100Mbit Netwerk upload erg traag

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb hier een 100Mbit netwerk met een 100Mbit hub en een server met 100Mbit netwerk kaart die aangesloten zit op de hub (voor internet deling) alles loopt op 100Mbit full-duplex maar als ik vanaf mijn eigen pc (heeft een Intel 1Gbit netwerkkaart en loopt dus ook 100Mbit full-duplex) wat probeer te kopieren naar de server gaat dat heel onregelmatig dan ineens 300 KB/s dan ineens een uitschieter van 4 MB/s.

Ik wil dit probleem graag oplossen want dit is veels te laag naar mijn zin.
Als ik iets download vabaf de server gaat dat nml heel constant rond de 9/10 MB/s.

De kabel vanaf mijn PC naar de hub is niet langer dan 20 meter sterker nog niet langer dan 15 meter, dus daar ligt het ook niet aan.

Ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie, help me out!

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 12:15

knopper

Sander Knopper

Je kunt toch niet je NIC's op full-duplex zetten als je een hub hebt?! Hier heb je toch een switch voor nodig?

• Romeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 19:47
Met een HUB kun je geen 100 Mbit full duplex hebben, maar half duplex. Als je je netwerkkaarten op half duplex of auto zet, is je probleem misschien opgelost.

Wil je toch full duplex halen, dus tegelijk 100 Mbit up en 100 Mbit down, dan heb je een switch nodig.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

100Mbit hubs zijn over het algemeen ook meteen switches!

Niet?
[Specs]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
SiGNe schreef op 23 February 2003 @ 13:30:
100Mbit hubs zijn over het algemeen ook meteen switches!
mm das niet waar, een switch werkt volgens een heel ander principe,

een hub stuurt de data naar alle aangesloten poortjes (je deelt dus de snelhied) en bij een switch wordt alleen die data naar een poort gestuurd waar ook daadwerkelijk de ontvangende partij op is aangesloten

er zijn ook 'switching' hubs, maar das ook wee heel wat anders, die kunne zowel 10 als 100 aansluitingen realiseren (iets wat normaal alleen een switch kan)

A wise man's life is based around fuck you

• Lennieboy83
Aha dus als ik het goed begrijp moet ik mn Netwerkkaarten trager instellen :?

Verwijderd

of een switch aanschaffen.. om welke hub gaat ut nu?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
gewoon op auto-select zetten

TheS4ndm4n#1919

• Lennieboy83
Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 14:25:
of een switch aanschaffen.. om welke hub gaat ut nu?
Een cheap-ass Sitecom 10/100 mbit met 5 poorten

[vergeetachtig+edit]
Het gaat om een switch en dat weet ik zeker
[/vergeetachtig+edit]

[ Voor 19% gewijzigd door Lennieboy83 op 23-02-2003 16:02 ]

• Zwelgje
Lennieboy83 schreef op 23 februari 2003 @ 14:34:
[...]

Een cheap-ass Sitecom 10/100 mbit met 5 poorten
typenummer? dan kunnen we even zeker weten of het een switch of een hub betreft

en stel je kaarten eens op half duplex in en kijk dan wat de snelheid is

[ Voor 14% gewijzigd door Zwelgje op 23-02-2003 14:37 ]

• Lennieboy83
kan t ook zo zijn dat die switch niet helemaal lekker is?

Want ik heb mn stekkertje een keer in een andere poort gedaan en toen werkte alles wel lekker tot een paar dagen en toen was het weer hetzelfde, ik heb het idee dat ik poort voor poort sloop.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
(jarig!)
Leuk ;-) Hoeveel heb je betaald voor je Gigabit kaartje :p
Alles op automatisch zetten. Geef ook es meer informatie over je switch-hub. Is ie manageable? Kun je hem resetten? Welk systeem gebruik je? Wat gebeurt er als je een linux systeem gebruikt? Wat gebeurt er precies op het netwerk wanneer die uitschieters gebeuren (Gebruik een sniffer)? Hoe is je routerconfiguratie? Hoe worden je IP-adressen uitgedeeld? Wat is de belasting van je server/router/pc

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Lennieboy83
Mn Gbit netwerk kaart is een Intel EtherExpress PRO/1000MT Desktop Adapter
De Switch is een Sitecom 5 poorts 10/100 mbit (type TW-DSHUB/S5) is NIET manageable, kan niet gereset worden, er zit wel een schakelaar op voor uplink/normal (staat op normal).

Ik gebruik nooit Linux is Windows only, de server die wordt gebruikt om inet door te geven en wordt tevens gebruikt voor fileserver, er draait Win 2000 Server op, de rest van de PCs draait Windows XP.
De server die ik net noemde draait Winroute het is dus een DHCP server, die server zit aangesloten op de switch waar ook de 3 andere PCs op aangesloten zitten.

Ik heb dus gekeken naar instellingen van de netwerkkaarten maar alles staat al op auto, ik heb toen geprobeerd om alles full-duplex te zetten maar toen ging alles nog trager.

De server is minimaal belast, er wordt immers niks anders op gedraaid dan Winroute.
Die dalen en pieken in de transfers zijn niet te verklaren.

