Toon posts:

Win2000 advanced server onwillekeurig tijdstip vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ej,

Ik heb een AMD 750 thuis staan en daar draait Win2000 server op maar die loopt zomaar op elk tijdstip vast als die daar zin in heeft. Er draait Winproxy op die deeld het internet over het netwerk. Soms draait die haast 4 dagen zonder vast te lopen en soms nog geen halve dag.
- Remote administrator
- Winproxy
- FTP server
- Norton AV corporate
- Tiny Personal firewall
- 2 Realtek netwerkkaarten
- 20 GB Maxtor
- 256 PC133
- Service pack 3 en alle nieuwe updates.

Dusja als ik dan hier op mijn laptop zit te internetten , leuk en aardig , loopt de server vast en moet ik hem weer booten :(. Ik heb hem vanmiddag al geformatteerd en Windows er op nieuw opgezet. Dit is best wel irritant , weet iemand misschien waarom die vast loopt?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 19:28 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Geheugen al gecheckt?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
nee dat nog niet, ga het geheugen van mijn broers pc er inzetten ,

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 19:30 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:26

momania

iPhone 30! Bam!

Kijk ook eens of je wat terug kan vinden in de eventviewer....

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Bij system log staat niet echt veel , alleen Event logger error , System shutdown unexpected.

Verwijderd

Ik had het met een AMD-400....maanden lang heb ik lopen kloten aan het bord, HD, mem, allerlei shit...

Op een gegeven moment de interne en externe cache van de CPU uitgeschakeld...ding werd bagger traag (logisch)....

Weer maar checken met bios settings, jumpers, tot ik op een gegeven moment dacht...fuck het maar, ik pomp die core voltage ff 0.2 volt omhoog........--->>> DRAAIEN MET DIE SHIT...zelfs 50 mHz overgeklockt...heerlijk...

dus wat ik zou proberen is....zet je core voltage iets omhoog...ik weet dat dit niet persé een bruikbare oplossing zou kunnen zijn....maar probeer het gewoon..bij mij hielp het...

Verwijderd

Topicstarter
ja , ik heb nu 256 sdram van mijn broers pc in de mijn server gedaan en de 256 die erin zat bij mijn broer erin gedaan, dus moet ik nog ff afw8ten of die er niet mee vastloopt(tot nu toe nog niet vastgelopen), maar bedankt voor je tip.

Tis nog zo'n SLOT A AMD, en die zijn heel moeilijk over te clocken :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 23:40 ]

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Thuis heb ik een server draaien met Windows 2000 Server, die shared het internet via RAS en is geconfigureerd als nat-router. 2 a 3 weken geleden kon ik via windows update een update downloaden die de performace voor win2k nat routers zou verbeteren. Ik die patch downloaden, installeren en draaien met die hap :). Daarna had ik dezelfde symptonen als jij, vastlopen op onverwachte momenten etc etc. Vervolgens heb ik die patch weer gedeinstalleerd en alles liep weer als een zonnetje. Misschien dat het bij jouw ook hierdoor komt.

Die patch waarover het gaat is: Q329251.

Verwijderd

Topicstarter
He Thanx! , ik w8 nog even af wat dat andere geheugen doet en als die dan nog vastloopt probeer ik jouw tip.
Pagina: 1