Een kleine anderhalf jaar geleden heb ik mijn huidige computer aangeschaft, met o.a. het EPoX 8K7A+ moederboard. Ik draai al vanaf het begin winXP, win2000 en Linux Debian in harmonie op dezelfde schijf. Sinds twee weken echter, krijg ik bij het opstarten van beide windows een blauw scherm met de foutmelding:
"The BIOS in this system is not fully ACPI compliant. Please contact your system vendor or visit
http://www.hardware-update.com for and updated BIOS."
Ik snap ueberhaupt niet waarom ik deze boodschap krijg: hij verscheen letterlijk van de een op de andere dag terwijl ik in die tussentijd niets heb geinstalleerd, laat staan iets in het BIOS veranderd heb. Heeft iemand eenzelfde iets meegemaakt?
Op hardware-update.com staat zo 1, 2, 3 niets interessants, maar ik kan altijd nog een nieuw BIOS van epox.com downloaden en dan flashen, maar aangezien ik dat pas 1 keer eerder gedaan heb - in een situatie waarin het oude BIOS WEL werkte, hoop ik eerst hier wat tips op te vangen.
Ideeen?
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."