Stay safe
Volgens mij ook,jradelaar schreef op 22 February 2003 @ 19:35:
Garantie gaat toch in op de verkoopdatum en niet op de productiedatum
maar goed, wanneer heb je hem gekocht is dus nu de vraag, zoals je topic titel is, ben je er vanuit gegaan dat na 3 jaar, na de productie de garantie vervalt,
of zie ik dat verkeerd
Catch a smile out there!
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 19:52 ]
Learn from yesterday, Life today, Hope for tommorow
En nu? Iemand nog tips?
Stay safe
Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.
Is alleen lastig. Heb je rechtsbijstandverzekering ? gebruik die, anders advocatuur: hebben een binnenloop /advies -tarief (=laag of kostenloos).
eagle
Je hebt pech gehad....
Ja is ook wel zo. Maar het is het schijfje dat ik (incl computer) aan onze flat-huiskamer uitleen. Er wordt op gesurfd, Bubble-bobble op gespeeld en zo nu en dan een filmpje gekeken. Dus het is jammer... Eigenlijk valt de schade ook wel mee. Ik gebruik em tijdens het schrijven van deze post. Alleen zo nu en dan een vette BSOD. Maar de error-code van DLG-diag zegt: vervangen die handelgekkejopie schreef op 22 February 2003 @ 21:53:
of gewoon niet moeilijk doen en een nieuwe kopen wat stelt 10gb tegenwoordig nog voor... ik neem aan dat je die 3 jaar plezier van je schijfke hebt gehad....
Ik zal es opzoek gaan naar een 2e hands schijfje. Iemand nog wat liggen in Enschede???
Stay safe
Ik heb er zelf net eentje ingeruild. Die man vertelde mij dat. Verder zei die dat de garantie in gaat vanaf de productiedatam en niet de vanaf de verkoopdatum
Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
Verwijderd
Dit is niet waar... als jij een gelid aankoopsbewijs hebt kun jij je garatie (stel 3 jaar) tot 3 jaar na aankoopsdatum eisen met je aankoopsbewijs. Alleen het is vaak wel een gedoe!!IndoBoy schreef op 23 February 2003 @ 00:58:
Als het een OEM HD is, zit er 1 jaar garantie op en anders afhankelijk van de grootte.
Ik heb er zelf net eentje ingeruild. Die man vertelde mij dat. Verder zei die dat de garantie in gaat vanaf de productiedatam en niet de vanaf de verkoopdatum
Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
En neen, er is geen 1 jaar garantie vanaf de productiedatum, maar 1 jaar en een maand of twee.
Waarom ?
Het duurt altijd enkele maanden vooraleer de harde schijven terechtkomen in de winkel. (transport naar distributeur en dan naar winkel en dergelijke)
Vroeger had men 3 jaar garantie op alle IDE schijven, 3 jaar fabrieksgarantie en 1 jaar winkelgarantie. Op harde schijven had je al altijd 1 jaar winkelgarantie, dus vanaf de aankoopdatum. Indien je schijf na die periode kapot was, moest je hem zelf opsturen. Nu is het zo dat er 1 jaar fabrieksgarantie is en dus de winkel zelf moet instaan voor de garantie.
Bijv. een winkel verkoopt een schijf dat een aantal maanden geleden geproduceerd is, en 11 maanden later is die schijf kapot, dan geldt de winkelgarantie nog, maar dan is de fabrieksgarantie al voorbij en mag de winkel die schijf gewoon in de vuilnisbak gooien.
Grote distributeurs die zouden nog steeds 3 jaar garantie krijgen van de fabrikanten.
Maar je schijf bij zo'n distributeur brengen als gewone gebruiker is zeer moeilijk.
Excuseer mijn woordgebruik.
Met name voor auto's (Bovag 'garantiebewijs') was een garantiebepaling veel eerder een zgn. exoneratiebeding (=uitsluitingsclausule).
Waar het om gaat is/zijn: de eigenschappen die je van het produkt mag verwachten als consument.
De 'garantie' van WD is alleen makkelijk bij schade binnen de door hun gestelde garantietermijn ( als ik het goed begrijp 1 jaar c.q. 3 jaar). Met hun garantiebepaingen wordt dan in wezen bereikt dat bij schade binnen die periode zij niet moeilijk doen. Bij schade ná die periode kun je dan discussie verwachten. Maar als hun eigen diagnose-software aangeeft: 'omruilen", dan zegt dat n.m.m. genoeg.
[ Voor 144% gewijzigd door Brothar op 23-02-2003 02:07 ]
eagle
toch geven ze echt 1 jaarDutchCommando schreef op 23 February 2003 @ 10:12:
In de EU gaat het nogaltijd om een garantietermijn van 2 jaar, 1 jaar mag niet.
Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.
Verwijderd
bron:http://www.tweakers.net/nieuws/25131/Een aantal maanden geleden schroefde bijna elke harde schijffabrikant zijn garantie terug van drie naar een jaar, maar dit zou in strijd zijn met Europese wetgeving, aldus The Inquirer. Dit omdat de Europese Unie heeft voorgeschreven dat er minimaal twee jaar garantie moet worden geleverd op producten welke verkocht worden in Europese handelszone. Alleen Maxtor gaat niet in op een eventuele garantieaanvraag, aangezien het bedrijf beweert dat de aansprakelijkheid niet bij hun ligt. Die zou namelijk bij de verkoper liggen, omdat Maxtor niet rechtstreeks aan consumenten verkoopt maar via distributeurs
Maar na ruim 3 jaar heeft een schijf zijn economische levensduur ongeveer gehad.Brothar schreef op 23 February 2003 @ 02:01:
Garantie is gelul.
Excuseer mijn woordgebruik.
Met name voor auto's (Bovag 'garantiebewijs') was een garantiebepaling veel eerder een zgn. exoneratiebeding (=uitsluitingsclausule).
Waar het om gaat is/zijn: de eigenschappen die je van het produkt mag verwachten als consument.
De 'garantie' van WD is alleen makkelijk bij schade binnen de door hun gestelde garantietermijn ( als ik het goed begrijp 1 jaar c.q. 3 jaar). Met hun garantiebepaingen wordt dan in wezen bereikt dat bij schade binnen die periode zij niet moeilijk doen. Bij schade ná die periode kun je dan discussie verwachten. Maar als hun eigen diagnose-software aangeeft: 'omruilen", dan zegt dat n.m.m. genoeg.
Sommige bedrijven doen minder moeilijk dan de anderen, dus het beste kan de TS gewoon even naar WD bellen.
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Zo simpel ligt het niet. Er wordt namelijk dan wel het verschil in waarde tussen een nieuwe en de oude schijf vanaf getrokken.Brothar schreef op 22 February 2003 @ 21:47:
Je zou toch omruil kunnen eisen, zie haemmorage.
Omdat 3 à 4 jaar een gebruikelijke economische levensduur is, houdt dit in dat je hooguit 25% van de nieuwprijs van een 10 GB disk vergoed krijgt.
D'r staan nog 10 GB disken in de pricewatch, maar dan moet je dus voor een schijf van EUR 100 nog EUR 75 zelf betalen.
En je hebt geen recht op een grotere schijf, ook al is die (relatief) goedkoper.
En ze kunnen ook de disk ter reparatie opsturen, en dan krijg je dus 75% van de reparatienota voor je kiezen. En een harddiskreparatie kost wel iets meer dan die EUR 100
Ofwel: tussen de theorie en de praktijk ligt nog een stevig gat.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.