Toon posts:

MSI KT4 met een AMD2000+ geeft probs ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een MSI KT4V gekocht zonder de serial raid. Alleen bleek dat later mijn CPU ( AMD 1700+ ) niet helemaal tip top in orde is.

Daarnet heb ik een AMD2000+ gekocht van een maat van me. Cpu is nooit gebruikt ook net binnen. Druk de CPU in zijn socketje pc aan en dat koeie ding gaat als een ambulance staan loeien :o

Nu heb ik het boek al verschijdene keren door gelezen wat bij het mainboard zat alleen ik kan nergens vinden wat betreft de FSB settings e.d. via de jumpers. Nu heb ik wat rond gespookt op MSI.com.tw en volgens hun moet hij de CPU gewoon pakken.
Er staat mij toch iets van bij dat als een syst. als een ambulance gaat loeien dat er iets mis is met de FSB settings e.d.
Nu zullen veel mensen denken en zeggen van "ja je CPU is aan gort" maar ik heb hier ook nog een 100% definitief defecte AMD2000+ en daar loeit ie niet mee :P

Ik hoop dat jullie me een antwoord kunnen geven !!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Misschien een open deur: had je wel een koeler gemonteerd?

En beschrijf "als een ambulance staan loeien" eens gedetailleerder..
Ergo: Hoeveel/hoevaak/hoelang piept de mobo? :)

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard heb ik de CPU cooler gemonteerd ja :D :P
Naja ik zal iets nouwkeuriger zijn.

1. Plaatste de CPU
2. Plaatste de Cooler
3. Alles even nageken op correcte montage
4. Voeding erop
5. Starten , lopen en na seconde of 10 blijft ie loeien totdat ik de stekker er af haal.

dusssssssss :P en ja tis net een ambulance 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 21:00 ]

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Luister eens naar de verschillende soorten gepiep en in de manuel staat wel wat het allemaal betekent.

Verwijderd

Topicstarter
Nope staat nix over in en niet zeggen dat et wel zo is want ik heb dat boekie tot in de treure zitten lezen :D :P ;)

Echt wazig probleem ;(

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Bij MSI boarden betekent dat dat de cpu fan niet draait. Dan gaatie wel beeld geven en kan je alsnog in het bios komen als het goed is... Daar kan je uitzetten dattie moet gaan gieren bij een 0 rpm. Komt vaak doordat het bios nog niet geschikt is voor de lage rpm coolers waardoor ie denkt datie niet draait.

[ Voor 1% gewijzigd door Snijkoek op 22-02-2003 21:16 . Reden: typo :( ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmm zit wat in maar het leuke is als tie net beeld wil gaan geven dan slaat ie uit en dan gaat ie loeien.

Maar goed.. goeie Tip ik heb nu die 1700 erweer in zitten dus kan ik het alsnog doen ..

ik eet alleen eerst me appeltje op ;)

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:52
misschien het draadje voor de CPU fan op de verkeerde plaats aangesloten :?

Verwijderd

Topicstarter
Snijkoek schreef op 22 februari 2003 @ 21:16:
Bij MSI boarden betekent dat dat de cpu fan niet draait. Dan gaatie wel beeld geven en kan je alsnog in het bios komen als het goed is... Daar kan je uitzetten dattie moet gaan gieren bij een 0 rpm.
En ja pc draait... gelijk het volgende probleem. Hij boot niet naar windows XP eerst een bluescreen..

pc gereboot loopt ie niet verder dan de IDE detection dus daar gaat ie hangen nu
en nee kan de bios ook niet in

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Snijkoek schreef op 22 February 2003 @ 21:16:
Bij MSI boarden betekent dat dat de cpu fan niet draait. Dan gaatie wel beeld geven en kan je alsnog in het bios komen als het goed is... Daar kan je uitzetten dattie moet gaan gieren bij een 0 rpm. Komt vaak doordat het bios nog niet geschikt is voor de lage rpm coolers waardoor ie denkt datie niet draait.
er is hier voor een bios update voor gekomen voor de lage rpm coolers. Deze is ook uit gebracht voor de k7t 266a pro2 boarden en de kt4.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
CPU word netjes gezien als 2000+ en als ik BIOS clear hobbelt ie wel even door naar windows maar daar houd et ook mee op.. dis 1 x gebeurt en het leuke is ik kan de bios nu niet flashen omdat die dus niet verder loopt als de IDE detection

• dontcare
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

had ik ook met mijn msi bord en amd 2400+
nieuwe cooler heeft het gefixed :)

.Quod me nutrit me destruit.

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:05
Cehck je ide kabels en of je RAM vast zit, bij mij ging hij ook loeien toen het RAm niet goed zat(ik had het vergeten erin te zetten ;) )

If it aint broke, fix it till it is!

Verwijderd

Topicstarter
Venxir schreef op 22 February 2003 @ 22:19:
Cehck je ide kabels en of je RAM vast zit, bij mij ging hij ook loeien toen het RAm niet goed zat(ik had het vergeten erin te zetten ;) )
Mja dat is verder allemaal wel goed in orde. Maar zou het nou echt komen door die cooler dan ?? als ik er een nieuwe opplak dat het dan goed zou moeten zijn ?? Ik bedoel als een 1700+ met zo'n cooler draait dan mag ik er vanuit gaan dat een 2000+ ook wel daarop draait toch ?

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:05
sommige coolers hebben een limiet, waarbij ze slecht werken.

If it aint broke, fix it till it is!

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 13:13
ik heb hetzelfde mobo, laatst stootte ik tegen mn kast en kreeg ik hetzelfde, je moet resetten om het in orde te krijgen. Wat het nou is weet niemand :o

Verwijderd

verkeerde fan connector had ik ook :)
Pagina: 1