[oc] Chipset cooler voor Nforce2

Pagina: 1
Acties:

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Ik ga binnenkort een Epox Nforce2 mobo kopen, maar daar moet nog een chipset cooler op want die standaard epox dingen werken niet, zeker niet als je een hoge FSB wilt >:)

Ik heb hier een Thermaltake Cristal Orb liggen, maar dat ding koelt naar mijn idee slecht. Ik voel amper lucht waaien, en dat ding maakt echt **** herrie, ook op 7 volt. M'n PC moet goed stil zijn, ik laat ook fans van m'n WC op 5 volt draaien, heerlijk die papsten :z

Nu zoek ik een goede cooler. Hij moet stil zijn, en goed coolen. Een WC blok mag ook, maar die vind je niet zo heel goedkoop. (he dat rijmt :P )

Wat voor cooler zal ik nemen? Enkele heel goedkope WC blokken mag ook. Het had helaas ff geen geld toen die WC blokken IA er was .... ;(

Ik heb laast in een plaatje een coolermaster chipsetcooler gezien geloof ik. Is dat wat? In de pricewatch staat alleen typenummers enzo, van 100-en processor coolers. Ik denk dat als die dingen die lijken op die thermaltake cristal orb slecht coolen. Het moet dus ook geen herrie maken. Ik kan met een potmeter ze eventueel goed afstellen, maar de koelprestaties moeten wel goed zijn. Voorlopig doe ik op die 8rda geen VDD mod, maar als m'n garantie voorbij is misschien wel, en die cooler moet dus goed genoeg kunnen coolen voor aardig wat voltjes.

WC mag ook maar dan moet die wel goedkoop zijn. En blokkies voor 20 euro zijn er denk ik niet... [in en uitgang moet minimaal zijn voor 10mm slang]

Thx alvast :*)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Heel goedkoop ...

Zalman northbridge koelblokje !~
Kost € 5 ~10 , ligt eraan waar je het koopt, passief, dus stil en koelt redelijk, mede omdat ie volledig van koper is.
Deez dus: http://www.zalman.co.kr/english/product/nb32j.htm

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Bartjuh, voor de zoveelste maal: het is aluminium..
En zo supergoed koelt ie niet..

Maar waarom neem je niet gewoon een standaard HSF van een PIII ofzo?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:25

PD2JK

ouwe meuk is leuk

jah, ik wou net zeggen..... Dat ding heeft alleen een koper kleur.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• pierre-oord
Jupiler schreef op 23 February 2003 @ 12:42:
Bartjuh, voor de zoveelste maal: het is aluminium..
En zo supergoed koelt ie niet..

Maar waarom neem je niet gewoon een standaard HSF van een PIII ofzo?
Die zalman is idd alu, maar hij moet wel actief gekoeld zijn, want m'n case staat erg vaak open, en dan heb je geen flow.

Ik heb geen HSF van een PIII. Wel een Cely, maar die zit dus op deze cely. Op het mobo zitten trouwens gaten, dus als het daarin kan liever wel, hoef ik niet van die adhesive erop te doen kan het er weer makkelijk af en koelt beter :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Koop dan gewoon een cheapo HSF en boor er gaten in zodat je 'm vast kan schroeven..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• pierre-oord
Demoniac schreef op 23 February 2003 @ 12:50:
Koop dan gewoon een cheapo HSF en boor er gaten in zodat je 'm vast kan schroeven..
Er is niet zoveel ruimte om de Northbridge geloof ik. Maar is er niet gewoon een standaard cooler, zoals een coolermaster die ik weleens gezien had op een pic van een tweakers, of een winkel die nog ouwe socket 370 coolers verkoopt ofzow?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb er een Termaltake Blue Orb op zitten die op 4600 - 6000 rpm draait, dat maakt wel flink wat lawaai, maar die NB blijft ijskoud! Dat kan ik je verzekeren (zelf gevoeld :P).

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

pierre-oord schreef op 23 February 2003 @ 12:28:
Ik heb hier een Thermaltake Cristal Orb liggen, maar dat ding koelt naar mijn idee slecht. Ik voel amper lucht waaien, en dat ding maakt echt **** herrie, ook op 7 volt. M'n PC moet goed stil zijn, ik laat ook fans van m'n WC op 5 volt draaien, heerlijk die papsten :z
hij heeft anders wel prijzen in de w8 gesleept en is van koper
http://www.dark-tweaker.com/crystalorb.htm
http://www.thermaltake.com/products/chipset/crystalOrb.htm

• pierre-oord
--MeAngry-- schreef op 23 February 2003 @ 12:53:
Ik heb er een Termaltake Blue Orb op zitten die op 4600 - 6000 rpm draait, dat maakt wel flink wat lawaai, maar die NB blijft ijskoud! Dat kan ik je verzekeren (zelf gevoeld :P).
Op wat voor mobo? Een VDD-modded nforce2? Maar wat je zegt, flink wat lawaai, daar wil ik juist vanaf. Ik heb niet voor niets WC :P moet het wel stil zijn :)

• pierre-oord
Die dark tweaker site doet-ut niet bij mij :?
En die thermaltake site zegt: 26.4dBa :o :o

Verwijderd

als het gewoon voor je northbridge is, waarom neem je dan geen waterblokje ervoor?

