Toon posts:

[7NJS] 01 Error na cmos clear

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren mijn chaintech ct-7njs geinstalleerd. WinXp erop, werkte prima. Na vandaag een biosupdate (11/18/2002) gedaan te hebben begonnen de problemen. Windows starte niet meer op.

Default settings in de bios ingesteld, zonder resultaat.

Na een clear van de cmos was het helemaal mis.
Ik heb nu ook geen beeld meer, de cbox2 geeft een 01 error en het groene powerledje knippert.

clearen van de cmos heb ik gedaan met de spanning eraf, jp1 verzet, tijdje gewacht, jumper terug en de spanning er weer op.
Al een paar keer geprobeerd. Ook de batterij er al uit gehad.

jp25, fsb setting heb ik ook al verzet, ergens gelezen in een topic, ook zonder resultaat.

Iemand een idee wat die 01 precies betekend (boekje word ik niet veel wijzer van) en hoe ik weer in de bios kom?

Verdere spec's zijn denk ik op dit moment niet nodig (omdat het allemaal wel gewerkt heeft), anders hoor ik wel en post ik ze alsnog.

Verwijderd

kan je niet een boot diskette maken vanop een andere pc en dan opnieuw flashen of geraak je daar zelf niet?
zelf heb ik bij de 7njl1 ( afgeslankte versie dus) geen enkel probleem gehad...
voor die codes kan je waarschijnljk wel terecht op de site www.chaintech.com.tw

Verwijderd

Topicstarter
Zover komt hij niet.
De codes die voorbij komen zijn FF , C1, C3 en dan 01 en daar blijft hij op staan.
Codes staan ook in de handleiding, 01: Expand the Xgroup codes locating in physical address 1000:0 Wat mij niets zegt.
Kan me niet voorstellen dat die code tien munuten duurt ofzo.
Flashen op zich was ook wel gelukt, kwam toen nog wel in de bios, alleen starte windows niet goed.
Pas na de cmos clear mbv jumper, krijg ik die code 01 en heb dus geen beeld en ook geen bios toegang meer.

• poiuyt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-01-2025
De BIOS versie van 18/11/2002 schijnt bij veel mensen problemen op te leveren. Het klopt inderdaad dat de PC vaak niet meer wil opstarten na de het flashen naar deze versie. Er zit dan niets anders op dan het systeem opnieuw te installeren.

Er is inmiddels ook een nieuwere officiele versie uit van 29/11/2002. Deze is echter alleen te downloaden van de koreaanse Chaintech site en bij een duits forum. In deze BIOS kan je RAID ook uitschakelen (Er zou deze week een nieuwe versie uitkomen, maar heb hem nog niet gezien).

www.planet-chaintech.net of www.chaintechkorea.com

Op www.planet-chaintech.net vind je een nog nieuwere versie (Advanced 7NJS Zenith Bios Version, versie 3, van 13-1-2003), maar deze blijkt niet officieel te zijn, dus kan je beter voor de versie van 29-11-2002 gaan (7NJS Zenith Bios Version 3 vom 29.11.02 ).

Een goede bron voor meer informatie vind je bij www.ocworkbench.com. Hier hebben ze een apart Chaintech moederborden Forum. Post je vraag daar, grote kans dat je antwoord op je vraag krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Is duidelijk, ook al wel in een forum gelezen, het is probleem is echter dat hij niet door de post komt. Hij blijft staan bij code 01, zie boven. Ik heb geen beeld, kan dus niet naar de bios en ook niet opnieuw flashen, zover komt hij gewoon niet.
Heb inmiddels alle kaarten eruit, kaal moederbord met alleen geheugen. Nog steeds hetzelfde probleem.
Iemand een idee hoe ik verder kom?

Verwijderd

nieuw halen onder garantie, je hebt immers niets fout gedaan , is het niet
en als je zoveel geld geeft voor een mobo zou het wel mogen werken , ook al is het een nieuwe bios.
zit je natuurlijk wel zonder mobo...'

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zit niets anders op, zie ook geen andere oplossing. Is bij Informatique gekocht. Daar zijn ze wat dat betreft altijd heel redelijk is mijn ervaring.
En zonder mobo zitten, is niet echt een probleem, heb nog een systeempje..:-)
Wel jammer dat ik niet verder kan met mijn nieuwe speelgoed..

• poiuyt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-01-2025
Ik had ook een defecte 7NJS bij Informatique gekocht. Ben terug gegaan en kreeg direct zonder zeuren een nieuwe mee (de service daar is echt super)

Verwijderd

Topicstarter
Net even gebeld met Informatique, kan langskomen en krijg een nieuw mobo. Inderdaad weer een bevestiging dat de service erg goed is daar.

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 19:20:
clearen van de cmos heb ik gedaan met de spanning eraf, jp1 verzet, tijdje gewacht, jumper terug en de spanning er weer op.
Is dit wel de juiste manier om het CMOS te clearen? moest het niet pc uit jumper verzetten, pc aan, pc uit jumper terugzetten zijn? Maar je probleem is al verholpen en succes bij de volgende keer :)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens het boekje niet. Maar omdat niks werkte heb ik ook dat nog geprobeerd. Ook zonder resultaat. Wel heb je als de jumper op 23 staat en je zet de spanning erop een andere code, wat weer klopt met de situatie.
Ik zou het wel graag willen weten voor een volgende keer. Vamiddag haal ik mijn nieuwe mobo, maar ben wel wat huiverig geworden om indien nodig weer mijn cmos te clearen.
Dus als iemand nog even kan bevestigen wat de juiste manier is voor dit mobo? En heeft iemand dit al wel eens met succes gedaan, zal toch wel?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn mobo omgeruild bij Informatque. Vandaag geinstalleerd en ook al weer mijn cmos moeten clearen. Dit mobo doet dat gelukkig wel. Probleem dus opgelost.
Pagina: 1