[ Voor 9% gewijzigd door Lennieboy83 op 23-02-2003 17:52 ]

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 07:51
Ik heb een vergelijkbare switch. Had af en toe problemen ermee. Wegvallende verbinding trage upload/download snelheid. Ik heb toen alle stekkers van mijn kabels vervangen (5 verbindingen) en toen werkte alles als een zonnetje op 100mb full duplex (+/- 10 mb/sec up/down). Verder heb ik hier ook enkele kabels van >30 meter liggen in de meest vreemde kronkels en nergens speciale afscherming. Mijn tip is om alle kabels na te lopen en hoe goed die stekkertjes er ook uit mogen zien, ze toch eventjes vervangen....

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

• Zwelgje
tis gewoon geen switch :/ maar een dual speed hub (type TW-DSHUB/S5)

heeft de TS ook al half duplex geprobeer dan? mischien dat de auto settings niet goed gaan, zet hem voor de grap eens op half duplex

• Lennieboy83
Ik heb half-duplex al uitgeprobeerd op de server en bij mij tegelijk, gereboot, en nogmaals gekopieerd maar haalt niks uit.

Zou het ook uit kunnen maken als ik de schakelaar normal/uplink op uplink zet?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:43

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

hmm, ik heb hier een 100mbit router incl. switch en een pc en laptop met 100mbit kaarten. van pc naar laptop gaat met 4,5 MB/s en andersom 2,5MB/s. na wat gezoek bleek et gewoon de HD van de laptop te zijn die et gewoon nie bijhield. misschien is het in jou geval ook zoiets??

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Vergeten we niet dat ook een goedkope switch die 100mb bandbreedte verdeelt ;)
Ik zou zeggen : neem gewoon 100mb netwerkkaartjes (intel of 3com) en een goeie switch.

• Lennieboy83
Orion84 schreef op 23 February 2003 @ 19:10:
hmm, ik heb hier een 100mbit router incl. switch en een pc en laptop met 100mbit kaarten. van pc naar laptop gaat met 4,5 MB/s en andersom 2,5MB/s. na wat gezoek bleek et gewoon de HD van de laptop te zijn die et gewoon nie bijhield. misschien is het in jou geval ook zoiets??
Nee mijn HDs zijn zeker niet traag, kijk maar in mn sig O-) ik brand ook gewoon DVDs op 4x snelheid (5.500 KB/s) en dan kijk ik ook en dan zie ik zelfs dat mn schijfjes zich allen vervelen, dus het had kunnen zijn maar niet in mijn geval ;)
Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 19:15:
Vergeten we niet dat ook een goedkope switch die 100mb bandbreedte verdeelt ;)
Ik zou zeggen : neem gewoon 100mb netwerkkaartjes (intel of 3com) en een goeie switch.
Hallo we gaan niet katten he ;)

Ik heb voorderest helemaal geen elcheapo zooi hier behalve de hub/switch voorderest zijn beide netwerkkaarten in de server 3coms en in mijn eigen PC een Gigabit adapter van Intel, dus lees voortaan even het topic door en...(nou ja laat ook maar...)

Ik ben wel van plan een 3com Switch 5 poorts neer te zetten, dus we zien wel

Verwijderd

Misschien virusscanner :?

Verwijderd

dan zou je ook eens moeten denken aan een firewall ....
scheelde bij mij bijna 2mb/s :|

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
(jarig!)
Kijk eens met je Intel Gigabit adapter de kabellengte na; Ik heb er zo 5 gekocht (voor maar 230$) en die werken dus perfect. Als je met je Intel utility es kijkt kun je zien hoe lang de kabel zelf is. Is die langer dan 2x de kabellengte die het werkelijk is dan kun je zeker zijn dat de kabel naar de aas is. Ik had zo een kabel die problemen had van 5m en die kaart gaf 80-110m aan.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Lennieboy83
heee dat is dus het probleem ;) ik heb die Intel utility nml ook en idd hij zegt dat de kabel verschrikkelijk lang is terwijl deze maar hooguit 15 meter is.

dan gaan we morgen de kabel eens inspecteren.

• Lennieboy83
Door de downtime van dit forum was het dus voor mij niet mogelijk om te posten, maar ik verdenk idd de kabel nu en ik ga morgen een krimp-tang bestellen.

Verwijderd

Lennieboy83 schreef op 24 February 2003 @ 23:24:
Door de downtime van dit forum was het dus voor mij niet mogelijk om te posten, maar ik verdenk idd de kabel nu en ik ga morgen een krimp-tang bestellen.
Als je in Twente woont mag je mijn tang ook wel ff lenen :)

• Lennieboy83
Beetje ver weg nee bedankt ;)

Ik heb vandaag pas alles binnen gekregen, ben gelijk aan het werk gegaan, heb nu 2x kabel 1 meter kant en klaar met de modules erop gegoten van server naar hub en van Kabelmodem naar server gedaan dus kunnen geen fouten meer voorkomen, daarna heb ik mijn kabel van mijn PC naar de hub voorzien van nieuwe modules en nu haal ik met gemak 6 a 8 MB constant, het lag dus echt duidelijk aan de kabel en ik ben blij dat alles nu ok is :)
Pagina: 1