Toon posts:

Ingediënten voor R9700

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga voor het eerst mijn 3dkaart (Club3d 9700(non pro) modden met verschillende dingentjes,
En heb een picture (zie beneden) wat het eind resultaat gaat worden.
Alleen weet ik niet goed hoe die dingen heten zodat ik niet weet waar ik ze kan kopen

http://www.2cooltek.com/ati9700/done1.jpg

Zie plaatje hierboven, waar in de pricewatch staan die dingen? En hoe heten ze? En is die koeler goed voor overklokken? En als ik alleen die ('memmory headsinks') erop doe kan ik dan beter overklokken?

Graag deze antwoorden beantwoorden :D
Alvast bedankt!

PS:Wat heb ik allemaal nodig om dit uit te voeren?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Waarom gebruik je niet deze blokjes van Thermaltake :
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/memory/ddr2.jpg
Zit thermisch plakband bij om het vast te plakken op je geheugen en is volledig van koper.

En deze koeler van zalman en zet daar een 80mm fan op en je hebt een super koeler !
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0208/80b-2.gif

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 20:27
DE gpu cooler is een chrystal orb :

http://www.thermaltake.com/products/chipset/crystalOrb.htm

Die mem blokjes zijn volgens mij van die gezaagde koelblokjes en kan je oa kopen bij OCshop als heat spreaders voor ddr.

PS, voor die gpu denk ik dat die chrystal orb een magere cooling is aangezien zo'n 9700 echt veel hitte kan afgeven :) Ook als je toch gelijk bezig bent kan je de ring van die ati kaart afslopen.

[ Voor 33% gewijzigd door Carel op 22-02-2003 21:08 ]

• W4rlock
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-12-2014
Die crystal orb zou ik iig niet halen, heb ik veel slechte ervaring mee...

Koelt slecht en maakt relatief veel herrie....

Verwijderd

Topicstarter
Moet die koelblokjes op maat hebben zodat ik ze precies erop kan doen (Bartjuh, zijn die precies op maat? En een koeler van 80MM kan niet meer in mijn kast helaas en die zalman is niet bedoeld voor overklokken)

En bedankt voor de informatie Carel! Welke zou jij mij wel adviseren?

• Carel
Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 21:12:
Moet die koelblokjes op maat hebben zodat ik ze precies erop kan doen (Bartjuh, zijn die precies op maat? En een koeler van 80MM kan niet meer in mijn kast helaas en die zalman is niet bedoeld voor overklokken)

En bedankt voor de informatie Carel! Welke zou jij mij wel adviseren?
De zahlman, maar die mem blokjes passen dan niet meer..... ps die blokjes zitten bij een TT gpu cooler(maar die zijn van alu) die alleen voor een gf4 is, of ze ook los te koop zijn weet ik niet.
Wel weet ik dat het totaal 4 mem blokken zijn(icm met die TT gf4 cooler) en je er ook 4 nodig zou moeten hebben, maar 2 van die 4 dun heel zijn, wat je kan doen is ze frezen aan de onderkant die niet gelijk is en ze dan in 4en delen, maar das niet al te makkelijk :)

Maar zo te horen van bartjuh zijnze ook los te koop :), bartjuh, kan je mij ook ff een url daarvan geven?.

[ Voor 8% gewijzigd door Carel op 22-02-2003 21:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat wist ik Carl dat als ik die blokjes erop doe dat die zalman er niet meer op past...
Maar helpen die blokjes ook echt daadwerkelijk? En welke koeler kan je het beste kopen voor overklokken? Graag niet al te moeilijk te monteren want ben nog een beginner erin, en wil neit al te graag die R9700 naar zijn malle moeren helpen :)

Verwijderd

kijk eerst es of je die zalman ( 80a-hp) in combinatie met leuke mem heatsinkjes kan doen....... en vanuit een gunstige richting een 80 mm fan der op laten blazen

edit......mja .....ik heb eigenlijk ook nog niet echt iets gevonden dat past :+

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 21:31 ]

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:52

Meneer aard

Porsche rulez!

Bartjuh schreef op 22 februari 2003 @ 21:04:
Waarom gebruik je niet deze blokjes van Thermaltake :
[afbeelding]
Zit thermisch plakband bij om het vast te plakken op je geheugen en is volledig van koper.

En deze koeler van zalman en zet daar een 80mm fan op en je hebt een super koeler !
[afbeelding]
die mem blokjes heb je ook van spire, er zit dan een therminal sticker onder.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Carel
Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 21:27:
Dat wist ik Carl dat als ik die blokjes erop doe dat die zalman er niet meer op past...
Maar helpen die blokjes ook echt daadwerkelijk? En welke koeler kan je het beste kopen voor overklokken? Graag niet al te moeilijk te monteren want ben nog een beginner erin, en wil neit al te graag die R9700 naar zijn malle moeren helpen :)
Ik heb een gf4 met voltage mod hier nog liggen, hierbij hielp mem koeling 100% niks iig qua overklokken. Het enige is wel dat al je echt extreem gaat doen dat je mem echt te heet kan worden.
Maar dat is bij jou nog niet van toepassing, beetje airflow is in principe voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net even een snel besluit genomen,
Iedereen is zeer te vreden over de nieuwe vga koeler van zalman en ga die ook kopen.
Alleen is die niet bedoelt voor overklokken (zie zalman site en mede tweakers ;) ) Maar zoals je hier al zag kwam een 80mm fan naar beneden vallen.

