Kan ik mijn p4 overclocken?

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Hoi, ik wilde weten of ik mijn p4 kan gaan overclocken. Ik heb de hele fq doorgelezen en heb deze gegevens verzameld over mijn systeem:

Mobo: INTEL D850 Garibaldi socket 423
Proc: INTEL Pentium 4 1.7 ghz socket 423
Geheugen: 256 MB RIMM geheugen 800 mhz dat in mobo loopt op 400 mhz
Multiplier: 17x
CPU Tmp IDLE: 41 graden
CPU Tmp stressed: 49 graden.

Ik ben eens op zoek gegaan in het bios of ik daar de fsb wat hoger kan zetten en de CPU op een andere clocksnelheid kan laten draaien. Ik heb dus mijn pc herstart en op f2 gedrukt om in het bios te komen. Ik kan dus echt helemaal niks instellen van de fsb, proc enz. Ook kan ik de temperatuur niet vinden terwijl er op mijn moederbord wél sensoren erop zitten. Is dat moederbord/proc. dan gewoon beveiligd tegen overclocken of kan het gewoon weg niet. Zou ik misschien een nieuwe versie van het bios erop moeten zetten?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Gaat niet lukken..je hebt een intel mobo. Intel mobo's zijn gelockt :(

• WiNlUx
Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 14:13:
Gaat niet lukken..je hebt een intel mobo. Intel mobo's zijn gelockt :(
Ik dacht het wel. Zijn ze zoals andere mobo's ook te unlocken?

Verwijderd

De multiplier kun je in ieder geval niet gebruiken voor OC'en. Maar je moet de FSB wel kunnen verhogen. Probeer eens een bios flash. Misschien dat het dan lukt.

• WiNlUx
Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 14:26:
De multiplier kun je in ieder geval niet gebruiken voor OC'en. Maar je moet de FSB wel kunnen verhogen. Probeer eens een bios flash. Misschien dat het dan lukt.
Ik zal eens kijken of er nog updates zijn voor dit mobotje ;)

//EDIT:

Ik heb ff gekeken op de intel site en ik denk dat er niet veel nieuws op staat.

http://downloadfinder.int...Professional&submit=Go%21

Mijn BIOS is van 18 julli 2001. Ik zal eens kijken wat voor nieuwe features het geeft.

[ Voor 35% gewijzigd door WiNlUx op 23-02-2003 14:35 ]

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 11:18
Misschien kan je zonder bios-flash toch je fsb overclocken dmv bijvoorbeeld het programmaatje cpufsb. Dit heb ik in het verleden al met succes gebruikt om een Packard Bell 800 Mhz op te schroeven naar 880 Mhz >:)

• WiNlUx
Miglow schreef op 23 februari 2003 @ 14:38:
Misschien kan je zonder bios-flash toch je fsb overclocken dmv bijvoorbeeld het programmaatje cpufsb. Dit heb ik in het verleden al met succes gebruikt om een Packard Bell 800 Mhz op te schroeven naar 880 Mhz >:)
Hmz.. Dit doe ik liever. Ik nog een nooit een BIOS geflashed maar eens moet ik het een keertje doen om er van te leren :P Ik zal het gaan downloaden.

Verwijderd

als je een 400fsb cpu hebt kan je de fsb hoogstwaarschijnlijk op 533 zetten zodat je overige hardware op een officiele frequentie blijft draaien. Ik heb hier een 1.6 op 2133 draaien zonder ook maar 1 probleem te ondervinden en de temp blijft rond de 30 hangen. Simpel door de fsb naar 533 te hebben gegooid jij zou dan uitkomen op 2261. Ik weet dat het met de 1.6GHz zeker kan maar het kan net zo goed zijn dat je cpu het niet pikt. Suc6

• Miglow
Het werkt vrij makkelijk, het type mobo selecteren (en als jouw mobo er niet bij staat de chipset) en kijken wat je kan. Ik heb alleen wel het idee dat de memclock niet meegaat, daardoor ben je wel meer bezig je fsb op te schroeven, maar die gaat dan async lopen met je geheugen, dus alleen je cpu en pci/agp clock

• WiNlUx
Miglow schreef op 23 februari 2003 @ 14:42:
Het werkt vrij makkelijk, het type mobo selecteren (en als jouw mobo er niet bij staat de chipset) en kijken wat je kan. Ik heb alleen wel het idee dat de memclock niet meegaat, daardoor ben je wel meer bezig je fsb op te schroeven, maar die gaat dan async lopen met je geheugen, dus alleen je cpu en pci/agp clock
Ik heb het geinstalleerd maar ik zie dat ik het moet reggen? (kopen)

//EDIT:

Ik kan mijn mobo fabrikant selecteren alleen zie ik mijn chipset de d850 er niet bijstaan :?

[ Voor 12% gewijzigd door WiNlUx op 23-02-2003 14:59 ]

• WiNlUx
Ik denk dat het niet mogelijk is mijn fsb op te krikken. Ik heb 2 proggies geprobeerd. Softfsb en CPU fsb. Bij alle 2 zie ik mijn mobo en chipset niet staan :(
Zijn er misschien nog andere alternatieven?

• Miglow
Try b4 you buy :-D oftewel shareware, na een bepaalde tijd zou je ut netjes moeten registreren ;)

Bummer, ik zal zelf ff snel een blik werpen op jouw chipset zoals in de 1st post

• Dr_Love
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:20

Dr_Love

Best drugs are made by love

Je kunt met die intel borden niet overclocken. Ook niet met softfsb de pll (clockgenerator) op die intel mobo's zijn altijd anders, en staan er in die programa's nooit tussen.
Echt ver zul je toch niet kunnen gaan met die proc want het is geen northwood core maar een wilimate en die gaan echt niet ver.

http://specs.tweak.to/3331 SPECS :) A miracle

• WiNlUx
Dr_Love schreef op 23 February 2003 @ 15:52:
Je kunt met die intel borden niet overclocken. Ook niet met softfsb de pll (clockgenerator) op die intel mobo's zijn altijd anders, en staan er in die programa's nooit tussen.
Echt ver zul je toch niet kunnen gaan met die proc want het is geen northwood core maar een wilimate en die gaan echt niet ver.
Dan denk ik dat t voor mij hier ophoudt. Als ik geld heb en ik ben toe aan nieuw mobo + proc. Dan zal ik eens gaan kijken of deze is te overklokken. Bedankt voor tipsz

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

WiNlUx schreef op 23 February 2003 @ 14:53:
[...]

Ik heb het geinstalleerd maar ik zie dat ik het moet reggen? (kopen)

//EDIT:

Ik kan mijn mobo fabrikant selecteren alleen zie ik mijn chipset de d850 er niet bijstaan :?
D850? Is het niet i850(d?) :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1