Toon posts:

[Laptop] start niet bij kou (heb gezocht)

Pagina: 1
Acties:
  • 580 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dell CPx450 laptop van ongeveer 3 jaar oud.

Nu heb ik het probleem wat met de dag erger wordt : hij moet een bepaalde temperatuur hebben , wil hij starten.
Anders start hij het biosscherm niet eens. Zodra ie op temperatuur is laadt dus bios heel erg traag en loopt het systeem vervolgens nog erg traag.

Ik heb veel topics hierover gelezen maar het komt altijd uit op: of de voeding, of de bios.

Het lijkt mij niet dat het aan de voeding ligt. (systeem is niet overgeklokt of iets, het zou dus kunnen zijn dat hij versleten is :?)

De bios die draait is de laatste die verkrijgbaar is.

Verder is er nooit mee "gekloot" en is het moederbord 1 jaar geleden vernieuwd wegens een klein ongelukje met koffie.

De pc heeft dus een jaar lang perfect gewerkt na die reparatie en zit nu dus net een maandje buiten de garantie.

edit:
hoe krijg ik hem aan de praat.

5 minuten op de kachel (is niet echt een verstandige oplossing maar werkt wel snel)
of 15 minuten met dat ding op mn schoot zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 23:30 ]

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-08 21:10
Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 23:28:
Ik heb een Dell CPx450 laptop van ongeveer 3 jaar oud.

Nu heb ik het probleem wat met de dag erger wordt : hij moet een bepaalde temperatuur hebben , wil hij starten.
Anders start hij het biosscherm niet eens. Zodra ie op temperatuur is laadt dus bios heel erg traag en loopt het systeem vervolgens nog erg traag.

Ik heb veel topics hierover gelezen maar het komt altijd uit op: of de voeding, of de bios.

Het lijkt mij niet dat het aan de voeding ligt. (systeem is niet overgeklokt of iets, het zou dus kunnen zijn dat hij versleten is :?)

De bios die draait is de laatste die verkrijgbaar is.

Verder is er nooit mee "gekloot" en is het moederbord 1 jaar geleden vernieuwd wegens een klein ongelukje met koffie.

De pc heeft dus een jaar lang perfect gewerkt na die reparatie en zit nu dus net een maandje buiten de garantie.

edit:
hoe krijg ik hem aan de praat.

5 minuten op de kachel (is niet echt een verstandige oplossing maar werkt wel snel)
of 15 minuten met dat ding op mn schoot zitten.
:? heb je het nou over een laptop of een pc aangezien je bij een laptop niet zo snel een moederbord (de hele inhoud bijna) gaat vervangen etc

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het over een laptop..

maar dat viel dus binnen de garantie...

moederbord, toetsenbord en beeldscherm zijn een jaar geleden vervangen..

• melvie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-08 08:16

melvie

Retro Icon

3 jaar geleden had me pa een ibm thinkpad laptop, toen exact het zelfde probleem, hij is toen naar de reperatie gegaan, er ging een nieuwe accu in en het laadgedeelte werd ook vervangen, daarna deed ie het weer perfect.. tis maar een hintje

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem start zonder accu , direct op lichtnet >> precies hetzelfde probleem :(

• melvie

melvie

Retro Icon

Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 23:43:
Als ik hem start zonder accu , direct op lichtnet >> precies hetzelfde probleem :(
Oh das zeker minder, maar toendertijd hadden ze ook dat laadgedeelte vervangen, dus waar je um op het lichtnet aansluit, maar het lijkt me heel sterk als het daaraan ligt, hoe koud praten we eigenlijk over, misschien een vochtprobleempje?

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 23:56

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik denk dat je laptop in het voedingsgedeelte een slecht contact maakt. Zeker weten doe ik niet maar het lijkt me verstandig om daar eens naar te kijken. Misschien wat contactspray ertussen spuiten, baad het niet dan schaad het ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dat idd wel eens proberen. Nadeel is dat je er toch nog er slecht bij kan en ik niet psies de voeding en andere vitale onderdelen weet te vinden (naast HDD en processor uiteraard).

Maar ik zal hem maar weer uitelkaar schroeven..

ik zat zelf ook nog te denken aan de batterij van de bios.. of is dat kan geen oplossing ?

• melvie

melvie

Retro Icon

Verwijderd schreef op 23 februari 2003 @ 00:04:

ik zat zelf ook nog te denken aan de batterij van de bios.. of is dat kan geen oplossing ?
Dat ie dan word op geladen door de warmte, hmm zou ook wel es kunnen,maar als alles gereset (doordat het batterijtje leeg is) zul je dat toch wel zien lijkt mij, klok veranderd enz..
Pagina: 1