Toon posts:

Hercules 3D Prophet

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe videokaart kopen. Maar ik heb een paar vragen hierover en ik hoop dat jullie me daarmee kunnen helpen.

1. Wat is het verschil tussen de Hercules 3D Prophet 9000 128 MB DVI/TV-Out (Retail) en de Hercules 3D Prophet 9000 Pro 128 MB DVI/TV-Out ? (behalve de prijs dan, iemand ervaring met een van beide?)

2. Kun je op dit moment beter een GeForce 4 kopen of een ATI? De prophet series zijn ATI. Zijn deze beter dan de GeForce4?

3. Ik heb een 'oud' moederboard. De Asus A7A. Maar kan het zijn dat mijn moederboard een nieuwe kaart van 128 Mb DDR niet aan kan?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 11:16:
Ik wil een nieuwe videokaart kopen. Maar ik heb een paar vragen hierover en ik hoop dat jullie me daarmee kunnen helpen.

1. Wat is het verschil tussen de Hercules 3D Prophet 9000 128 MB DVI/TV-Out (Retail) en de Hercules 3D Prophet 9000 Pro 128 MB DVI/TV-Out ? (behalve de prijs dan, iemand ervaring met een van beide?)
De Pro heeft hoger geklokt geheugen en core. (250/250 voor gewone 9000, pro heeft 275/275)
2. Kun je op dit moment beter een GeForce 4 kopen of een ATI? De prophet series zijn ATI. Zijn deze beter dan de GeForce4?
Als je een reviewtje had opgezocht had je het antwoord zelf al gevonden :)
http://www6.tomshardware.com/graphic/20021218/index.html
3. Ik heb een 'oud' moederboard. De Asus A7A. Maar kan het zijn dat mijn moederboard een nieuwe kaart van 128 Mb DDR niet aan kan?
Dat zou gewoon moeten lukken, daarvoor zijn er standaarden bedacht ;)

Er zijn trouwens nog veel meer fabrikanten die videokaarten maken met ATi chips, zie de Tweakers.net PriceWatch.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info tot nu toe. Ik heb nu wel een aardig beeld ervan. Nog een laatste vraagje. De fan die op de videokaart zit.. maakt die erg veel geluid of hoor jem nauwelijks? Ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft. Ik bedoel dus ook bij de goedkopere modellen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 11:41:
Bedankt voor de info tot nu toe. Ik heb nu wel een aardig beeld ervan. Nog een laatste vraagje. De fan die op de videokaart zit.. maakt die erg veel geluid of hoor jem nauwelijks? Ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft. Ik bedoel dus ook bij de goedkopere modellen.
Dat valt erg mee. Als je hem compleet stil wilt hebben kun je hem passief gaan koelen met een Zalman koelblok.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Dubbel ;)

Maar zoals ik daarnet al zei; zoek eens een reviewtje op :)
[google=radeon 9000 review]

Zeker de de 3e pagina op de eerste site die Google geeft, zegt wat interessants.
Ja, ik weet dat ik kryptisch ben maar je mag ook zelf wat opzoeken.

Verwijderd

Dit zijn vragen die je makkelijk zelf kunt beantwoorden door even wat sites te bezoeken, dat is wat je ook van je vragen in * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.