Toon posts:

Mijn koelertje bromt :-S

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb sinds een tijdje op sommige momenten een vage brom geluid uit m'n kast.
Ik heb dus vandaag die kast open gemaakt en gewacht tot het geluid weer is begon, en ja hoor.. Volgens mij komt het van de koeler af die op de processor zit.. kan dat?
Ik heb een heatsink (of hoe heet zo'n kreng) met daarop een fin. Volgens mij kokt daar dat geluid vandaan. het is echter niet constant maar zo nu en dan begint het is en dan maar voor een paar seconden.
Kan het zijn dat d'r vuil tussen zit? of dat het niet goed vast zit?
Ik durf d'r nie echt meteen an te gaan sleutelen.. velste bang dat ut fou gaat :/

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Haal de fan van het koelblok af, zuig de fan goed en olie de fan eventueel een beetje :)
(sticker eraf, druppeltje smeerolie/siliconenrommel)

Sleutelen lijkt me dus de enige optie, of een nieuwe fan kopen :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Zal waarschijnlijk gewoon stof zijn. Het gevolg is dat de ventilator kan gaan trillen waardoor je dat geluid krijgt.
FF zuiver blazen of zuiver maken (wattestokje of zo) en dan is het waarschijnlijk wel over.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het kan zijn dat de FAN aanloopt, een druppeltje olie doet meestal wonderen in zo'n geval. :) Anders kan het nog wel eens zijn dat de FAN z'n beste tijd heeft gehad. Zie ook dit topic wat ik heb gevonden met de Search.

Anders kan je nog een nieuwe FAN in de winkel kopen, meestal zitten er 40x40mm. FANs op de heatsinks (dat is dus het koel'blok'), maar dat kan je zelf ook even opmeten. Die FANs zijn o.a. te vinden in de Pricewatch op de frontpage.

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:47
Je zou 'm is schoon kunnen spuiten! Kan nog zo heel veel mis gaan en anders de cooler is stil houden, door 'm stil te zetten. Dan weet je of het geluid daarvan komt! :P

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Basic vraag, cooler is oud of erg vies. Nieuwe kopen lijkt mij het verstandigst. Klooien met olie is best vervelend, je zit de fan en dan spat alles in het rond :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.