Toon posts:

[XP] onherstelbare systeemfout *

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
na een schone installatie van win xp en alle updates uit te voeren die er waren kreeg ik na herstarten de volgende error :

"c000021A (onherstelbare fout)
het systeem proces session manager initialisation is onverwacht afgebroken
met de status: 0xc000026c (0x00000000 0x00000000)
het systeem is afgesloten"

hoe kan dit?
krijg windows niet meer opgesart
hij geeft de fout na het zwarte scherm met windows xp erop.
athlon tb 1400mhz
256mb
gf 2 gts/pro
asus a7v
hd 10gig
dvd
hp cdrw
win xp pro

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 20:56 ]

Verwijderd

Is dit de enige partitie op die PC? Toevallig iets van Norton geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
2 partities op de primaire staat xp op de 2de nog niets

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Zo te lezen toch een driver probleem haal al je Kaarten er eens uit behalve videokaart en kijk dan eens wat die doet.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

Topicstarter
dat blijft hetzelfde er is geen verschil

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het aan de geforce ligt want ik heb daar vorheen al eens een sireuse fout gehad maar toen had ik nog alleen de drivers van xp erna heb ik dan detonator geinstaleerd en toen bleven de fouten maar ik heb dan geen idee ofdat ze van de videokaart kwamen

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
ik hb het gelezen ja maar hij geeft niet echt een oplossing juist een uitleg wat het juist is

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

En het bevestigd wat je zelf al dacht; namelijk dat de grafische kaart niet helemaal jofel is. Misschien een idee om eens opzoek te gaan naar een ander OS / grafische kaart?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
ik kan de drivers ook niet vervangen want ik kan totaal niet opstarten ook niet in veilige mode bij win 982ed hangt die vast tijdens de installatie. heb nu al mijn hardware wat neit nodig is eruit gegooid mijn videokaart vervangen door een ati en het blijft hetzelfde

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het niet juist ik heb echt al vanalles geprobeerd
wat ook opmerkelijk is dat wanneer de updates heb geinstalleerd heb dit pas voorvalt

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 23 februari 2003 @ 10:46:
ik kan de drivers ook niet vervangen want ik kan totaal niet opstarten ook niet in veilige mode bij win 982ed hangt die vast tijdens de installatie. heb nu al mijn hardware wat neit nodig is eruit gegooid mijn videokaart vervangen door een ati en het blijft hetzelfde
En dan moet je natuurlijk windows nog even opnieuw installeren om van de drivers af te geraken :)
Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 10:48:
ik weet het niet juist ik heb echt al vanalles geprobeerd
wat ook opmerkelijk is dat wanneer de updates heb geinstalleerd heb dit pas voorvalt
Check bij welke update het gebeurt en sla deze dan over :?

offtopic:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

[ Voor 31% gewijzigd door Spider.007 op 23-02-2003 10:51 ]

---

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het nog eens proberen ik begrijp het niet het heeft 1,5 jaar goed gewerkt en nu ineens doet hij zo vreemd, toevallig was gisteren ook mijn hd van 40gig naar de %$#@%
ik ga nu proberen met zo weinig mogelijk compomenten win xp opnieuw te installe

welke het zijn der toch een heel pak van win xp dus dat uitzoeken is een pak werk
(onbegonnen werk dus)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 10:53 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 23 februari 2003 @ 10:52:
ik ga het nog eens proberen ik begrijp het niet het heeft 1,5 jaar goed gewerkt en nu ineens doet hij zo vreemd, toevallig was gisteren ook mijn hd van 40gig naar de %$#@%
ik ga nu proberen met zo weinig mogelijk compomenten win xp opnieuw te installe
Succes :) en laat even horen hoe het is afgelopen.

---

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

[XP] toegevoegd aan topictitel, zie Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10 voor uitleg :).

Verwijderd

Topicstarter
ok alles geinstalleerd heb wel probs bij office xp corrutpe cab bestanden enz..
zou ik nu nog proberen de updates te instaleren? of is dit niet zo super belangrijk
ik zou die java update toch wel willen hebben want ik verteof regelmatig op chat.to.be

Verwijderd

er staat toch op de MS knowledge base dat je hard disk naar de !"%$__##_
is.
Pagina: 1