Toon posts:

Gateway PC: Start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, probleempje met de PC van mijn ouders:

Hij wil ineens niet meer opstarten, monitor geeft aan geen connection, check cables maar alles zit gewoon goed.

Ik heb vervolgens de vid.card in mijn pc gepropt, werkt perfect.

Dan zou het de AGP poort nog kunnen zijn, PCI kaartje van kennis geleend en weer niets :'(

Dit gebeurt er:

PC gaat aan, lampje van de brander gaat even aan, fan van de processor cooler draait gewoon en dan gebeurt er verder niets, geen beeld, geen BIOS piepjes geen niets.

Zou iemand enig ideee hebben wat dit zou kunnen zijn? Zoals eerder gezegd, deed het gewoon perfect en ineens niets meer...

Verwijderd

weggooien.......

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je geeft aan dat je de videokaart bij een kennis hebt getest, is het geen mogelijkheid om bijvoorbeeld het geheugen bij een kennis te testen?
Ik raad aan allereerst eens te proberen om de PC te booten met de minimale componenten.

Ik raad je verder aan om deze guide even door te nemen.

Verwijderd

met alles wat jij opnoemt zou het de processor wel is kunnen zijn die misschien zijn beste tijd heeft gehad of de voeding is niet helemaal meer in orde.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Offtopic:
Zeg dan niets |:(

Ontopic:
Probeer eens een andere voeding. Wat zijn de specs eigenlijk?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-08 20:03

grimson

domeingrommer

Ik heb dit ook deze week nog gezien. STOF was het probleem :) rond de processor at van dat dikke stof op het Moederbord.
Met spuitbus lucht deze stof weggeblazen. PC werkt weer als een zonnetje !

Verwijderd

Topicstarter
grimson schreef op 22 February 2003 @ 17:36:
Ik heb dit ook deze week nog gezien. STOF was het probleem :) rond de processor at van dat dikke stof op het Moederbord.
Met spuitbus lucht deze stof weggeblazen. PC werkt weer als een zonnetje !
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dat was het, ff de cooler schoongemaakt, daarna de fan losgemaakt en het koelblok zat echt onder het stof, met een schroevendraaien ff het meeste verwijdert en hij draait weer als een zonnetje :)

Ding is nog steeds erug smerig, gezien hij 3j oud is maar ff een nieuwe kopen, tis een athlon 800, wat voor cooler moet daar op? Slot A heeft dat ding toch :? Ben het ff kwijt, is al weer zo oud die processor :P

Edit: Windows liep net vast, echt tijd voor een nieuwe cooler dus, maandag maar ff langs MyCom gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 18:08 ]

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 17:56:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dat was het, ff de cooler schoongemaakt, daarna de fan losgemaakt en het koelblok zat echt onder het stof, met een schroevendraaien ff het meeste verwijdert en hij draait weer als een zonnetje :)

Ding is nog steeds erug smerig, gezien hij 3j oud is maar ff een nieuwe kopen, tis een athlon 800, wat voor cooler moet daar op? Slot A heeft dat ding toch :? Ben het ff kwijt, is al weer zo oud die processor :P

Edit: Windows liep net vast, echt tijd voor een nieuwe cooler dus, maandag maar ff langs MyCom gaan.
het is net zo als je zegt een slot a cooler. Neem wel een goeie want die athlon (slot a versie) worden extreem heet.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ff zitten kijken op de site van MyCom, de Dragon Orb 3 van Thermal Take lijkt me wel wat, is voor max. XP2100+, der zit een Athlon 800 in dus die lijkt me meer dan voldoende :P

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 19:54:
Ik heb net ff zitten kijken op de site van MyCom, de Dragon Orb 3 van Thermal Take lijkt me wel wat, is voor max. XP2100+, der zit een Athlon 800 in dus die lijkt me meer dan voldoende :P
volgens mij gaat dit niet passen, want van jou is een slot a en die andere een socket A daar zit eengroot verschil in. dit is wat in mijn hoofd zit kwa cooler voor je slot A:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/19797.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Meneer aard op 23-02-2003 20:11 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
Ik schrok even :P, tot ik het plaatje zag :)

Dan heb ik me vergist het is zo'n viekant plat geval, M.A.W., een Socket A :)
Pagina: 1