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 13:13:
als het gewoon voor je northbridge is, waarom neem je dan geen waterblokje ervoor?
Lezen.... :z

Op die Zalman heatsink een fan zetten zou ik trouwens niet doen, die dingen zijn ervoor gemaakt om zonder fan te werken.

Dus scoor gewoon ergens een klein heatsinkje en boor er gaten in..

[ Voor 32% gewijzigd door Steve op 23-02-2003 13:24 ]

Verwijderd

De Vantec chipset cooler past precies. Je kan hem dus met de pinnetjes vastzetten en hoeft dus geen epoxy te gebruiken. Hij is alleen niet te krijgen in Nederland :( maar ik ga hem bestellen bij de Europesche importeur. Het enige nadeel is dat op de prijs van E13,65 nogmaals 21% BTW komt + de verzendkosten.

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 23 februari 2003 @ 13:27:
De Vantec chipset cooler past precies. Je kan hem dus met de pinnetjes vastzetten en hoeft dus geen epoxy te gebruiken. Hij is alleen niet te krijgen in Nederland :( maar ik ga hem bestellen bij de Europesche importeur. Het enige nadeel is dat op de prijs van E13,65 nogmaals 21% BTW komt + de verzendkosten.
vooral met die verzendkosten wordt het nogal duur jah. 16euro isnog wel te doen, maar meer ook niet :|

• pierre-oord
Niemand die weet waar zo'n coolermaster ofzo te koop is? Of iemand die voor een liev prijsje misschien een socket370 over heeft? /me pierre-oord gaat ff zoeken in aabod

edit: Maar 1 iemand die een socket 370 heeft. :/ ik hoop dat die wat is. Nou nog creatief vastzetten.

Weet echt niemand een goede NB cooler? Ik heb iets van coolermaster gezien op een plaatje hier op GoT, een kleine dus, maar waar die te koop is? Niet bij xxlcases, perfectsystems, freezinghardware, pcupgrade of maxpert gezien :/

[ Voor 53% gewijzigd door pierre-oord op 23-02-2003 14:11 ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Die heb ik ook gezien, dat was een S370 cooler (aangeraden voor VIA).. Maar enkel verkrijgbaar in het buitenland.

Verwijderd

pierre-oord schreef op 23 February 2003 @ 13:58:
Niemand die weet waar zo'n coolermaster ofzo te koop is? Of iemand die voor een liev prijsje misschien een socket370 over heeft? /me pierre-oord gaat ff zoeken in aabod

edit: Maar 1 iemand die een socket 370 heeft. :/ ik hoop dat die wat is. Nou nog creatief vastzetten.

Weet echt niemand een goede NB cooler? Ik heb iets van coolermaster gezien op een plaatje hier op GoT, een kleine dus, maar waar die te koop is? Niet bij xxlcases, perfectsystems, freezinghardware, pcupgrade of maxpert gezien :/
Ga naar de eerste de beste computerzaak en vraag daar of ze nog goedkope koelblokjes hebben. Bijna altijd hebben ze nog wel een oud koelertje in de hoek liggen die je voor een paar euro mee mag nemen. Mod hem en je hebt een prima gekoelde NB ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het is wel wat duur maar koelt natuurlijk super, een klax blokkie :)

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 23 februari 2003 @ 14:43:
[...]

Ga naar de eerste de beste computerzaak en vraag daar of ze nog goedkope koelblokjes hebben. Bijna altijd hebben ze nog wel een oud koelertje in de hoek liggen die je voor een paar euro mee mag nemen. Mod hem en je hebt een prima gekoelde NB ;)
Dat ga ik maar ff doen ja, helemaal niet aan gedacht. Ben met m'n hoofd teveel bij aankopen met inet, maar o ja, je hebt nog winkels :D :D :D

• pierre-oord
Ik kan niet kijken, zal wel aan m'n freesco bak liggen komt binnenkort (morgen?) router. Die bak laat me niet eens op rabobank site kijken :( . Maar hij blijft veel herrie maken :|

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:48

sapphire

Die-hard pruts0r

kan je er geen p 66 koeler opzetten, 2 euro bij de micro-direct (haarlemmerstraat)

Gabriël AM5

Verwijderd

Uhm, die zalman koelt helemaal niet slecht. Ik heb die zalman namelijk en ben zeer tevreden ermee. Mijn NB wordt helemaal niet warm. Ik heb hem gevlakt (de koeler en later ook de NB zelf) en er een fan op gezet. Aardig stil en koelt echt perfect. En hij kost geen drol.

