Hoi, ik wilde weten of ik mijn p4 kan gaan overclocken. Ik heb de hele fq doorgelezen en heb deze gegevens verzameld over mijn systeem:
Mobo: INTEL D850 Garibaldi socket 423
Proc: INTEL Pentium 4 1.7 ghz socket 423
Geheugen: 256 MB RIMM geheugen 800 mhz dat in mobo loopt op 400 mhz
Multiplier: 17x
CPU Tmp IDLE: 41 graden
CPU Tmp stressed: 49 graden.
Ik ben eens op zoek gegaan in het bios of ik daar de fsb wat hoger kan zetten en de CPU op een andere clocksnelheid kan laten draaien. Ik heb dus mijn pc herstart en op f2 gedrukt om in het bios te komen. Ik kan dus echt helemaal niks instellen van de fsb, proc enz. Ook kan ik de temperatuur niet vinden terwijl er op mijn moederbord wél sensoren erop zitten. Is dat moederbord/proc. dan gewoon beveiligd tegen overclocken of kan het gewoon weg niet. Zou ik misschien een nieuwe versie van het bios erop moeten zetten?
Alvast bedankt.
Mobo: INTEL D850 Garibaldi socket 423
Proc: INTEL Pentium 4 1.7 ghz socket 423
Geheugen: 256 MB RIMM geheugen 800 mhz dat in mobo loopt op 400 mhz
Multiplier: 17x
CPU Tmp IDLE: 41 graden
CPU Tmp stressed: 49 graden.
Ik ben eens op zoek gegaan in het bios of ik daar de fsb wat hoger kan zetten en de CPU op een andere clocksnelheid kan laten draaien. Ik heb dus mijn pc herstart en op f2 gedrukt om in het bios te komen. Ik kan dus echt helemaal niks instellen van de fsb, proc enz. Ook kan ik de temperatuur niet vinden terwijl er op mijn moederbord wél sensoren erop zitten. Is dat moederbord/proc. dan gewoon beveiligd tegen overclocken of kan het gewoon weg niet. Zou ik misschien een nieuwe versie van het bios erop moeten zetten?
Alvast bedankt.