[OSX] Probleem met Word

Pagina: 1
Acties:

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zit hier op een ibook waarop sinds gisteravond osx staat, maar ik loop nu tegen een klein probleempje aan. Er is in de installatie van Office X iets fout gegaan met Word, waarna ik dacht dit netjes hersteld te hebben, Word werkt immers. Wat wil het geval; als ik een bestaand Word document probeer te openen (dit document is gemaakt in de periode dat er nog OS9 op stond) geeft Word de foutmelding dat hij de shared library niet kan vinden (oid).

De oorzaak van het probleem heb ik al achterhaald: hij probeert het document te openen met een eerder geinstalleerde versie van Word welke nu niet meer aanwezig is. Na het aanwijzen van de juiste versie van Word opent het document weliswaar, maar dat is slechts eenmalig :(
Een vinkje zetten voor "open altijd met dit programma" helpt niet. Ik moet dus op de een of andere manier de resten van de oude versies weg zien te halen, maar hoe :? Is er iemand die me kan zeggen waar ik zoiets kan vinden?

Alvast bedankt :)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 12:23

chem

Reist de wereld rond

Als je dus het docuemnt hebt, get ino, open with, en dan "change all" uitvoert opent hij niet met de OS X applicatie?
Zoek dan de OS 9 open en gooi hem in een tarball oid, zodat je hem niet meer kan openen... of gooi hem helemaal weg.
(ps. onder OS X is er geen sprake van 'installatie', copy/paste is in 99% van de gevallen afdoende)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Timmert
  • Niet online
Hmm, ok. Ik zal er morgen naar kijken, op dit moment is de iBook niet hier.

Wat bedoel je precies met "get ino"? Opzich zit het probleem niet in OS9/X, maar er staat gewoon 3x Word 10.0.0 in het lijstje van "open with", waarvan er maar 1 de juiste is. De andere 2 verwijzen naar niets. Die 2 moeten dus weg :)

[ Voor 9% gewijzigd door Timmert op 24-02-2003 22:54 . Reden: Zomaar op versturen drukken is _niet_ handig :P ]

• Timmert
  • Niet online
Ik heb er net weer ff naar gekeken, maar ik kom er toch niet echt uit. Ik heb gezocht op de hdd naar bestanden met "word" in de naam, en alles wat niet relevant is weggegooid, maar nog doet het probleem zich voor. Als ik "open with" doe zie ik staan:
- Word 10.0.0
- Word 10.0.0 kopie
- Word 10.0.0 kopie 1
Die laatste 2 moeten natuurlijk weg, dat is duidelijk, maar hoe :?

Als iemand dat weet mag ie t zeggen, ik word er een beetje moedeloos van namelijk...

Verwijderd

heb je de prullenbak leeg gemaakt?
heb je nog meer harde schijven/shares gemount?

• Timmert
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 10:14:
heb je de prullenbak leeg gemaakt?
heb je nog meer harde schijven/shares gemount?
Dat eerste was een goede zet, t probleem is opgelost. Thanx! :)

edit: Nog ff een vraagje... Hoe maak ik een shortcut naar bv. Word op m'n desktop?

[ Voor 17% gewijzigd door Timmert op 02-03-2003 15:57 ]

Verwijderd

1. rechter muis knop op applicatie > make alias > sleep naar desktop > rename naar wat je wilt

of

2. selecteer applicatie > file menu > make alias > sleep naar desktop > rename naar wat je wilt

of

3. sleep applicatie naar je desktop met appeltje (ook wel "command") en alt (ook wel "option") ingedrukt tot en met het los laten

Verwijderd

Timmert schreef op 02 March 2003 @ 15:43:
[...]

Dat eerste was een goede zet, t probleem is opgelost. Thanx! :)

edit: Nog ff een vraagje... Hoe maak ik een shortcut naar bv. Word op m'n desktop?
dacht al die eerste omdat er in de naam van de file "kopie" staat

Verwijderd

Met je rechtermuisknop op de icoon klikken en een 'allias' maken. Deze kun je kopieren naar je bureaublad. (copy & pasta)

• Timmert
  • Niet online
Ok, done. Thx :)
Pagina: 1