PC heeft hekel aan printers?

Pagina: 1
Acties:

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Een kennis van me heeft een oud pc'tje gekocht(celeron 333) met win98 en een HP600C printer. Geinstalleerd, alles werkt, behalve het printen.
Als ik een printopdracht geef krijg ik altijd een melding dat het papier op is(en dat is dus niet zo). Ik denk -> gare printer. Daarna een Canon BJC 4200 eraan gehangen, en krijg precies dezelfde melding :?
Ik denk -> verkeerde instelling. Alle printerinstellingen gedubbelcheckt, maar nog steeds die melding :/
Kapotte LTP kabel dan? Nee ook niet, met andere kabel zelfde resultaat...

Heeft iemand ervaring met dit probleem :? Als ik een printopdracht geef doet de printer niets, en krijg ik na +/-10 seconden die melding. De printers werken gewoon op een andere pc...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Goede drivers :?

daar kan een probleem liggen :)

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
AMD_er schreef op 22 February 2003 @ 19:34:
Goede drivers :?

daar kan een probleem liggen :)
Gewoon de Win98 drivers. Ook wel toevallig dan dat windows voor 2 printers gare drivers heeft :?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• crashdummy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-04-2024
bios>printerpoort protocol ff op ecp/epp zz kijken wat t doet

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Ben weer met die pc bezig geweest.
Printerprotocol veranderen helpt niet, heb EPP, ECP+EPP, Bi-directioneel en normaal geprobeerd. Bij ECP+EPP gaf ie een timeout, dus de printer zal het wel niet herkennen, Bij al de andere protocollen gaf ie weer de melding dat het papier op was :/
Wat ik verder nog geprobeerd heb:
In DOS een .prn file printen door "print blaat.prn" in te geven. Helaas stond windows 98 erop, en die kent het print commando niet...
Ook heb ik in DOS geprobeerd om met het edit programma te printen, en die gaf aan dat er een printerfout was. Het ligt dus ook niet aan de windows instellingen.
Als laatste heb ik in de bios het adres en de irq van de ltp-poort een paar keer veranderd, ook dat hielp niet.

Iemand nog suggesties :?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:25

BCC

Klinkt gewoon alsof de printerpoort kapot is... druk er eens een isa-printerpoortje in en kijk wattie dan doet.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
wat een super topic titel :), misschien is de printer defect?.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
BCC schreef op 03 March 2003 @ 19:51:
Klinkt gewoon alsof de printerpoort kapot is... druk er eens een isa-printerpoortje in en kijk wattie dan doet.
Eh, niet iedereen heeft dat liggen :P
AvOn schreef op 03 March 2003 @ 19:55:
wat een super topic titel :), misschien is de printer defect?.
De printers werken gewoon op een andere pc
Ik wil gewoon zeker weten dat die poort stuk is, en niet dat er iets verkeerd ingesteld staat. Die pc is van kennissen van me, en als die poort stuk is zullen ze waarschijnlijk een andere pc moeten kopen...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

ik weet niet helemaal zeker of wat ik zeg klopt, maar volgens mij is de 600c ook een printer die direct vanuit dos aangestuurd kan worden. als dat zo is moet je je computer eens in dos opstarten. dit doe je door als de pc aangeeft: Bezig met starten van windows98 op f8 te drukken en dan de dos prompt te kiezen. vanaf c:\ typ je dan: type autoexec.bat >lpt1
dan weet je helemaal zeker of het aan je printer ligt of niet. als de printer dan niet reageert dan is je printerpoort kapot. PS: probeer deze opdracht minimaal 3x achter elkaar!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

je kunt ook even met debug kijken of je poort actief is.

Verwijderd

Even goed zoeken naar drivers wil wel helpen!.

Www.google.com

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 23:13:
ik weet niet helemaal zeker of wat ik zeg klopt, maar volgens mij is de 600c ook een printer die direct vanuit dos aangestuurd kan worden. als dat zo is moet je je computer eens in dos opstarten. dit doe je door als de pc aangeeft: Bezig met starten van windows98 op f8 te drukken en dan de dos prompt te kiezen. vanaf c:\ typ je dan: type autoexec.bat >lpt1
dan weet je helemaal zeker of het aan je printer ligt of niet. als de printer dan niet reageert dan is je printerpoort kapot. PS: probeer deze opdracht minimaal 3x achter elkaar!!
Ik heb al geprobeerd om in dos te printen.
Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 23:55:
Even goed zoeken naar drivers wil wel helpen!.

Www.google.com
OMG, hier ga ik niet eens op reageren |:(
Terw_Dan schreef op 03 March 2003 @ 23:33:
je kunt ook even met debug kijken of je poort actief is.
Welk commando moet ik dan geven in debug?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Pagina: 1