Toon posts:

XP install.probleem op Fujitsu HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geacht forum! Help mij eruit. Voor een kennis probeer ik op zijn PC met Fujitsu MPG3307AT 02B9 harde schijf van 30 Gb. Win XP te installeren.
Er heeft ooit pre-installed software opgestaan, ik heb de boel geformatteerd en gepartitioneerd, maar na het inlezen van de XP-cdrom verschijnt de stopmelding:
'session5 - initialisation - failed' (net zoals wanneer ik een HD met XP erop in een andere PC plaats en daarmee wil opstarten, gaat ook niet).
Om mogelijke verborgen of beschermde bestanden van de leverancier weg te krijgen heb ik alles geprobeerd: erase-progs als Rempart, Killdisk, Diskmanager, Fujitsu-erase(van de supportsite), inclusief Low-level formatting.
Nergens worden fouten op de schijf gemeld, maar de set-up van XP blijft genoemde melding geven. Een enkele keer kwam ik "erdoor" maar dan geeft setup de melding dat de XP de schijf niet kan formatteren en deze "mogelijk beschadigd is". Niet dus....
Eerst Win98 installeren gaat prima, maar XP als upgrade erover mislukt, dan volgen meldingen als 'kan ks.sys niet kopiëren' enz.
Bios is van 2000, ligt het denk ik niet aan, ik kan echter nergens de juiste update vinden (bios-string is 11/02/2000-694x-686B-JR6LJC4CC-00, chaintech mobo).
Wie heeft voor mij de gouden tip......

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:51

FastBunny

Give it the Works !

meldingen als 'kan ks.sys niet kopieren' komen vaak van beschadigde of vuile cd's. Probeer eens een andere cd.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou lekker simpel zijn...CD is nieuw en brandschoon, op 2 andere PC's loopt de zaak prima!

Verwijderd

Topicstarter
Intussen de schijf in m'n eigen masjien uitgeprobeerd: geen enkel probleem, ook XP laat zich er gewoon opzetten etc.....Helaas kan ik 'm niet compleet met XP overzetten, dat pikt XP niet.
Heb toch een BIOS-update voor het Chaintech-bord gevonden, helpt ook niet. Geluidskaart eruit, modem eruit, memory-bankjes een voor een, niets helpt.
Er zit een Cyrix III 700 in, misschien heeft het daar iets mee te maken?
Intussen heb ik er toch maar ME opgezet, maar het blijft eigenaardig nietwaar?
Dank voor het meedenken, suggesties blijven welkom!

Verwijderd

En ook al een andere CD-ROM speler geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de brander. Maar met dezelfde CD-romdrive lukt het wel met W98 en ME.
En het schijfje is nieuw en doet het op alle andere spelers....Toch zal ik er nòg eens een proberen! Bedankt,

Verwijderd

Ik denk dat je toch eerder het moet gaan zoeken is mijn hardware wel compatible met hetgeen wat je wilt.
Ik weet niet beter dat een cyrix en winxp pro niet samen werken een celeron op amd of intel p1,2,3,4 werken wel hou er rekening mee
Een celeron geeft meer problemen met xp ook de cyrix
kijk anders eens op http://www.microsoft.com/...cending&page=37&pageSet=4

Hier kan je de hardware vinden die compatible is met xp pro en of xp home.
Het probleem wat je hebt ken ik .
Het enige wat ik eraan kon doen was xp op een andere pc installeren en de schijf volledig overzetten in het andere systeem
dit werkte 6 van de 10 keer :9~

Verwijderd

kopieerfouten worden ook zeer vaak veroorzaakt door brak geheugen. 98 installeren gaat dan prima maar een wat zwaarder programma zoals 2k of xp geeft dan dat soort meldingen.

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een 30 GB Fujitsu?

Heb ik even slecht nieuws voor je: http://www.theregister.co.uk/content/archive/28384.html

Edit: Sterker nog: Ze hebben zelf toegegeven dat de mpg3xxx serie "brak" was: http://www.theregister.co.uk/content/archive/27926.html

Ze zijn al bezig met een rechtzaak, misschien kan je meedoen: http://www.sheller.com/fujitsupress.htm

[ Voor 58% gewijzigd door FirmPete op 25-02-2003 20:50 ]

Firmpete on Aerie Peak

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 22:59
ik heb ook een fujitsu hd, een 3170at. Mijn werkt goed, alleen 1 GB aan bad sectors :/ Ik heb het bovenstaande doorgelezen en ik hoop dat ie het nog ff volhoudt, doet het hiet nu al 3 jaar goed dus ik denk het wel. btw heb wel pech met hd's heb ook al een quantum bigfoot gehad, ook al een slecht, doet het ook nog steeds >:)

Probleem topicstarter:
Probeer eens een andere hd weet je ook gelijk of het daar aan ligt :)

[ Voor 16% gewijzigd door Sv3n op 25-02-2003 22:57 ]

Last.fm
Films!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
kopieerfouten worden ook zeer vaak veroorzaakt door brak geheugen. 98 installeren gaat dan prima maar een wat zwaarder programma zoals 2k of xp geeft dan dat soort meldingen.
dat is exact mijn ervaring.

www.memtest86.com

[ Voor 6% gewijzigd door smvs op 26-02-2003 00:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik lees veel interessante mogelijkheden!
Silverstar: nòg een andere CD-drive heeft uiteindelijk geholpen (hoewel deze verder nergens problemen geeft...)
Crazy Jack: dat van de Cyrix vermoedde ik ook, hoewel de zaak inmiddels werkt. Of het goed draait moet ik nog uitproberen. Eerst op een andere PC installeren en dan de HD overzetten heb ik in verschillende situaties geprobeerd maar dan krijg ik steeds de blauwe schermen met een stopfout en kan ik niet verder. Hoe doe jij dat dan?
Tom N en smvs: wat is "brak" geheugen? Is dat matige kwaliteit o.i.d.? Memtest ga ik proberen.
Firmpete en sv3n: geen van de HD-progjes die ik heb gebruikt meldt enig probleem, de HD is prima in orde. In een andere PC werkte hij uitstekend!
Uiteindelijk is het dus wel gelukt, de oorzaak blijft wel vaag en ik moet nog uitvinden of de boel goed blijft draaien.
Allemaal hartelijk dank voor het meedenken, ik heb er veel van opgestoken!
Pagina: 1