Toon posts:

Pc loopt vast net voor het booten

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een prob waar ik na avonden "kloten" geen snars meer van snap.

Ik heb een moederbord K7 Pro ATX IR3 met een AMD 600 processor aangeschaft die het verrekt om door te booten na de schijvendectectie

Hij start normaal, telt zn geheugen ed, displayt zn primary en secundary master en komt dan vervolgens met het overzichtsscherm met alle settings waarbij hij direct vastloopt

Als ik de usermanual moet geloven dan stopt hij op de floppycontroller maar het gekke is dat hij hetzelfde blijft doen als ik de floppydrive uitschakel

als1e boot heb ik mn floppy drive ingesteld omdat ik met een bootfloppy de boel moet opstarten (nieuwe HD ed)

Wie kent dit probleem?, ik begin onderhand te denken dat het moederbord naar de haaien is

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je alle drives lostrekt, boot hij dan wel?
en wat zijn de specs van het bakkie.
wat zijn je relevante biossettings. (evt cmos clear)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hij boot ook niet als ik de drives lostrek

Ik heb ook cmos gecleard en de default settings gebruikt maar het lijkt erop dat hij niet meer in zn boot secuence komt.

Hij geeft ook geen foutmelding zoals het ontbreken van geheugen ed

Verwijderd

Kom je nog wel in het BIOS?

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:03

Meneer aard

Porsche rulez!

denk van wel, hij geeft toch aan dat ie zijn geheugen kan tellen, laten zien wat er aan de ide poorten hangt.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
Ja natuurlijk kom ik in de bios, de pc handeld alles af
ik had als boot de floppy als eerste gzet zodat ik via hem een os kon installeren
maar voordat hij de boot begint stop hij acuut en kan ik hem alleen nog resetten

Kan er iets niet aangetast zijn in een chip ofzo dat hij de bootsecuence niet opstart?

Verwijderd

Ik heb in principe een soort zelfde probleem, en ik vind het echt heel vaag. Is het niet je processor die een beetje fucked is ofzow? Hier kan ik dat niet testen want ik heb zelf geen duizenden processors :P
Mijn topic is trouwens boot & video probs, die heb ik in Algemeen gezet want ik weet niet wat het psies is :P

Verwijderd

aard schreef op 23 February 2003 @ 17:25:
denk van wel, hij geeft toch aan dat ie zijn geheugen kan tellen, laten zien wat er aan de ide poorten hangt.
Daarvoor hoef je niet in het BIOS te zitten hoor.

Verwijderd

Topicstarter
O ja voordat ik het vergeet, mn floppy drive werkt ok maar het lampje blijft branden als er een "seek" op is gedaan voor de boot.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 februari 2003 @ 19:36:
O ja voordat ik het vergeet, mn floppy drive werkt ok maar het lampje blijft branden als er een "seek" op is gedaan voor de boot.
Draai de IDE kabel eens om.

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:44
Zit de floppydrive flatkabel niet verkeerd om dan?

• Kevinp
  • Laatst online: 04-08 15:23
probeer eens met cd op te starten windows 2000 of xp

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Tijsje schreef op 23 February 2003 @ 19:38:
Zit de floppydrive flatkabel niet verkeerd om dan?
Wat dacht je nou zelf, dat ik dit niet geprobeerd had?, ik heb zelfs 3 verschillende floppy drives geprobeerd.

Hij loopt trouwens ook vast al zou ik alleschijven uitschakelen dus geen floppy en geen ide's

• Rendier2710
  • Laatst online: 19:54
Ik had verleden week hetzelfde probleem met een chaintech 7KJD. Na het wisselen van geheugen boote de pc vrolijk verder :)
Bij mij bleef het lampje van de floppy steeds branden. Nadat ik de cd-rom als first boot device had ingesteld startte de pc verder door, maar bleef de pc hangen na het kopieren van de setup bestanden.

Verwijderd

Topicstarter
Gehuegen heb ik ook gewisseld,ik kan trouwens alleen 100mhz gebruiken, volgens de manual ondersteund hij alleen 100 mhz

Als er iets mis is met het geheugen dan zou hij daar al blijven hangen lijkt me
Pagina: 1