Hallo,
Ik wil met een Cisco 1600 een DDR (dial on demand routing) verbinding maken met mijn ISP. Ik heb hierbij de volgende taken onderkend:
1- Route packets out to the interface to be dialed
2- Determine interesting packets (dial-list protocol IP permit)
3- Dialling the connection (dial map ..)
4 - Determine when the connection can be terminated (dialer idle-timeout 60)
Mijn vraag slaat op stap 1. Ik de connectie tot stand laten kopen bij al het IP verkeer. Daar heb ik dus de dial-list op ingesteld en aan de bri0 gekoppeld. Verkeer moet naar de ISP gerouteerd worden wanneer er geen andere bekende route voor het verkeer is. Ik wil hiervoor de default route instellen met als nexthop ip mijn ISP ->
ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 <ip van isp>
Het probleem is dat ik het ip van de ISP niet weet. Is het ook mogelijk het verkeer gewoon zowiezo de bri0 interface uit te gooien ala iets van:
ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 bri0
Gaat dit dan werken? Alvast bedankt voor de hulp!
Ik wil met een Cisco 1600 een DDR (dial on demand routing) verbinding maken met mijn ISP. Ik heb hierbij de volgende taken onderkend:
1- Route packets out to the interface to be dialed
2- Determine interesting packets (dial-list protocol IP permit)
3- Dialling the connection (dial map ..)
4 - Determine when the connection can be terminated (dialer idle-timeout 60)
Mijn vraag slaat op stap 1. Ik de connectie tot stand laten kopen bij al het IP verkeer. Daar heb ik dus de dial-list op ingesteld en aan de bri0 gekoppeld. Verkeer moet naar de ISP gerouteerd worden wanneer er geen andere bekende route voor het verkeer is. Ik wil hiervoor de default route instellen met als nexthop ip mijn ISP ->
ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 <ip van isp>
Het probleem is dat ik het ip van de ISP niet weet. Is het ook mogelijk het verkeer gewoon zowiezo de bri0 interface uit te gooien ala iets van:
ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 bri0
Gaat dit dan werken? Alvast bedankt voor de hulp!
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum