook te onvoorspelbaar is, en dus eigenlijk ook niet logisch)

Heb je het al geprobeerd zonder enige PCI kaart in je eigen kast, en/of zonder die extra stroomkabel?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 18:22 ]

• the_tWiStEr
  • Niet online
Ok, Epox 8KHA+ is eruit, Gigabyte 7VAX erin.
Bios ingesteld, alleen de radeon zit erin :)

Dus 'ff' XP installeren, maar neej hoor, BSOD's |:(
IRQ_not_less_or_equal *zucht*

Kingston 512 PC2100 eruit, Samsung 256 PC2100 erin. Probleem opgelost
Format naar NTFS, ging ook nog goed, maar toen bij het kopieren van bestanden, weer BSOD :X

Heb het nu dan ff gehad, morgen weer verder dan maar.
Terr had nog als suggestie, eerst installeren met een GF4, en dan Radeon erin. Morgen dat eerst maar even proberen.

Tenzij iemand weet waarom dit nou ook alweer werkt, want dit is te gek voor woorden :P

Ik kan in de bios settings niets vinden over Bios caching/shadowing, waar de BSOD om zeurt.

• EfBe
  • Niet online
IRQ_not_less_or_equal stopcode is altijd driver crap, oftewel: driverconflicts, dus mobo drivers niet up to date / videokaart drivers niet up to date.

Verwijderd

EfBe schreef op 23 February 2003 @ 21:22:
IRQ_not_less_or_equal stopcode is altijd driver crap, oftewel: driverconflicts, dus mobo drivers niet up to date / videokaart drivers niet up to date.
Erm, hij probeert XP te installeren.

• the_tWiStEr
  • Niet online
Ok, GF4 is er weer in gegaan, evenals m'n Kingston 512 reepje.
In de bios nog wat IRQ dingen disabled / op auto gezet.

XP installatie ging soepel, SP1 slipstreampje :)
Daarna de bios geupdate naar de nieuwste, er zaten wat ATI fixes bij.

Toen was het grote moment, zou hij in windows booten, zonder problemen.
En ja, dat deed hij :D
* the_tWiStEr is nu erg blij, en gaat nu eindelijk maar eens benchen met catalyst 3.1 :9

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:30

AvK

Ready Set Go

Op de Gigabyte neem ik aan?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• the_tWiStEr
  • Niet online
Jup, Epox zit weer in de doos :(

• Gman
  • Laatst online: 14-03 20:42
Staat er niks op de Epox website?
misschien moet je de support afdeling een mail sturen.
Pagina: 1