[ADSL] Welke providers zijn modem compatible?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:38

arnova

weet veel, maar niet alles

Topicstarter
Ik vroeg mij af met het oog op de toekomst, welke ADSL providers compatible zijn qua modem. Dit voor als je (ik) in de toekomst nog eens van provider wil switchen. Dit lijkt mij een topic overigens waar meer mensen wat aan hebben want met ADSL kan ik zo langerzamerhand de bomen door het bos niet meer zien.

p.s. : Weet iemand ook nog of wanneer men een provider heeft met dynamische IP adresen of er dan wel aan (statische) hostnaaam aan gekoppeld kan worden (bv. mijnserver.xs4all.nl). Lijkt mij ook handig om te weten voor als je eventueel services gaat draaien.

ESP Controlled PvBoiler https://github.com/arnova/pvboiler

Verwijderd

master_artech schreef op 23 februari 2003 @ 10:39:
Ik vroeg mij af met het oog op de toekomst, welke ADSL providers compatible zijn qua modem. Dit voor als je (ik) in de toekomst nog eens van provider wil switchen. Dit lijkt mij een topic overigens waar meer mensen wat aan hebben want met ADSL kan ik zo langerzamerhand de bomen door het bos niet meer zien.
ligt aan het netwerk, net aan de provider. over het algemeen kun je modems die bij mxstream werken ook wel bij bbnet gebruiken, maar helaas zal je dat per modem moeten opzoeken (die standaarden heten pppoe of zoiets, maar staat heel duidelijk op de kpn site)
p.s. : Weet iemand ook nog of wanneer men een provider heeft met dynamische IP adresen of er dan wel aan (statische) hostnaaam aan gekoppeld kan worden (bv. mijnserver.xs4all.nl). Lijkt mij ook handig om te weten voor als je eventueel services gaat draaien.
is toch altijd statisch?

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:38

arnova

weet veel, maar niet alles

Topicstarter
Is niet altijd statisch. Bv. Zonnet heeft altijd een dynamisch IP.

ESP Controlled PvBoiler https://github.com/arnova/pvboiler

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 20:06
Bijna elk analoog modem kan gebruikt worden voor mxstream & bbned. Bij ISDN is dit niet altijd het geval. (oa het Alcatel ISDN modem werkt niet bij mxstream).

Zie voor de preciese mogelijkheden van het modem de site van de fabrikant.

Dit topic is gesloten.