PCI--> PCMCIA controller probleempje.

Pagina: 1
Acties:

• gekkejopie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-03 06:22
Ik zit met een klein probleempje:

Ik ben in het bezit van een aantal pci-->pcmcia controllers en enkele Wlan pcmcia kaartjes. Nu is het probleem dat ik de kaartjes op een desktop niet aan de praat krijg onder windows xp pro (andere os nog niet geprobeerd maar da ben ik ook niet van plan) volgens de fabrikant ELSA zouden zowel de controllers als de pcmcia kaarten onder xp moeten werken. Eerst ff wat meer info over mijn systeem:

-AMD XP 1700+ op een ECS K7S5a
-512mb DDR 2100
de pcmcia kaarten zijn van het type Airlancer MC-11 en de controllers Airlancer PCI-11.

De controller staat geinstalleerd als een Texas Instruments PCI-1410 Cardbus Controller dit komt overeen met het type wat op de chip staat.... deze driver zit standaard bij windows xp. Als ik nu een pcmcia kaartje erin stop, wat in mijn notebook wel werkt, ziet windows geen nieuwe hardware. Het enige wat ik kan ontdekken dat windows ziet is het volgende:
In de Eventviewer bij System de melding: Type: Error Source: Pcmcia Event:10 en verder geen nuttige info. Fout komt elke keer als ik de kaart in het slot stop.

heeft iemand idëen?

• gekkejopie
fijn z'on probleem waar niemand een antwoord op heeft!

Verwijderd

Blijkbaar is er niemand die een antwoord weet, anders was je dat wel tegen gekomen, toch?

Mijn (en waarschijnlijk jouw) ervaring is toch echt dat er op dit forum meestal vrij snel iemand reageert die ook weleens zoiets heeft meegemaakt, of een oplossingsrichting weet.

reageren met :"fijn z'on probleem waar niemand een antwoord op heeft!" is niet echt motiverend...

Vergeet niet dat het jouw probleem is, en niet het onze, ok? Dat we willen meedenken wist je al, want anders kwamen we hier niet.

Je moet verder voor de gein eens kijken op deze link. Drivers genoeg. Lijkt mij in ieder geval een driver probleem, want je OS detecteert een "event" afkomstig van deze kaart wanneer je er een PCMCIA kaartje inprikt, maar weet blijkbaar niet wat er nu verder moet gebeuren.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 19:50 ]

Verwijderd

Zou je niet eens op zoek gaan naar de juiste driver voor die PC-card controller???

Lijkt me wel zo handig :X

Pfff... ik had je vraag niet eens gezien (eerder)

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

PCI--> PCMCIA controller in een ander PCI slot plaatsen i.v.m de IRQ adressen? :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• gekkejopie
hey relaxt!

een aantal reacties... altijd fijn.

quote van MAX KOOL: "Mijn (en waarschijnlijk jouw) ervaring is toch echt dat er op dit forum meestal vrij snel iemand reageert die ook weleens zoiets heeft meegemaakt, of een oplossingsrichting weet."

meestal wel en daarom is het frustrerend als je iets tegen het lijf loopt wat niet makkelijk op te lossen is.... vooral als het apparaat waar het om gaat ook eigenlijk vrij hard nodig is...

Volgens de fabrikant Elsa heb ik de nieuwste drivers nu maar ja daar doet windows helaas niets mee.... ik zal hem eens in een anders slot stoppen misschien dat dat wat helpt...

bedankt voor de reacties! ;)

• gekkejopie
YEAH BABY YEAH ik ben er uit!!!

de oplossing: een simpele bios update!!!

l
de mzzlz
Pagina: 1