[ipcop] Printer op systeem met ipcop

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
ik heb sinds kort hier een mooi systeempje staan met ipcop erop die m'n ADSL-verbinding deelt over het netwerk, maar als ik nu dus op mijn pc wil printen moet de pc beneden (waar de printer op staat) wel aan staan.

Kan je in ipcop een printer aansluiten zodat iedereen via t netwerk kan printen? de server staat immers toch dag en nacht aan..

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 17:24

FastBunny

Give it the Works !

Standaard zit het er niet in, maar je kan eens kijken bij www.ipcop.org of er een uitbreiding voor is :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• DoD Cerberus
bijna vergeten te zeggen, t gaat hier om een lexmark Optra E+ printer en een server met de laatste versie van ipcop

preciese specs van t systeem weet ik niet, maar er zit gewoon een printerpoort op..

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• DoD Cerberus
FastBunny schreef op 23 February 2003 @ 11:53:
Standaard zit het er niet in, maar je kan eens kijken bij www.ipcop.org of er een uitbreiding voor is :)
heb al wat gezocht in de FAQ en bij de addons daar, maar dan vind ik dus noppes

[ Voor 3% gewijzigd door DoD Cerberus op 23-02-2003 11:58 ]

Verwijderd

http://www.debian.org/
Kijk hier eens. Ipcop draait op debian linux en je kan op dezelfde manier pakketjes en addons van debian installeren.
Staan ook printerdrivers voor lexmark tussen

• DoD Cerberus
ik heb dus de printerdrivers voor linux gevonden, voor de printer die ik wil aansluiten (een *.tar.gz bestand, dat klopt toch?) maar hoe installeer ik dat dan bij IPcop? of moet ik meer installeren dan alleen die drivers?

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:59
Ik heb een samba package gevonden voor ipcop.
Je kunt toch via samba je printer aanspreken?
en of in de package ondersteuning zit voor het printen ..

http://www.acomp.cz/ipcop/samba.tar.gz

cd /pub && more beer

• DoD Cerberus
sorry hoor, maar ben verder best wel n00b wat betreft linux enzo...

kzou dus niet weten hoe ik dit moet installeren enzo...

Verwijderd

Misschien wordt het dan eens tijd wat documentatie door te lezen. Lees ook eens [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] door. Deze gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.