Toon posts:

Installatieprobleem VPN adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
search gebruikt en geen oplossing

Voor de installatie van Casema Broadband basic moet ik eerst de bijgeleverde netwerkkaart installeren (kaartje met Realtekchip) onder Win98SE.
Totaal geen probleem.

Daarna moet Wanadoo Cable VPN Adapter voor Windows geinstalleerd worden. Ogenschijnlijk loopt de installatie goed, alleen na het opnieuw opstarten staat er in het Apparaatbeheer een uitroepteken voor. Bij de eigenschappen staat de volgende foutmelding "NDIS.VXD en NTKERN,VXD apparaatlaadprogramma's kunnen het stuurprogramma niet laden (Code 2)".

Heb inmiddels NDIS.VXD en TKERN.VXD van de installatiecd van Windows gehaald en vervangen.
Ook heb ik alle netwerkonderdelen al een keer weggehaald en opnieuw geinstalleerd.

Probleem blijft echter bestaan.

De enige oplossing die de helpdesk van Casema aangeeft is een nieuwe installatie van Windows 98 SE.

Heb hier echter al wel gelezen dat ook dat de oplossing niet geeft voor een dergelijke foutmelding.

Voordat ik overga tot de nieuwe installatie: weet iemand een oplossing?

Verwijderd

wie gebruikt er nu nog eigenlijk win98. Gewoon Xp installeren en dan moet het gewoon weer lukken.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Aangezien alles wat je geprobeerd hebt is het enige wat nog gaat werken een reinstall (ja ik heb helaas ervaring met w98 met een gaar register, en probeer jij een klant maar eens uit te leggen dan dat ie niet 25 spellen en 37 programma's en 3 firewalls op zijn pc moet zetten :( :( :( )

Maar ik zal je een tip geven, installeer windows 2000 of windows XP als je pc het aankan, werkt echt een stuk fijner en is veel stabieler :)

Btw, je hebt het nu toch over het installeren van de standaard vpn client van w98? (waar trouwens een bug in zit dat je hele verbinding vast laat lopen als je >20 mb geupload hebt).

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:54

Reptile209

- gers -

En als je nou de VPN-adapter van '98 installeert:
* Configuratiescherm -> Software -> Windows onderdelen
* Communicatie -> Details -> (onderaan) Virtual private Network Adapter

Dut dâ wâ?
(Of eventueel daarna de Wannadoo variant eroverheen gooien...)

Zo scherp als een voetbal!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
bobo1on1 schreef op 23 February 2003 @ 01:38:
Aangezien alles wat je geprobeerd hebt is het enige wat nog gaat werken een reinstall (ja ik heb helaas ervaring met w98 met een gaar register, en probeer jij een klant maar eens uit te leggen dan dat ie niet 25 spellen en 37 programma's en 3 firewalls op zijn pc moet zetten :( :( :( )

Maar ik zal je een tip geven, installeer windows 2000 of windows XP als je pc het aankan, werkt echt een stuk fijner en is veel stabieler :)

Btw, je hebt het nu toch over het installeren van de standaard vpn client van w98? (waar trouwens een bug in zit dat je hele verbinding vast laat lopen als je >20 mb geupload hebt).
en als het voor een zakelijk omgeving is zou ik sowieso een router erneer planten (draytek of andere variant) dan zit de klant een stuk veiliger achter de pc, en is de internetverbinding ook stabieler

A wise man's life is based around fuck you