[Counterstrike] Zonealarm problemen

Pagina: 1
Acties:

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mijn broer is dus verslaafd aan counterstrike :)
Counterstrike wil sinds de reinstall van Windows ME geen server meer joinen. Als hij dmv "All seeing eye" een server joint, loopt Counterstrike vast, dat wil zeggen, of de HD is enorm aan het ratelen en je moet de bak dmv ctrl-alt-del opnieuw opstarten (hij weigert dan nog naar windows te gaan), of hij doet nix meer en je kan dmv een commando (in dit geval quit :+ ) CS afsluiten.
Ik ontdekte dat hij nog nooit zonealarm gezien had toen hij online wilde spelen, en dus vermoedde ik dat zonealarm zijn alert wel oppopte, maar door de game niet te zien was. Ik heb toen cstrike.exe en hlds.exe (op google kwam ik dit tegen) alle rechten gegeven in zonealarm, maar dit werkte ook niet..
Als ik zonealarm uitzet, doet hij het wel :?
Ik heb dagenlang GoT afgeschraapt en google afgestruind, heb op counter-strike.com gekeken, maar ik kon het niet vinden. En mijn broer zit dus nu al een week zonder CS.
Een andere firewall is geen optie, en hij heeft het altijd prima gedaan icm zonealarm. Zonder firewall spelen is ook geen optie.

Specs : half-life generation (titel van de cd, oftewel cs retail), versie 1.5 (hij deed het ook niet zonder de update)
Windows ME, IE6 SP1 + fixes
Asus a7v, AMD Duron 700, Voodoo 3500TV, Creative PCI 128.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:25
Waarom is een andere firewall geen optie? Als hij het alleen doet zonder ZoneAlarm is dat de beste optie. Geeft ZoneAlarm trouwens geen popup als je gaat spelen en hij maakt verbinding?
(En waarom draai je Windows ME als ik vragen mag? 98 is dan nog een stuk beter hoor)

The devil is in the details.

Verwijderd

Ga dan ff na welke poorten HL gebruikt (standaard bij servers is meestal 27015, maar dat varieert als er meerdere gamez op 1 PC lopen). ALs je ziet welke poorten ie gebruikt zet die dan vrij. Of wat nog handiger is knal zone alrm dan ff eraf of zet (tijdelijk) gewoon uit, tis een irri paranoia ding en sowieso niet de beste firewall.......:>

Verwijderd

Misschien eens voor Norton Internet Security gaan? Ben ik zelf erg tevreden over en het werkt iig prima met online UT spelen.

• Glacier
  • Niet online
MaRc0 schreef op 23 February 2003 @ 11:44:
Waarom is een andere firewall geen optie? Als hij het alleen doet zonder ZoneAlarm is dat de beste optie. Geeft ZoneAlarm trouwens geen popup als je gaat spelen en hij maakt verbinding?
(En waarom draai je Windows ME als ik vragen mag? 98 is dan nog een stuk beter hoor)
Zonealarm is gratis en goed, nooit problemen mee. Zonealarm geeft waarschijnlijk wel een popup als je gaat spelen, maar op de een of andere manier zie je die gewoon niet (dat window zit waarschijnlijk onder het window van de game). Dta probleem heb ik trouwens niet als ik op een andere computer MOHAA speel, daar zie je altijd wel zonealarm door de game heen als MOHAA verbinding wil maken...
Windows ME hebben we legaal en Windows 98 niet :)

Dus weet iemand hoe ik zonealarm moet instellen zodat de game het weer goed doet?

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

In ZoneAlarm zelf kun je aangeven welke programma's toegang tot het internet mogen krijgen, heb je daar al bij gekeken...

• Glacier
  • Niet online
White Dust schreef op 23 februari 2003 @ 12:48:
In ZoneAlarm zelf kun je aangeven welke programma's toegang tot het internet mogen krijgen, heb je daar al bij gekeken...
hmm...Zonealarm heeft hlds.exe weggehaald :?
Nu nog maar ff proberen dan...

Edit : OK, dit gebeurde er net dus:
- CS wordt gestart door All Seeing Eye (nadat ik een server heb gekozen)
- net ports : server 27015, client 27005
- WON authorization OK
- accepted by (IP):27025
- Build server 2163 server (0 crc)
- Server 2163 # 152

En dan begint de HD als een idioot te ratelen, alt-tab enzo komt dan niet meer aan, CPU 100% bezig :{
Even later lukte het me op de desktop te zien, zonealarm zei dat cstrike.exe (stond als Counterstrike Launcher in de lijst) met internet aan het klooien was (icon knipperde niet)

En dat was het. CS kwam tot stilstand en gaf de ], waarachter ik quit kon intikken en zo kon ik zonder een reset ofzo naar windows terugkeren...maar gamen, ho maar :{

[ Voor 55% gewijzigd door Glacier op 23-02-2003 13:16 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:25
White Dust schreef op 23 February 2003 @ 12:48:
Dat had ie al gedaan ja:
Ik heb toen cstrike.exe en hlds.exe (op google kwam ik dit tegen) alle rechten gegeven in zonealarm, maar dit werkte ook niet..
:)

The devil is in the details.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

MaRc0 schreef op 23 February 2003 @ 13:16:
[...]

Dat had ie al gedaan ja:
Van wat ik heb begrepen heeft hij ZoneAlarm alleen maar laten autodetecten... niet handmatig aangeven dat half life/counterstrike het internet op mocht...

• Glacier
  • Niet online
White Dust schreef op 23 februari 2003 @ 13:42:
[...]

Van wat ik heb begrepen heeft hij ZoneAlarm alleen maar laten autodetecten... niet handmatig aangeven dat half life/counterstrike het internet op mocht...
met alle rechten bedoelde ik dat ik allemaal groene vinkjes heb gezet bij internet en server...

Op de een of andere manier verbindt hij trouwens nu wel met servers...ik snap er echt nix meer van...hopelijk blijft het zo als ik de computer morgen opnieuw heb opgestart....

• mars-L
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-01-2024
Ik open dit oude topic maar weer, omdat ik nu ineens hetzelde probleem ook heb.

CS heeft altijd prima gewerkt in combinatie met ZoneAlarm, totdat ik vorige week een update (van ZoneAarm) heb gedraaid. Sindsdien "hangt" CS zodra hij online probeert te gaan (met connecten of het bekijken van de online servers).

Een collega van me heeft exact hetzelfde probleem (hij heeft geupgrade naar ZA pro), hij zegt dat CS wel werkt als je het in een window speelt, erg vreemd...

Blijkbaar is er iets niet in orde bij de nieuwe ZA.

iemand een oplossing voor dit probleem??

• mars-L
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-01-2024
dit probleem is opgelost met een update van zonealarm (4.5.538) foute versie was dus 4.5.530.

Ook Teamspeak werkte trouwens niet meer met die versie.
Pagina: 1