Toon posts:

[GTA3]Tuning tips?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee okee, tis een oud gamepje ondertussen, maar ik heb sinds vorige week een nieuwe bak en d8; " tis wel leuk om es weer GTA3 te spelen met mijn nieuwe comp en dat kan er mooi uitzien!"
Wel ja, het ziet er wel mooi uit (nog steeds) maar dat ding schokt als de neten wat een beetje vreemd is omdat op mijn ouwe bak (p3 800) het vlotter en met veel minder stotteren speelde.

Mijn vraag derhalve:
Heeft iemand tips voor tuning of instellingen, want dit is gewoon een beetje odd.

Spekjes:
P4 2.5Ghz
512Mb 333 ddr
Ti 4200 gforce 4 128mb
2 x 80gig 7200rpm HD
MSI max2 845PE bfir mobo
Win XP pro + SP1
det. 42.68 drivers
Intel chipset en Intel AA drivers geinstaleerd

GTA3 zelf voorzien van nocd patch zodat ie niet meer van cd hoefde te lezen (d8 eerst dat cd te traag was, maar dat maakt dus nix uit)

Alvast bij voorbaat dank.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Heb je de GTA3 FaQ al bekeken?
En dan met name:
[quote]Haperend beeld:
Probeer de frame limiter eens aan te zetten.
Lees ook deze site eens:
http://www.hatarskolan.nu/action/
Ati-gebruikers:
http://www.omegacorner.com/ati.htm[/quote]

Edit:
Hmmz, niet gezien of dat linkje dood was :{ :P

[ Voor 10% gewijzigd door White Dust op 23-02-2003 09:09 ]

Verwijderd

Zet instellingen allemaal is wat laag... is het dan beter?

Verwijderd

Volgens mij speel je het spel idd op een wel erg hoge resolutie. Je moet niet denken dat je pc nu alles kan!

Verwijderd

Topicstarter
Ene link is dood, en de andere gaat over ati.
D8 eerst ook dat ik wat met lager instellingen kon doen, maar dat maakt nix uit 32 bit of 16 bit, lagere scherm res, lagere draw distance, blijft vrij constant allemaal, verschil merk je nauwelijks. Het lijkt wel of er gweoon ergens een handrem wordt aangetrokken. BTW viruscanner stond ook aan en uit maar maakte ook geen verschil. Echt maf gewoon. ALs ik TFC opstart in 1280-960 komt de frame rate nauwelijks onder de 80 dan is het toch maf dat gta3 zoveel problemen heeft. Tis inderdaad een haastige port geweest van ps2 naar pc echt voorbeeld van sloppy programering.

• nihitsia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:06

nihitsia

The Banana goes on always on

Ik had dat ook. Toen ik wat ging vogelen met van die "maffe" instellingen die in het graphics menu staan werd het beter. Ik weet ff niet meer welke instelling dat was. Iets met Frame .... Doubel/Smoother zoiets. Toen die uitstond reed ik als een zonnetje.

Gamebak Specs

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk bedoel je trails, die had ik ook al uit staan want dat vond sowieso lelijk.
Nog ff wat met Unreal2 getest: dat loopt dus als een tierelier, nix mis mee. Dat verotte GTA3 heeft dus schijnbaars iets "speciaals" nodig om goed te kunnen functioneren.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Vertel eens precies wat je allemaal hebt. Bijvoorbeeld de resolutie, de framerate, de grafische instellingen, enzovoort.
En TFC is natuurlijk totaal niet te vergelijken, dat spel is een stuk ouder en vergt veel minder.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
De resolutie maken niet zoveel uit, ik heb vershcillende geprobeerd, lage en hoge in 16 en 32 bit, met lage draw distance en hoge draw distance; het maakt allemaal niet zoveel uit, het blijft schokkerig. Er is schijnbaar instelling of driver of whatever wat gta3 niet leuk vindt of over struikelt. TFC is misschien niet up to date maar unreal2 is toch wel een cpu & video vretertje (en actueel) en dat loopt lekker............

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je hebt met je "no cd patch" je installatie weer terug naar 1.0 gebracht, terwijl je met de normale installatie de gta3 patch kan draaien. De patch scheelt heel veel in snelheid.

Firmpete on Aerie Peak

Pagina: 1