[win2k] net.exe bij opstart

Pagina: 1
Acties:

• mailman|IA
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16
Ik krijg bij het opstarten meerdere dosvensters te zien met in de kop de tekst: C:/winnt/system32/net.exe. Ze sluiten wel weer, maar het maakt het opstarten langzamer. Wie weet wat dit is en wat ik er aan kan doen? In de search krijg ik veel, maar niet de juiste resultaten.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je hier al tussen gekeken?

Is 't niet toevallig een logon script o.i.d., die mappings maakt naar servers toe?

[ Voor 31% gewijzigd door blackd op 22-02-2003 16:46 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• mailman|IA
Het is een stand-alone pc. En ik moet je eerlijk bekennen dat de HKEY-dingen mij nog niet helemaal duidelijk zijn...
Iemand duidelijkheid voor deze wanabee-tweaker

• blackd
  • Niet online
Start -> Run -> regedit en dan die keys opzoeken :)

• mailman|IA
Kan ik die net.exe dan gewoon verwijderen, zonder dat er iets stuk gaat?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
mailman schreef op 22 February 2003 @ 17:01:
Kan ik die net.exe dan gewoon verwijderen, zonder dat er iets stuk gaat?
zolang als je geen netwerkfunctionaliteit nodig hebt is dat geen probleem

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Net word ook gebruikt om services te starten/stoppen dus wegooien zou 'k nie doen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 17:05:
Net word ook gebruikt om services te starten/stoppen dus wegooien zou 'k nie doen.
je hebt ook nog een net1.exe in je windows dir staan...

A wise man's life is based around fuck you

• mailman|IA
net.exe staan daar niet bij. Wat nu?

• mailman|IA
De PC is niet aangesloten op een netwerk, maar heeft wel een netwerkkaart die Wanadoo gebruikt. Kan die net.exe in dat geval niet weg?

• blackd
  • Niet online
Zoek eerst eens uit waarvoor die net.exe uberhaupt gebruikt wordt. Ga naar msconfig, kijk of daar scriptjes (.bat) in staan o.i.d. die net.exe aansturen. Bij twijfel kun je altijd een screenshot van msconfig hier plaatsen, dan kijken wij er even naar.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

blackd schreef op 24 February 2003 @ 10:05:
Zoek eerst eens uit waarvoor die net.exe uberhaupt gebruikt wordt. Ga naar msconfig, kijk of daar scriptjes (.bat) in staan o.i.d. die net.exe aansturen. Bij twijfel kun je altijd een screenshot van msconfig hier plaatsen, dan kijken wij er even naar.
C:/winnt/system32/net.exe
Geen msconfig dus.. maar goed dat had je zelf ook wel door :)

Ik zou zeggen.. ga naar Start -> Zoeken -> Bestanden en Mappen.

Zoek op net.exe

Maak een screenshot van de resultaten en wij zien of hij in de "start up folder staat".

Tsja.. klinkt n00berig maar moet maar even :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• blackd
  • Niet online
DeMoN schreef op 24 February 2003 @ 10:09:
Geen msconfig dus.. maar goed dat had je zelf ook wel door :)

:?
Ik zoek enkel en alleen op wanneer net.exe daadwerkelijk gestart wordt, het verwijderen van net.exe werkt welliswaar, maar dan heb je imho toch niet de bron van het 'kwaad' te pakken. Wedden dat de topicstarter straks opgescheept zit met 'command not found' :P

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

blackd schreef op 24 February 2003 @ 10:13:

[...]

:?
Ik zoek enkel en alleen op wanneer net.exe daadwerkelijk gestart wordt, het verwijderen van net.exe werkt welliswaar, maar dan heb je imho toch niet de bron van het 'kwaad' te pakken. Wedden dat de topicstarter straks opgescheept zit met 'command not found' :P
hehe :P

Maar ik bedoel met die quote van mij.. dat je ziet dat er een WINNT map op zijn systeem staat. Hiermee bedoel ik dus dat hij Win2K draait en geen XP. Hoeft natuurlijk niet zo te zijn maar ik denk van wel in dit geval. En daarmee bedoelde ik dat de TS geen msconfig heeft... maar BOEIE verder ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• blackd
  • Niet online
Oh zo, ja dan heb je idd geen msconfig. Je hebt gelijk :)

Dan het alternatief maar: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/560372#7 maar ik geloof dat die ook bekend was (ie: eerder voorbijgekomen)

Pagina: 1