[Garantie] WD stuk. garantie tot 19-1-2003

Pagina: 1
Acties:

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:17
Hey,
Vandaag is mijn ouwe trouwe 10gb WD stuk gegaan. Ik kijken naar de datum op dat ding: Productiedatum 19-01-2000.

Hoe gaat WD daar mee om? Iemand ervaring? Net iets meer dan een maand er overheen?

Stay safe

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Garantie gaat toch in op de verkoopdatum en niet op de productiedatum :?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
jradelaar schreef op 22 February 2003 @ 19:35:
Garantie gaat toch in op de verkoopdatum en niet op de productiedatum :?
Volgens mij ook,

maar goed, wanneer heb je hem gekocht is dus nu de vraag, zoals je topic titel is, ben je er vanuit gegaan dat na 3 jaar, na de productie de garantie vervalt,

of zie ik dat verkeerd :?

• Libertarian
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
je kan via de WD website kijken of je nog garantie hebt

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ach, zelfs al is de garantie verlopen: als de harde schijf buiten een door jou gemaakte fout kapot gaat binnen de gebruikelijke levensduur, kan je in bepaalde gevallen nog steeds reparatie/vervanging claimen...

Catch a smile out there!

Verwijderd

WD geeft 3 jaar garantie. als je er 1 wil opsturen binnen die 3 jaar zullen ze hem vervangen. mocht je daar inderdaad interesse in hebben dan zoek ik op me werk wel ff de gegevens van WD op. dan kan je hem opsturen. wij doen zelf ook wekelijks :D ook al is hij ouder dan 3 jaar. over 1 maandje doen ze nie moeilijk

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 19:52 ]

• Xino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-03 21:36
je gaat naar de wd site : http://support.wdc.com/warranty/rmacreate.asp en vult daar een rma formulier in. tijdens het invullen moet je het serie nummer opgeven en aan de hand daarvan zie je meteen of het kan. als het kan stuur je hem op en krijg je een nieuwe van ze toegestuurd.

Learn from yesterday, Life today, Hope for tommorow

• Master FX
De RMA aanvraag via WD kan niet. Site zegt dat ie inderdaad buiten de fabrieksgarantie valt.

En nu? Iemand nog tips?

Stay safe

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

Ik heb nog wel een 20GB Seagate die je kunt overnemen voor 50E ;)

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Je zou toch omruil kunnen eisen, zie haemmorage.
Is alleen lastig. Heb je rechtsbijstandverzekering ? gebruik die, anders advocatuur: hebben een binnenloop /advies -tarief (=laag of kostenloos).

eagle

• gekkejopie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-03 06:22
of gewoon niet moeilijk doen en een nieuwe kopen wat stelt 10gb tegenwoordig nog voor... ik neem aan dat je die 3 jaar plezier van je schijfke hebt gehad.... ;)

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Winkelgarantie is maar 1 jaar, dus ik zou niet klagen en gewoon een nieuwe kopen.
Je hebt pech gehad....

• Master FX
gekkejopie schreef op 22 February 2003 @ 21:53:
of gewoon niet moeilijk doen en een nieuwe kopen wat stelt 10gb tegenwoordig nog voor... ik neem aan dat je die 3 jaar plezier van je schijfke hebt gehad.... ;)
Ja is ook wel zo. Maar het is het schijfje dat ik (incl computer) aan onze flat-huiskamer uitleen. Er wordt op gesurfd, Bubble-bobble op gespeeld en zo nu en dan een filmpje gekeken. Dus het is jammer... Eigenlijk valt de schade ook wel mee. Ik gebruik em tijdens het schrijven van deze post. Alleen zo nu en dan een vette BSOD. Maar de error-code van DLG-diag zegt: vervangen die handel :)
Ik zal es opzoek gaan naar een 2e hands schijfje. Iemand nog wat liggen in Enschede??? :)

Stay safe

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 19:17

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Als het een OEM HD is, zit er 1 jaar garantie op en anders afhankelijk van de grootte.
Ik heb er zelf net eentje ingeruild. Die man vertelde mij dat. Verder zei die dat de garantie in gaat vanaf de productiedatam en niet de vanaf de verkoopdatum

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Verwijderd

IndoBoy schreef op 23 February 2003 @ 00:58:
Als het een OEM HD is, zit er 1 jaar garantie op en anders afhankelijk van de grootte.
Ik heb er zelf net eentje ingeruild. Die man vertelde mij dat. Verder zei die dat de garantie in gaat vanaf de productiedatam en niet de vanaf de verkoopdatum
Dit is niet waar... als jij een gelid aankoopsbewijs hebt kun jij je garatie (stel 3 jaar) tot 3 jaar na aankoopsdatum eisen met je aankoopsbewijs. Alleen het is vaak wel een gedoe!!

• IndoBoy
  • Laatst online: 23-03 19:17

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Die vent aan de lijn zei dat van WD. Kan er verder ook niets aan doen!!!!

