Toon posts:

Helemaal geen beeld bij opstarten PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb gisteren allemaal onderdelen gekocht goed voor een hele PC.
Ben maar gelijk aan de slag gegaan en alles erin gezet. Ik heb alles wel 10× gecontroleert maar er blijft 1 probleem zich voordoen: Ik heb steeds geen beeld bij het opstarten van de PC.

Bij het opstarten draait wel de fan van de cpu koeler en de cd-rom leest even, alleen bij de diskdrive zie ik het lampje niet eens even aan gaan.
Ook hoor ik helemaal geen piepje als ik de pc opstart (wat ik normaal altijd hoor bij alle PC's)

Ik zal even neerzetten wat ik er allemaal in heb zitten:

- Lite On 48× CDWriter
- Floppy 1.44 MB
- 512 MB DDR PC2700
- PCI Soundblaster Live 5.1 Platinum
- 40 GB Maxtor 5400 rpm HDD
- MSI KT3 Ultra
- Athlon XP 2000+
- Hercules G-Force 2 MX 32 MB

Aan de Videokaart kan het in iedergeval niet liggen, omdat ik m'n ATi kaart er ook in geprobeerd heb. Zelf denk ik aan de harde schijf, omdat ie nog helemaal nieuw is en helemaal leeg. (mischien dom, maar ik heb nog niet zoveel ervaring ermee ;) )

Ik hoop dat er snel een oplossing voor te vinden is, zodat ik weer ermee door kan gaan.

Alvast bedankt voor de mensen die me willen helpen.

Verwijderd

Het zou de processor kunnen zijn, wat je kan proberen is de koeler en processor er weer even vanaf te halen en er opnieuw opzetten, misschien dat de processor er toch niet helemaal goed op zit of het kan zijn dat de processor helemaal niet goed is.

De videokaart is het zo wie zo niet anders gaat het systeem wel piepen.
Met het geheugen is het een ander verhaal, de ene keer kan het systeem wel gaan piepen maar het komt ook wel is voor dat er helemaal niks gebeurd.
Dus als je nog een ander reepje heb liggen probeer die is uit.

En kijk even wat hij doet als je de bios reset.

Het zijn een paar opties, probeer ze is uit.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 10:36 ]

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Kijk ff in de FAQ wat je moet doen --> daar staat een stappenplan (OID). En trouwens, hier zijn al heel veel topics over geweest:(

Verwijderd

Topicstarter
Heideroosje schreef op 23 February 2003 @ 10:35:
Kijk ff in de FAQ wat je moet doen --> daar staat een stappenplan (OID). En trouwens, hier zijn al heel veel topics over geweest:(
Ik heb al bij de FAQ gekeken en de search optie gebruikt en kon dus niks over mijn probleem vinden. Dus daarom heb ik deze topic geopent.
En niet opeens allemaal zeuren, ik heb een probleem waar ik een oplossing voor zoek.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 10:34:
Het zou de processor kunnen zijn, wat je kan proberen is de koeler en processor er weer even vanaf te halen en er opnieuw opzetten, misschien dat de processor er toch niet helemaal goed op zit of het kan zijn dat de processor helemaal niet goed is.
Ik heb inderdaad al een paar keer de processor er opnieuw ingedaan, maar het probleem blijft zich helaas voordoen.

Verwijderd

Dit kan weer vanalles wezen. Je voeding kan stuk zijn je CPU kan stuk zijn je MEM kan stuk zijn je moederbord kan stuk zijn. Je moet proberen om wat onderdelen te wisselen en kijken wat hij dan doet.

Suc6

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Settings van je cpu ?
Probeer ff je fsb op 133 te zetten en je multiplier op AUTO.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Pak manual erbij, kijk hoe je je bios moet resetten. Doe dit, dan weer testen. Daarna Master-slave settings van je HD controleren, zorgen dat ie op de IDE-0 poort zit op het moederbord, en niet op de IDE-1. Dan kijken of je floppy-drive kabel goed om is aangesloten, bij veel drives is het nogal makkelijk om die er verkeerd om op te zetten.
En in de FAQ staat wel degelijk een heleboel.

p.s., we zeuren niet, we proberen je echt wel te helpen ;)

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 06:54
Zoals hierboven, maar probeer dan je fsb op 100 te zetten (vaak dmv een jumper op het moederbord). Mijn Chaintech 7KJD wou eerst ook niet booten op 133. Na een BIOS update wel!

Verwijderd

Topicstarter
alles geprobeerd maar doet het nog steeds niet :?

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Zit het blauwe stekkertje van je IDE kabel op het Mobo? wil soms wel eens uitmaken.
In ieder geval kan ik je vertellen dat het zeer waarschijnlijk in een aansluiting zit van een van de devices of kaarten. Ik heb dit probleem zelf al meer dan eens gehad, en vaak was de oplossing om alles weer uit elkaar te halen en daarna alles weer zorgvuldig terug te plaatsen, waarna alles het in ene wel deed. Problemen kunnen zijn:
- kaart niet goed in slot;
- geheugen niet goed in bank;
- koeler niet goed op processor;
- processor defect (afgebrokkeld bij Athlons)
- kabel niet goed aangesloten tussen mobo en HD of floppy (stekker verkeerd om, kabel in zijn geheel verkeerd om, pennetje omgebogen(meestal bij floppy), master/slave setting conflict)
- jumpers op mobo niet goed
- bios resetten vanwege verkeerde instellingen

Als dit allemaal niet het geval is (ik bouw nu al sinds "95 mijn eigen PC's, en gemiddeld ligt ie 1 keer per maand weer helemaal uit elkaar, en dit gebeurt me nog steeds om de haverklap). Dan moet je stuk voor stuk de hardware-componenten gaan controleren. Dit kunnen ze uiteraard in de winkel het beste, daar hebben ze wel een compleet werkend systeem waar je dan omstebeurt de componenten in kan bouwen om te kijken of ze defect zijn.

Succes, en niet gefrustreerd raken. Dit is normaal ;)

Verwijderd

Geeft hij geen enkele piep? Ook geen waarschuwings piepjes? Heb je je luidspreker van je case wel goed (goed) aangesloten? Mss dat hij erna wel piepjes geeft en dan kan je kijken wat het probleem is. (kijk in je manuel hiervoor)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 13:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het probleem al gevonden.. de processor is dus niet goed.
Ik heb dus alles wel goed aangesloten :)

Ik heb m'n eigen amd erin gedaan en toen deed hij het wel.
Dat wordt dus omruilen.

Nog iedereen bedankt die me wilde helpen ;)

Verwijderd

als je je pc aanzet, laat ie dan helemaal nix zien?? dus dat er eigenlijk alleen maar het lampje van je monitor flikkerd?? want als dit het geval is, is het probleem te vinden in je hardware, dat zowiezo.

mijn advies dan is, haal alles eruit, en doe het erop nieuw in, maar dan met minimale devices, dus mobo/cpu/koeler/ram/ vidkaart/cdrom speler/floppy/voeding/ (euhm iets vergeten?) als dat niet werkt zul je toch is even na moeten gaan. vervand de voeding eens, dan je cpu, en als je een andere mobo heb liggen die je 2000+ ondersteund test het daar even op.

zit je geheugen wel in de goede bank?? kan zijn dat je in de verkeerde hebt gedaan, ipv 1 in 3 gedaan, hierdoor boot ie ook niet, maar meestal geeft ie dan wel een biep.

probeer dit eens even, als dit niet werkt hoor ik het wel, en kijke we dan verder, anders zou ik zeggen, breng je pc naar iemand die het kan maken?:....
Pagina: 1