Toon posts:

driver/videokaart functioneert niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mijn driver van beeldschermadapter functioneert niet goed... als ik in apparaatbeheer kijk en dan dus bij beeldschermadapter... staat er een uitroepteken bij NVIDIA RIVA TNT

dan klik ik dus op eigenschappen en dan geeft die aan

Dit apparaat start niet. (Code 10)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

( bij bronnen ... dit apparaat gebruikt geen bronnen omdat het apparaat niet correct werkt.

bij stuurprogramma staat :

c:\windows\system32\drivers\nv4.sys
c:\windows\system32\nv4.dll

pent ll 350
192 mb geheugen
Viper V550 16 MB videokaart

wie kan me helpen? want ik kom er echt niet uit....

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je al eens geprobeerd de drivers die erbij geleverd zijn te installeren? Mits dat niet werkt, kan je proberen de laatste detonator driver te downloaden en te installeren. Deze kan je vinden op de site van nVidia.

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik gedaan....

oude drivers heb ik niet meer... dus nieuwste van nvidia geinstalleerd

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 14:05
De nieuwste drivers werken niet behoorlijk samen met de Viper 550 in mijn server. Op http://www.guru3d.com/files/detonator/ kan je de oude drivers nog downloaden.
Ik gebruik momenteel de Detonator7.76 en die werkt feilloos

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb mijn oude driver geinstalleerd maar er gebeurt ongeveer hetzelfde....

Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet initialiseren. (Code 37)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

Verwijderd

Topicstarter
hij zegt locatie PCI bus.... maar ik d8 wel dat die AGP is....

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:00

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> VB

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Niet je topic zo snel al kicken :)

En wat je probleem betreft.. uninstalleer de drivers eens goed (probeer of detonator destroyer ook al op zulke oude versies werkt, weet ik niet zeker) en installeer dan opnieuw drivers.
Probeer v5.xx eens, die zijn vaak probleemlozer dan de nieuwste detonators (voor zo'n relatief oude videokaart dan) :)

Verwijderd

Topicstarter
dan had ik trouwens nog een vraag....

ik heb ook een geforce 2 mx400 64 mb en een geforce 4 Ti 4600 128 mb en die geforce werkt wel in die oude computer en de geforce 2 niet.... geforce 2 geeft dan geen beeld..... precies dezelfde connector..... weet iemand wat ik daaraan kan doen??

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn oude driver geprobeerd hij werkt wel maar ik krijg dezelfde fout... en daarom is mijn beeld dan supertraag

ik heb windows XP

Jetway

system chipset : Intel 440BX/DX/ZX Chipset

model : V.7ZXAN A01

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 22:41 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gebruik de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ajb wat vaker ipv elke keer een nieuwe post te plaatsen.

Heb je bij het installeren van die oude drivers wel eerst goed die nieuwe versie verwijderd dan? En over het probleem met die GeForce2 MX400: welk moederbord heb je precies (merk en model)?

Verwijderd

Welk OS gebruik je?

Verwijderd

En probeer deze mogelijke oplossing uit de faq ook eens:
Ik krijg foutcode 10, wat doe ik hieraan?

Dit is een redelijk vaakvoorkomend probleem en heeft meestal te maken met een IRQ probleem. Hier is oa. het volgende aan te doen:
Ga met DELETE in bios.
Ga naar PnP/PCI configurations (enter).
Zet Assign IRQ for VGA op ENABLE.
Vervolgens saven met F10.
Als dat niet werkt moet je even vertellen in welke sloten je alle kaarten hebt.

Verwijderd

Topicstarter
mijn geforce 2 kaartje is gelukt omdat in de bios stond iets met PCI wat dus AGP moest worden....

alleen ik blijf hetzelfde probleem houden met code 10.... ik heb geprobeerd in de bios bij pnp/pci IRQ vga enable.... maar dat staat er bij mij niet bij.....

ik heb ook alle hardware eruit gedaan en alleen de videokaart erin gedaan en dan krijg ik nog steeds hetzelfde probleem dus dan kan het geen IRQ probleem zijn toch?

hmmm..... wie weet het antwoord :)

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 01:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
sisoftware sandra zegt : video card does nog have an interrupt assigned

font smoothing reduces video performance

Verwijderd

Probeer anders eens een format. Dan is alles weer lekker schoon en heb je zeker geen driver conflicten meer. Als het dan nog niet lukt moet het wel een hardware fout zijn.

Verwijderd

Topicstarter
HET PROBLEEM IS OPGELOST :D:D

bedankt allemaal....

ik heb in de bios zitten kijken en IRQ VGA ENABLE stond niet bij PNP/PCI config het stond dus onder een ander menuutje.... even goed gezocht..:)

ik had hier trouwens 256 mb intern geheugen bij ingezet... en dan geeft die hem maar aan als 128.... is het dan dat het moederbord het niet aan kan of dat ik weer iets in de bios moet veranderen?....

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 23:53 ]

Pagina: 1