Mobo kapot of valt 'ie nog aan de praat te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Misschien idd een beetje hele vage topictitel, maar het gaat dus om het volgende:

Ik heb een mobo, een Abit BE6-II; maar op met mbv. een socket converter een celereon 667 MHz is geplaatst. Voor de rest is er 1x 128 + 2x 64 MB geheugen aanwezig. Ik heb dat alles ergens op gekocht.

Dus ik wil alles testen, ik gooi dur een videokaartje in, gooi de voeding erop, en zet 'em aan. Alles werkt, ik krijg VGA output, en mijn toetsenbord doet 't op dit punt nog wel.

Nadat testen bouwde ik alles in een ATX-kastje, sloot de diskette, HDD & CD-ROM aan (etc.). Ik weer testen, het werkt, maar mijn toetsenbord niet! Ik probeer dus allerlei manier het op te lossen, maar niets helpt. Ik probeer het ook zonder bepaalde geheugenmodules, maar dat hielp ook al niets. Blijkbaar heb ik na het terug plaatsen van die geheugenmodules 1 van de geheugenmodules verkeerd geplaatst, want nadat ik dat gedaan had wij de videokaart ook al geen VGA output meer geven. Voor de rest komt er nog wel voeding op het moederbord zelf, maar dat is alles. Ik heb daarna ook een andere videokaart geprobeerd, maar daar lag het ook niet aan....

Kan ik nu het moederbord wel afschrijven? Of is er daadwerkelijk een oplossing?

Verwijderd

Hoogstwaarschijnlijk is er na het plaatsen van je mobo'tje in de ATX kast sluiting geweest waardoor een van de condensatoren bij je PS/2 misschien wel naar de hel.

Ik zeg niet gelijk dat je mobo e.d. kapoet is maar wat je nog wel kan proberen en wat ik nog niet uitgemaakt heb uit je post is dat je je mobo enzo er allemaal weer uithaald en gewoon zonder kast nogis testen

Verwijderd

Misschien zitten die backplate schroefjes niet op de juiste plek dat je kortsluiting had ofzo ? het lijkt me vaag dat na het inbouwen de pc het niet meer doet ? of was je aan het stofzuigen op het moederbord en heb je een jumper meegenomen ??

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Nee, ik heb geen jumpers mee genomen tijdens 't stofzuigen :P

Maar euhm, ik heb 't dus eerst zonder kast geprobeerd, en dat werkte dus goed, daarna heb ik 't in de kast gebouwd, nog donder FDD, HDD & CDROM (etc.); maar dat werkte toen wel goed, nadat de FDD, HDD & CD ROM (etc.) had ingebouwd deed mijn PS/2 't niet meer. Zeer vaag, ik zal alles nog eens zonder kast proberen.

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 19:37
Bekijk die elco's eens naast het slot 1, een stul of 15 zitten er.
Heb afgelopen week 11 nieuwe op een BE6 II gezet en die deed het toen weer.
Symptomen lijken een beetje op die van jouw mobo.

Eerst niet meer met een slotket en wel met een celeron 366, later ook niet meer met de celeron.

Elco's waren gezwollen (stonden bol) met wat bruine aanslag erop.

Doet het nu weer, moet het nog wel testen op stabiliteit

Als je zoekt op Elco vindt je heel wat berichten :(

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:42
hehe , eeuhm usb toetsen bord ???

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:05
gameenergy schreef op 22 February 2003 @ 23:28:
hehe , eeuhm usb toetsen bord ???
ghe ghe tjah eigenlijk wel goed gevonden
iedereen zoekt meteen technische oplossingen terwijl die misschien op te lossen is met een usb toetsenbord ja

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:42
:) best grappig dacht ik zo

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Pagina: 1