Ik heb een winnt 4 server waarop een hp 710 c via een printserver is geinstalleerd. Als ik op een wk2 prof systeem de printer van de server naar de lokale printermap sleep dan zegt hij dat de drivers niet juist zijn. Maar vervolgens kan ik geen andere drivers installeren. Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan omzeilen of oplossen.
de HP 710 series printer kan niet worden aangesloten op een jetdirect printerserver, hij zal dan niet goed werken. (ik ga ervanuit dat je een jetdirect gebruikt)
ben hier zelf ook een tijdje mee bezig geweest, en toen op de HP site gelezen dat dit dus een bekend probleem was/is (tis een GDI printer.. helaas)
en als je hem wel werkend hebt gehad dan wil ik graag weten hoe je dat hebt gedaan
ben hier zelf ook een tijdje mee bezig geweest, en toen op de HP site gelezen dat dit dus een bekend probleem was/is (tis een GDI printer.. helaas)
en als je hem wel werkend hebt gehad dan wil ik graag weten hoe je dat hebt gedaan
A wise man's life is based around fuck you
Verwijderd
Probeer eerst lokaal de printer te installeren met 2k drivers, en later als netwerkprinter.
Jah de printer hangt momenteel aan een rapotec printserver. Tenminste dat dacht ik zo uit mijn hoofd. Maar omdat dan op iedere pc van alles geinstalleerd moet worden was dat maar lastig. Bovendien was die pc nog steeds bezig zelf met actief printen omdat die buffer van de printserver niet zo groot was. Dus hebben we dat centraal gemaakt op de server. Het insttalleren op de server is wel gelukt. Dat is geen probleem. En de printer vervolgens installeren op werkstations die windows98 draaien is het ook geen probleem. Maar bij windows 2000 werkstations dus wel.
Waarschijnlijk zijn de W2K drivers nog niet aanwezig op de printerserver. Je kan als het goed is ergens op die server aangeven voor welke OS-en drivers beschikbaar gesteld moeten worden.
L_Jinx, over welke printserver heb je het nu. Over de Repotec printserver of over de nt4 server?
Je kunt een printer rustig op een windowsNT4 file/print server installeren. Echter voor Windows2000 en WindowsXP clients zul je de drivers van de HP site moeten halen en appart installeren op de clients. Vooral als de driver niet op de NT4 server geinstalleerd is. Bekend probleem heb ik op het werk met sommige printers ook.
Ja dat is een leuke. Had even je laatste post over het hoofd gezien. (moet eerst refreshen en dan pas replyen)cyspoz schreef op 22 februari 2003 @ 17:24:
L_Jinx, over welke printserver heb je het nu. Over de Repotec printserver of over de nt4 server?
Ik bedoelde de server waarnaar je vanaf je W2K en je W98 machines naar connect.
Bedoel eigenlijk wat Mutsje ook zegt. Ik dacht alleen dat je de Win XP en de W2K drivers ook beschikbaar kon stellen op de NT 4 server. (dus niet alles los installeren)
[ Voor 20% gewijzigd door L_Jinx op 22-02-2003 19:34 ]
Je zou in wezen als je het driverpackage van de printer installeerd ook de andere os'en beschikbaar kunnen stellen. Ik heb bij sommige printers ook problemen ermee gehad zelfs zodanig dat we een client pc maar geupgrade hebben naar windows2000 pro om van de ellende af te zijn. Ja we hebben hier en daar nog enkele windowsNT4 clients 
Als de printer een OS niet ondersteund als je de printer op een printserver installeert zit er niks anders op dan naar een alternative locatie tijdens installatie op client te verwijzen.
Als de printer een OS niet ondersteund als je de printer op een printserver installeert zit er niks anders op dan naar een alternative locatie tijdens installatie op client te verwijzen.
Jah goed. Ik heb nog geen tijd gehad om het te proberen. Maar ik zal zo eens kijken. Alleen op de site van HP stuite ik op het probleem dat de drivers al in windows 2000 zitten. Het is dan dus niet meer mogelijk denk ik om ze op de server beschikbaar te maken. Of heeft iemand een ideetje? Ik hou jullie op de hoogte of het lukt.
Ik probeer momenteel de printer lokaal te installeren. Maar dat wil niet lukken omdat ik lokaal geen printers kan installeren. Mogelijke oorzaak is dat windows geen printer heeft kunnen vinden en omdat automatisch hardware detecteren staat aangevinkt. Maar dat kan ik niet uitvinken. Iemand enig idee hoe ik deze uitdaging kan aangaan?
Ik begin momenteel me een beetje te ergeren aan die printers. Kan onderhand net zo goed met de hand doen
Ik begin momenteel me een beetje te ergeren aan die printers. Kan onderhand net zo goed met de hand doen
[ Voor 15% gewijzigd door cyspoz op 24-02-2003 12:21 . Reden: Ach jah ]
Verwijderd
Hoezo niet? Krijg je een foutmelding? Je installeert hem toch wel onder het administrator account?cyspoz schreef op 24 februari 2003 @ 12:20:
Ik probeer momenteel de printer lokaal te installeren. Maar dat wil niet lukken omdat ik lokaal geen printers kan installeren.
ehh nee. Maar dat is volgens mij niet het probleem. Maar zal even proberen.
Pagina: 1