hoe repareren ?

Pagina: 1
Acties:

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14
Ik had een goed werkende OnStream DI30 tapestreamer. Tot ik hem in een andere PC inbouwde.

Ik heb daarbij waarschijnlijk de schroefjes van de harddisk/cdrom gebruikt.
Momenteel voert de tapestreamer een tape maar tot halverwege in. Volgens OnStream komt dit dor te strak aangedraaide schroeven, of door gebruik van normale schroeven en niet de bij de tapestreamer geleverde - kortere - schroeven.
Daardoor loopt de motor van het tape-transportmechanisme aan.

Hoe repareer ik dit ?

Alhoewel, is dit ondanks de waarschuwing in de gebruiksaanwijzing - die je alleen leest bij de eerste installatie - geen verborgen gebrek ?

Wat is jullie ervaring ?

eagle

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb je hem permanent beschadigd?
Anders zou je kunnen proberen om de behuizing er af te halen en deze terug normaal te buigen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Brothar
Het mechanisme - en dus de motor - draait nog wel, maar tot halverwege.
Dat zou dus betekenen:
- spoelen zijn intact, dus voor herstel:

- demonteren van de motor,
- de spoelen uit de motor halen, zodat een lege behuizing overblijft,
- en dan de deuk 'terugduwen' ?!!

'k Heb er alleen gigantisch de pest over in.
Ik vind het dus een verborgen gebrek, omdat je - oké ik dan, maar met mij menigeen - de handleiding niet leest bij overbouwen. En het verschil met 'normale' schroefjes is maar 2 mm. Ik vind dat een fout in het ontwerp.

En zou dus wel willen weten of dat inderdaad ook een ander is overkomen.

[ Voor 57% gewijzigd door Brothar op 23-02-2003 01:43 ]

eagle

• The Dolf
  • Niet online
Kan me voorstellen dat je er de pest over in hebt. Zelf heb ik op dezelfde manier een scsi HD verneukt.
En geloof me, die fout bega je nooit meer.

Maar ik vind het wel vreemd dat het zo snel beschadigd. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat ie 'terugveert' want 2mm is bijna niks.
Weet je zeker dat de behuizing tegen de motor klemt en je niet iets kapot hebt gedraaid?

Gezocht!
Router

• Brothar
Als de motor kapot zou zijn, zou die helemaal niet meet draaien.
De 'klemming'heb ik van de helpdesk van OnStream als mogelijke oorzaak gemeld gekregen, en met een een pootje van een led voel ik inderdaad een 'putje' . Ik denk het ook te zien, maar kunstlicht is niet ideaal.

'k Heb het apparaat nog niet open geschroefd. Zo snel als die helpdesk eageerde op mijn eerste mail (half uur) zo traag zijn ze nu op de vervolgmails (wacht nu al zo'n 5 dagen).

Probleem is: als ik hem open schroef, kan ik de garantie op de electronica verliezen.

Heb de helpdesk dus om advies gevraagd, en kostenraming, maar nog niets gehoord.

Juist ook omdat het zo snel beschadigd wordt, vind ik het een verborgen gebrek. Dit niettegenstaande de waarschuwing in de handleiding. (je snapt al wat mijn volgende mail naar OnStream zal zijn).

[ Voor 20% gewijzigd door Brothar op 23-02-2003 01:54 ]

eagle

• The Dolf
  • Niet online
Waarom ging je niet eerst naar de winkel terug om daar garantie te claimen?
Je zegt nl dat ie zo snel kapot ging dus neem ik aan dat je nog in je garantie periode bent.

Gezocht!
Router

• Brothar
Veiling-artikel.
Ding een tijd niet gebruikt, en daarna de reactie: op veilingartikel maar 3 maanden garantie.

Daarnaast lijkt het probleem nu veroorzaakt door gebruik te lange schroefjes.

eagle

Pagina: 1