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 17:05:
Uhm, die zalman koelt helemaal niet slecht. Ik heb die zalman namelijk en ben zeer tevreden ermee. Mijn NB wordt helemaal niet warm. Ik heb hem gevlakt (de koeler en later ook de NB zelf) en er een fan op gezet. Aardig stil en koelt echt perfect. En hij kost geen drol.
Hoe heb je die fan erop gezet? Gewoon een 40mm fan ofzow? Of het je er met een beugel ofzo een 80mm voor gehangen? Anders is het duidelijk voor mij, zalman :D

kun je misschien ff vertelen wat voor cooler? Ik weet niet hoe groot het blok is, maar een 40mm cooler zou je er misschien op kunnen schroeven. Alleen weet ik niet hoeveel herrie die maken. Ik wil straks ff chieftec kast bestellen bij challengecomputers.nl en daar hebben ze die zalman sinks, en ook een losse 40mm cooler :)
edit: ze hebben daar ook 50mm coolers van spire. http://www.challengecomputers.nl

[ Voor 5% gewijzigd door pierre-oord op 23-02-2003 17:42 ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

M'n intake 80mm zit ook op mijn Zalman NB heatsink gericht, en m'n 850E wordt zo'n 26°..

Maar met een 40mm fannetje was er geen verschil tussen passieve en actieve werking..

[ Voor 47% gewijzigd door Steve op 23-02-2003 17:45 ]

• pierre-oord
Jupiler schreef op 23 February 2003 @ 17:43:
M'n intake 80mm zit ook op mijn Zalman NB heatsink gericht, en m'n 850E wordt zo'n 26°..

Maar met een 40mm fannetje was er geen verschil tussen passieve en actieve werking..
:? Je zou toch zeggen dat ieder briesje is meegenomen? Past er een 50mm cooler op eigenlijk? Zoals op die site staat? Dus dat ik schroefjes door de fangaatjes kan doen en dan in de heatsink vast kan zetten? Weet iemand misschien hoeveel herrie zo'n spire fannetje in real-life maakt?

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Nou, de warmte kan moeilijk weg omdat de fan erop zit.. En die 40mm dingen hebben bijna niks van airflow, maar veroorzaken vaak een irritant gezoem.

Die Zalman heatsink is er gewoon niet voor gemaakt om actief gekoeld te worden. Een intake fan die er wat frisse lucht langs blaast, oké, maar een fan erop zal weinig tot niks uitmaken.

Verwijderd

pierre-oord schreef op 23 February 2003 @ 17:58:
[...]

:? Je zou toch zeggen dat ieder briesje is meegenomen? Past er een 50mm cooler op eigenlijk? Zoals op die site staat? Dus dat ik schroefjes door de fangaatjes kan doen en dan in de heatsink vast kan zetten? Weet iemand misschien hoeveel herrie zo'n spire fannetje in real-life maakt?
Meestal kan je em er toch wel bijhangen, Ik had altijd een 80mm aan me cpu fan en met trekstripjes (aan de verstevigingsbeugel van me chieftec kast) in me kast hangen

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik dacht btw dat juist de soutbridge op de nforce2 erg warm werd? :)

Maarja, voor wie er over denkt een crystal orb te kopen...
Hij koelt erg goed :)
En alsie nieuw is maaktie niet veel herrie :)
Maar na een tijdje gaat de fan aanlopen... :/
Lagers zijn niet goed ofzo, denk ik. En dan moet je dus je mobo eruit halen en toch weer een nieuw blokje aanschaffen. Khad hetzelfde probleem met een blueorb btw (ik had ze btw ook gedeeltelijk voor de looks genomen :))

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Ik ga er binnenkort een AMD Boxed koeler (van een 2400+) op modden. Deze past net. Moet alleen ff netjes de gaten erop zien te modden. De standaard koeler gaat na een behandeling met een dremel op de SB.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:48

sapphire

Die-hard pruts0r

goed idee, ik heb ook nog een AMD boxed koeler liggen :)

Gabriël AM5

Pagina: 1