Gaan Produceren...

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
Aangezien ik door alle topics heen de bitjes niet meer zie even een eigen topic. Ik wil dus beginnen om thuis muziek op te gaan nemen. Het eerste doel in het opnemen van Gitaar + bas en de drums maken via de computer. Misschien ook een beginnen met het maken van Acid muziek.

Nu zit ik te denken om eerst wat aan me geluid van de computer te doen.
Ik zit te twijvelen tussen een:

Tascam - US 428
Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/pix/tascam-us428.jpg

Of een losse geluidskaart kopen en een mixer erbij.

Het moet een beetje in dezelfde prijsklasse zitten.

Maar ja, wat ook nog zou kunnen is een Boss JamMaster 5 halen...

Hmzz.... help... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Dit lijkt me een goed topic voor je:

How to become a Producer

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was zou ik eerst bij de Kern beginnen, dat is dus je computer een goede geluidskaart brengt een hoop nieuwe effecten met zich mee. Je hebt infeitte niet eens een externe mixxer meer nodig. Aan je pc heb je genoeg als beginner Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Ik heb al wel vaker muziek gemaakt (hardcore)(mijn neef is The Vinyl Junk ;)) Maar wil nu dus iets professionere aan de slag gaan. Die Tascam leek me wel wat, maar wat is beter?
Zo'n ding halen OF een goede geluidskaart en mixer? Of een goede geluidskaart en een Boss Jammaster? (ik heb een V-amp 2 voor me gitaar)

En dat topic ken ik al wel ja ;) Maar toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Als eerste koop ik dan:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/samson-resolv65.jpg
De Samson Resolv 65 dus icm deze versterker
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/samson_servo170.jpg
De Servo 170 met 85 Watt vermogen per kanaal.

Dan nog een Shure SM 57 (instrumenten)
Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/pix/shure-sm57-tb.jpg

En een Shure SM 58 (voor Zang)
Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/pix/shure-sm58-tb.jpg

En dan nog een goede geluidskaart. Ik zat te denken aan een Terratec DMX 24/96 (zoiets toch)... of raad iemand toch wat anders aan?

Dit kost in het totaal: 497 Euro (alles nieuw bij Feedback)

En als ik dan nog geld over heb dus een Mixer (berhinger ofzo ;))
Of heeft iemand een beter Idee?

Misschien nog tips over apperatuur die ik echt moet aanschaffen (compressors bijvoorbeeld? Voor de Mics dan) In eerste instantie gaat het om het maken van Rockmuziek. Later nog uitbereiden naar HipHop en Acid... (jah, ik hou van veel verschillende stylen muziek)... :)

[ Voor 20% gewijzigd door CoiLive op 22-02-2003 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Tascam is geen slechte keus,het geluid is goed en je kan hem ook als midi-controller gebruiken alleen weet ik niet wat de latency is van de geluidskaart,hij heeft in ieder geval wel asio drivers.
Je kan ook alleen een geluidskaart nemen,bv de Audiophile van midiman,dit is een van de betere kaarten voor een leuke prijs en als je nog een controller wilt(is wel makkelijk als je acid wil gaan maken) heeft midiman de Oxygen8 nog voor je,deze combinatie is goedkoper dan de Tascam en waarschijnlijk ook een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
Voor zang zou ik geen SM58 nemen, voor het geld is wel wat beters te krijgen, Sennheiser Evo 845 bv.. misschien dat die laatste zelfs wat goedkoper is...

Behringer maakt wel leuke mixers... hebben zelf een disco mixer van ze, maar die lekt een beetje als je een schuif dicht hebt... ook wat lichte ruis ... (zelf ervaren) dit is niet zo erg voor disco, maar voor opnames wel...

Met de Euroracks heb ik geen ervaring, maar ik wil der binnenkort waarschijnlijk wel eentje aanschaffen... zullen dan wel zien :)

[ Voor 55% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 23-02-2003 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Ik heb de andere topics ook even doorgenomen. Maar weet nog steeds niet helemaal zeker wat ik zal gaan doen...

Een (leuk) voordeel van die Tascam is dat ik die ook kan aansluiten op me laptop (usb) en mee kan nemen naar de oefenruimte en daar ook makkelijk wat dingen opnemen. Dit vind ik eigenlijk wel een heerlijk idee.

Iemand nog leuke goede ideeen... overmorgen ga ik naar feedback en misschien koop ik dit dan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Over een paar uur ga ik weg... iemand nog een tipje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Eigenlijk geen tip, maar een vraag... waar wil je heen?

Ik zie hier een hoop spullen bij elkaar staan, waarbij sommige dingen niet echt onder produceren vallen. (versterker met boxen is in principe niet nodig, koptelefoon zou ook kunnen)

Mijn vraag is, waar wil je heen?
Je noemt een paar keer "beginnen", imho is 500 euro neertellen geen beginnen meer ;), dan heb je blijkbaar verwachtingen. Anders is een SB16 + elcheapo mixertje + microfoon die je er bij krijgt al voldoende. (bij wijze van spreken)
Ik denk dat als je die vraag hier kunt beantwoorden dat anderen makkelijker kunnen zeggen waarmee je kunt beginnen, zodat je na wat extra aankopen waarschijnlijk dichter bij je einddoel bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Laatst online: 24-07 22:43
hoeveel kosten die speakertjes los???

zijn namelijk wel mooie boxies....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 21:07