Alleen waar zal die geplaatst moeten worden om zo goede airflow te krijgen(zijkant?).

• Carel
Verwijderd schreef op 22 februari 2003 @ 21:57:
Iedereen is zeer te vreden over de nieuwe vga koeler van zalman en ga die ook kopen.
Alleen is die niet bedoelt voor overklokken (zie zalman site en mede tweakers ;) ) Maar zoals je hier al zag kwam een 80mm fan naar beneden vallen.

Alleen waar zal die geplaatst moeten worden om zo goede airflow te krijgen(zijkant?).
Lieft boven en onderkant, maar zijkant is ook wel ok.... ER worden 9700 verkocht met zo'n passieve cooler die 415 geklokt zijn, dus dat zegt genoeg :)

Verwijderd

Topicstarter
ok neem waarschijnijk zo'n fan erbij

http://www.zalman.co.kr/images/septemberimg/fb123ins-3b.gif

Kan je die kopen in de pricewatch?

edit: 79962 Zalman FB123 Fan & Bracket SUPERAANBIEDING OP=OP!! € 7,00

Is dat die ?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 22:26 ]

• Carel
Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 22:14:
ok neem waarschijnijk zo'n fan erbij

http://www.zalman.co.kr/images/septemberimg/fb123ins-3b.gif

edit: 79962 Zalman FB123 Fan & Bracket SUPERAANBIEDING OP=OP!! € 7,00

Is dat die ?
http://www.zalman.co.kr/english/product/fb123.htm

probeer aub wel zelf wat op te zoeken, zo ingewikkeld ligt het nou ook weer niet :)

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 21:57:

Waarom zegt iedereen nou dat je met die zalman niet geod kan overclocken :? lees dit artikel eens en lees/zoek een posts van mensen met echte ervaring. Een heleboel mensen denken dat zalman alleen voor stille koeling gaat (is natuurlijk ook zo), maar dan kan een zalman product toch ook nog wel goed koelen :?

ps: heb hierzelf (nog) niets van zalman hangen hoor :)

Edit:
voorzover ik weet verkoopt de pricewatch niets ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Herr Muller op 22-02-2003 22:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zow heb mijn bestellingen gedaan :D
Erg bedankt voor jullie reacties!

Mijn ingredienten zijn geworden:
Zalman ZM80A-HP
Zalman Fb123 (92mm fan)

Bij elkaar was ik 45 euro incl verzendkosten kwijt (onder rembours)
Dus een mooi bedrag :)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Geen geheugenblokjes ??
Die blokjes komen trouwens in combo met deze geheugen koelelementen:
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/memory/ddr1.jpg
http://www.thermaltake.com/products/memory/ddrCopper.htm

Ik heb er namelijk 2 van deze setjes besteld bij ia@pc-cooling.de voor 11 euro ofzo.

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Carel schreef op 22 February 2003 @ 21:56:
[...]

Ik heb een gf4 met voltage mod hier nog liggen, hierbij hielp mem koeling 100% niks iig qua overklokken. Het enige is wel dat al je echt extreem gaat doen dat je mem echt te heet kan worden.
Maar dat is bij jou nog niet van toepassing, beetje airflow is in principe voldoende.
Als je hem Vmem Mod de Radeon lijkt me toch dat geheugen aardig warm kan worden.
Overigens wat is de beste manier om die Thermaltake blokjes te bevestigen? Met de bijgeleverde warmte transporterende stikkers :X (Niet op mijn benaming letten :X)
Of via Arctic Silver, 2 componenten pasta?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 21:28:
kijk eerst es of je die zalman ( 80a-hp) in combinatie met leuke mem heatsinkjes kan doen....... en vanuit een gunstige richting een 80 mm fan der op laten blazen

edit......mja .....ik heb eigenlijk ook nog niet echt iets gevonden dat past :+
zou ik ook overwegen. I.c.m. met een grote fan die erop blaast is dit een hele stille en goede oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Heb gekozen voor een 92mm koeler =)
En die dan tegen de zijkanten blaast...

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 18:19
VinnieWeiss schreef op 23 February 2003 @ 13:21:
[...]

Als je hem Vmem Mod de Radeon lijkt me toch dat geheugen aardig warm kan worden.
Overigens wat is de beste manier om die Thermaltake blokjes te bevestigen? Met de bijgeleverde warmte transporterende stikkers :X (Niet op mijn benaming letten :X)
Of via Arctic Silver, 2 componenten pasta?
Het geheugen wordt nooit echt warm imo. Ik heb zelf een Leadtek GF4 TI4200 waar ik gisteren die enorme heatsink af het gehaald en vervangen door een boxed cooler van Intel. Eerst haalde ik 295/565, nu 340/565 :/. Die ramchippies worden dan ook echt niet warm ofzo, hooguit een klein beetje lauw.

tvw

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

ik heb ook een 9700 pro, maar na een paar uurtjes ut2k3 kun je die ramsinks bijna niet meer vast houden hoor :D
Ik zou er dus wel van die heatsinks op zetten als je gaat oc'en

Still King

Verwijderd

Mja..dit is een beetje een search topic. Kun je zelf niet iets ondernemen?

Die ramsinks zijn van Alpha btw ;) Heb ze hier liggen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.