atx-voeding-athlon

Pagina: 1
Acties:

• meibok
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

Topicstarter
kan ik een athlon systeem veilig in een Aopen HX45 kast bouwen. Deze kast heeft een 235 watt voeding. In den beginne (van de Athlon) had je een 300W voeding nodig voor een stabiele werking. Is dat nog steeds het geval bij de nieuwe thunderbirds?

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

Verwijderd

Tsja je kan het altijd proberen... maar als je stabiliteitsproblemen krijgt moet je er toch wel ff een 300watt voedinkje indoen a 60 piek ofzo.

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
300 watt voedingen van 60 piek zijn denk ik niet veel soeps

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij de originele Athlon had je een 250w nodig. Bij de TBrid vind iedereen ineens een 300w nodig, dus als je safe wil zitten zou ik een 300w voeding nemen. 235w is in ieder geval NIET genoeg.

• meibok
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

Topicstarter
thanx iedereen,
toch wel jammer. ik heb nu een hx45 kast die ik misschien verkoop. hij bevalt me zo goed dat ik er een terug wil kopen. Een bigtower is me hier eigenlijk te groot.

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

Verwijderd

je kan het toch altijd proberen werkt het niet lekker stop er dan een betere psu in

• iZi
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:55

iZi

Leuker kan ik het niet maken..

Er is mij verteld door iemand van de Technische dienst dat je een 300 watt voeding pas nodig hebt als je pc-133 mhz geheugen gebruikt in een Athlon.

Weet niet of het waar is hoor!

• worsie
  • Laatst online: 22-02-2025
De athlon trekt flink stroom. Bij een goede kwaliteit PSU (= stabiel voltage+amperage, vergis je niet, er zit heel wat verschil in die dingen!) knahet net, mits je er een bagger-videokaart in hebt hangen en maar 1 harde schijf hebt of zo.

Heb je er een Geforce inzitten, twee harddisks en drie PCI-kaarten of zo iets, dan kan je het echt wel shaken.

Advies: Koop een goede 300w power supply (met of zonder nieuwe kast er om heen, jouw feestje;)). Anders moet je toch bij de eerste de beste systeemuitbreiding er alsnog aan geloven. Of je moet natuurlijk gek zijn op spontane reboots e.d.:+

Verwijderd

hmmm
ik heb toch echt een merkloze 235watt voeding met een athlon & geforce... :7
nooit problemen mee gehad

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:21

Metzie

Nyaano !

Op vrijdag 17 november 2000 10:47 schreef sir mchyde het volgende:
hmmm
Dan heb je mazzel gehad, ik ken zat mensen bij wie een athlon pas stabiel liep met een 300w voeding

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

bij www.ned-cool.nl hebben ze antec voedingen. Als ik bijvoorbeeld anandtech mag geloven (en die geloof ik wel) is dit echt een aanrader!

Verwijderd

Op vrijdag 17 november 2000 10:47 schreef sir mchyde het volgende:
hmmm
ik ook, athlon 900, elsa gladiac geforce 2 gts, ide-cdrom, ata 100 schijf, scsi brander, scsi dvd, netwerk-kaart, sb live player. waarschijnlijk dan wel geluk mee...
Pagina: 1