edit:
Oeps verkeerd gepost..had eigenlijk moeten staan in Programming & Webscripting..Sorry mods
Oeps verkeerd gepost..had eigenlijk moeten staan in Programming & Webscripting..Sorry mods
Beste Mensen,
Ik heb gezocht en een paar wazige topics erover gevonden maar zonder duidelijk antwoord.
Ik bouw in een script een soort dumpje op van data en die wil ik in 1 keer inserten maar dan krijg ik een fout
Voorbeeld
PHP:
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <? mysql_connect("localhost","user","pass"); mysql_select_db("test"); $SQL .= "INSERT INTO test VALUES (1, 'Keeskip', 'Dit is de test van keeskip', '');"; $SQL .= "INSERT INTO test VALUES (2, 'Raoues', 'Dit is de test van Raoues', '');"; $SQL .= "INSERT INTO test VALUES (3, 'leclan', 'Dit is de test van leclan', '');"; $result = mysql_query("$SQL"); if (!$result) { echo("ERROR: " . mysql_error() . "n$SQLn"); } ?> |
Ik krijg dan de volgende fout
ERROR: You have an error in your SQL syntax near ';INSERT INTO test VALUES (2, 'Raoues', 'Dit is de test van Raoues', '');INSERT I' at line 1n
????
ik los het nu alsvolgt op:
PHP:
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <? mysql_connect("localhost","user","pass"); mysql_select_db("test"); $SQL .= "INSERT INTO test VALUES (1, 'Keeskip', 'Dit is de test van keeskip', '');"; $SQL .= "INSERT INTO test VALUES (2, 'Raoues', 'Dit is de test van Raoues', '');"; $SQL .= "INSERT INTO test VALUES (3, 'leclan', 'Dit is de test van leclan', '');"; $SQL_stukje = explode(";",$SQL); foreach ($SQL_stukje as $newquery) { $result = mysql_query("$newquery"); if (!$result) { echo("ERROR: " . mysql_error() . "n$SQLn"); } } //End foreach ($SQL_stukje as $newquery) { ?> |
Weet iemand waar nu precies die fout vandaan komt ..
De preciese query in PHP myadmin plakken werkt wel???

[ Voor 56% gewijzigd door vorlox op 23-02-2003 01:46 ]