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Schijven geproduceerd na 1 oktober 2002 hebben 1 jaar fabrieksgarantie.
En neen, er is geen 1 jaar garantie vanaf de productiedatum, maar 1 jaar en een maand of twee.
Waarom ?
Het duurt altijd enkele maanden vooraleer de harde schijven terechtkomen in de winkel. (transport naar distributeur en dan naar winkel en dergelijke)

Vroeger had men 3 jaar garantie op alle IDE schijven, 3 jaar fabrieksgarantie en 1 jaar winkelgarantie. Op harde schijven had je al altijd 1 jaar winkelgarantie, dus vanaf de aankoopdatum. Indien je schijf na die periode kapot was, moest je hem zelf opsturen. Nu is het zo dat er 1 jaar fabrieksgarantie is en dus de winkel zelf moet instaan voor de garantie.
Bijv. een winkel verkoopt een schijf dat een aantal maanden geleden geproduceerd is, en 11 maanden later is die schijf kapot, dan geldt de winkelgarantie nog, maar dan is de fabrieksgarantie al voorbij en mag de winkel die schijf gewoon in de vuilnisbak gooien.
Grote distributeurs die zouden nog steeds 3 jaar garantie krijgen van de fabrikanten.
Maar je schijf bij zo'n distributeur brengen als gewone gebruiker is zeer moeilijk.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Garantie is gelul.

Excuseer mijn woordgebruik.

Met name voor auto's (Bovag 'garantiebewijs') was een garantiebepaling veel eerder een zgn. exoneratiebeding (=uitsluitingsclausule).

Waar het om gaat is/zijn: de eigenschappen die je van het produkt mag verwachten als consument.
De 'garantie' van WD is alleen makkelijk bij schade binnen de door hun gestelde garantietermijn ( als ik het goed begrijp 1 jaar c.q. 3 jaar). Met hun garantiebepaingen wordt dan in wezen bereikt dat bij schade binnen die periode zij niet moeilijk doen. Bij schade ná die periode kun je dan discussie verwachten. Maar als hun eigen diagnose-software aangeeft: 'omruilen", dan zegt dat n.m.m. genoeg.

[ Voor 144% gewijzigd door Brothar op 23-02-2003 02:07 ]

eagle

• DutchCommando
  • Laatst online: 08:05
In de EU gaat het nogaltijd om een garantietermijn van 2 jaar, 1 jaar mag niet.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
DutchCommando schreef op 23 February 2003 @ 10:12:
In de EU gaat het nogaltijd om een garantietermijn van 2 jaar, 1 jaar mag niet.
toch geven ze echt 1 jaar :(

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

Ik denk dat je je een hoop ellende+gezeik op je hals haalt wil je die garantie claimen. Je kunt je beter de moeite besparen en voor 70E een nieuwe disk halen van 20GB. :)

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

Verwijderd

Een aantal maanden geleden schroefde bijna elke harde schijffabrikant zijn garantie terug van drie naar een jaar, maar dit zou in strijd zijn met Europese wetgeving, aldus The Inquirer. Dit omdat de Europese Unie heeft voorgeschreven dat er minimaal twee jaar garantie moet worden geleverd op producten welke verkocht worden in Europese handelszone. Alleen Maxtor gaat niet in op een eventuele garantieaanvraag, aangezien het bedrijf beweert dat de aansprakelijkheid niet bij hun ligt. Die zou namelijk bij de verkoper liggen, omdat Maxtor niet rechtstreeks aan consumenten verkoopt maar via distributeurs
bron:http://www.tweakers.net/nieuws/25131/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Brothar schreef op 23 February 2003 @ 02:01:
Garantie is gelul.

Excuseer mijn woordgebruik.

Met name voor auto's (Bovag 'garantiebewijs') was een garantiebepaling veel eerder een zgn. exoneratiebeding (=uitsluitingsclausule).

Waar het om gaat is/zijn: de eigenschappen die je van het produkt mag verwachten als consument.
De 'garantie' van WD is alleen makkelijk bij schade binnen de door hun gestelde garantietermijn ( als ik het goed begrijp 1 jaar c.q. 3 jaar). Met hun garantiebepaingen wordt dan in wezen bereikt dat bij schade binnen die periode zij niet moeilijk doen. Bij schade ná die periode kun je dan discussie verwachten. Maar als hun eigen diagnose-software aangeeft: 'omruilen", dan zegt dat n.m.m. genoeg.
Maar na ruim 3 jaar heeft een schijf zijn economische levensduur ongeveer gehad.
Sommige bedrijven doen minder moeilijk dan de anderen, dus het beste kan de TS gewoon even naar WD bellen.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-03 15:08

FastBunny

Give it the Works !

Als je op de site hem opgeeft en ze zeggen geen garantie meer, dan houd het gewoon op. Jammer maar helaas. Wordt dus een nieuwe kopen.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-03 13:43

GigaTexel_BE

AMD MP²

de SE's van WD hebben nog altijd 3j hoor :)
http://support.wdc.com/warranty/policy.asp

Siesteem Spekkies!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:11
Brothar schreef op 22 February 2003 @ 21:47:
Je zou toch omruil kunnen eisen, zie haemmorage.
Zo simpel ligt het niet. Er wordt namelijk dan wel het verschil in waarde tussen een nieuwe en de oude schijf vanaf getrokken.

Omdat 3 à 4 jaar een gebruikelijke economische levensduur is, houdt dit in dat je hooguit 25% van de nieuwprijs van een 10 GB disk vergoed krijgt.

D'r staan nog 10 GB disken in de pricewatch, maar dan moet je dus voor een schijf van EUR 100 nog EUR 75 zelf betalen.

En je hebt geen recht op een grotere schijf, ook al is die (relatief) goedkoper.

En ze kunnen ook de disk ter reparatie opsturen, en dan krijg je dus 75% van de reparatienota voor je kiezen. En een harddiskreparatie kost wel iets meer dan die EUR 100

Ofwel: tussen de theorie en de praktijk ligt nog een stevig gat.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Pagina: 1