Toon posts:

Kunnen ongeregistreerde gebruikers ook stemmen in een poll?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even naar aanleiding van de topic over het kleurgebruik, wou ik graag
weten of iemand die niet geregistreerd is bij het GoT kan stemmen in
een poll ?

- Zo ja, dan is dat waardeloos
- Zo nee, dan is het feit wat er genoemd werd in de betreffende topic
over mensen van andere forums die hier stemmen voor de lol niet reeel,
want het zijn en blijven toch tweakers.

Het betreft deze topic dat gesloten is (helaas):
Voorstel

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Deze poll ziet er niet echt betrouwbaar uit, meeste mensen in dat topic waren voor lavendel, lijkt mij niet dat de kleur die jij voorstelde ineens enorm populair is geworden :). Ik weet niet hoe het zit met deze poll, maar bij vorige polls, zoals van dubbelf, kon vrij makkelijk gecheat worden, door bijvoorbeeld je icon te laten verwijzen naar het stemlinkje.

De poll is trouwens extern, en niet onderdeel van React ;). Wellicht dat BOOTZ je meer kan vertellen over het verloop van de poll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

die poll gaat per IP, je kan hem idd beïnvloeden door mensen, die niet eens op GoT hoeven te zitten, extern te laten klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NG schreef op 23 February 2003 @ 00:28:
die poll gaat per IP, je kan hem idd beïnvloeden door mensen, die niet eens op GoT hoeven te zitten, extern te laten klikken.
Kortom mensen die niet geregistreerd zijn konden ook stemmen in die
poll ? Dat had ik niet verwacht eigenlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Tja , nogal logisch... Het word niet ondersteund door GoT , dus iedereen moet er wel op kunnen stemmen.. Er is nm geen herkenningspunt beschikbaar. Zelfs met de samenwerking met GoT zou dat nog in beperkte mate kunnen (modemmers e.d.)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Compubiter schreef op 23 February 2003 @ 00:27:
Deze poll ziet er niet echt betrouwbaar uit, meeste mensen in dat topic waren voor lavendel, lijkt mij niet dat de kleur die jij voorstelde ineens enorm populair is geworden :). Ik weet niet hoe het zit met deze poll, maar bij vorige polls, zoals van dubbelf, kon vrij makkelijk gecheat worden, door bijvoorbeeld je icon te laten verwijzen naar het stemlinkje.

De poll is trouwens extern, en niet onderdeel van React ;). Wellicht dat BOOTZ je meer kan vertellen over het verloop van de poll.
in de nieuwe poll kun je niet cheaten met icons; als je klikt open je een pagina die direct door-linkt aan het 'echte' script; deze checkt of de vorige pagina die page is die je zojuist (die doorstuur-page dus) had aangeklikt, zo ja, dán pas telt je vote :)

Om op het topic terug te komen: Ja, dat kan. Je moet je ook bedenken dat met deze poll zowel polls op GoT als op Fok! gehouden kunnen worden, en er kan één poll bestaan die op Fok! de Fok!-layout heeft, en op GoT de GoT-layout. Locken per forum (got/fok/whatever) komt er niet in, aangezien het onzinnig is, en technisch waarschijnlijk niet haalbaar (tenzij we direct queries op de GoT-db mogen gooien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

HunterPro schreef op 23 February 2003 @ 02:13:
[...]

in de nieuwe poll kun je niet cheaten met icons; als je klikt open je een pagina die direct door-linkt aan het 'echte' script; deze checkt of de vorige pagina die page is die je zojuist (die doorstuur-page dus) had aangeklikt, zo ja, dán pas telt je vote :)

Om op het topic terug te komen: Ja, dat kan. Je moet je ook bedenken dat met deze poll zowel polls op GoT als op Fok! gehouden kunnen worden, en er kan één poll bestaan die op Fok! de Fok!-layout heeft, en op GoT de GoT-layout. Locken per forum (got/fok/whatever) komt er niet in, aangezien het onzinnig is, en technisch waarschijnlijk niet haalbaar (tenzij we direct queries op de GoT-db mogen gooien).
Dan is het wel mogelijk jah...

*klikt op poll->verstuurd ->server ontvangt->server checkt of user ingelogd is/meerdere keren gepolled->post

Via die manier is het wel mogelijk. Ik zat alleen aan IP's te denken :P

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Eth3r3al schreef op 23 February 2003 @ 02:17:
[...]

Dan is het wel mogelijk jah...

*klikt op poll->verstuurd ->server ontvangt->server checkt of user ingelogd is/meerdere keren gepolled->post

Via die manier is het wel mogelijk. Ik zat alleen aan IP's te denken :P
dan nog kunnen we vanaf een ander domein niet de (session) cookies uitlezen van react, dan zouden we dus ook @ gathering.tweakers.net scriptmeuk moeten dumpen. Om het maar even simpel te stellen:

Ain't Gonna Happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-10 16:17

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
de poll heeft weinig met got te maken, hij wordt er alleen maar veel gebruikt :)

EN ja, zoals je hierboven hebt kunnen lezen is het niet mogelijk om alleen geregde gebruikers te kunnen laten stemmen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.