Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB/FireWire front paneel

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 21:40
Zeg,
Ik zoek al geruime tijd naar een front paneel (liefst 3,5") met USB 2.0 poorten en FireWire poorten. En dan eentje die je kan aansluiten op je moederbord (niet van het type dat je dus een kabel buitenom de case moet aansluiten op zo'n usb/firewire poort achter je case).

Kennen jullie misschien zoiets? En waar kan zo een ding kopen?

Verwijderd

k'heb zelf alleen een voor achter mijn pc.. Zo leuk zijn een in de front van mijn box...

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:12

lordsnow

I know nothing

Funprice. Ze zijn beschikbaar voor Chieftec / Antec kasten (officieel). Kosten een 10tje of zo.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je kan em ook zelf maken. Gewoon zo'n kaal frontje nemen en beetje gaan zagen enzo :)

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:57
aanvulling op pastasaus:

van Aopen heb je speciale uitbreidingsetjes met o.a firewire en usb die je dan aan de voorkant van je kast(van Aopen off course!) kan bevestigen.

Maar je post dit topic dus in cme , dus ik neem aan dat je ook wel wil knutselen? dan een "spare"bezel nemen, die je vast wel heb liggen.Mod het uitbreiding"kaartje"van Aopen erin.

Aan sluiten op de juiste headers op je mobo en klaar is Sakete :)

Effe linkje zoeken:)

Linkje Aopen

Succes btw!

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 12:57
lordsnow schreef op 22 February 2003 @ 15:53:
Funprice. Ze zijn beschikbaar voor Chieftec / Antec kasten (officieel). Kosten een 10tje of zo.
O.a. bij xxlcases.nl

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 21:40
Die dingen voor de Chieftec / Antec kasten (ik heb een chieftec kast), ondersteunen die ook USB 2.0? Of zijn ze sowieso universeel?

• Cybersijp
  • Laatst online: 13:57
sakete,

volgens mij(maar correct if im wrong :P ), zijn de aansluitblokjes van usb 1.1 en usb 2.0 het zelfde.Wat wel uitmaakt is je chipset e.d.Die moet natuurlijk wel usb 2.0 ondersteunen.

Dus mocht je bij Aopen uitkomen(nee, eerlijk waar ik probeer je niet te "pushen" richting Aopen ;) ) dan moet dat geen probleem geven mits de rest van je mobo e.d natuurlijk wel usb 2.0 ondersteunt.

Op mijn mobo zit een intel 850 chipset, daar zit het niet standaard in maar er is door Asus een extra controller op mobo gezet om wel ondersteuning te kunnen geven.Verder moet je als je xp gebruikt ook Sp 1 erover heen halen, anders heb je er nog niks aan.(xp ondersteunt van origine nog geen usb 2.0, pas sinds Sp1)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 13:44
Ik denk dat de USB 2.0 poorten niet 100% hetzelfde zijn als de USB 1.1 poorten maar ben niet zeker.

Een beetje verlies heb je altijd...

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-11 12:41
PeGys schreef op 22 February 2003 @ 22:10:
Ik denk dat de USB 2.0 poorten niet 100% hetzelfde zijn als de USB 1.1 poorten maar ben niet zeker.
Die zijn wel hetzelfde (o.a. i.v.m. de downwards compabiliteit).

Do as I say, don't do as I do.

• 3xhaas
  • Laatst online: 26-09-2024
Die uitbreidingporten (verleng zeg maar) die A-Open levert zijn zowel voor USB 1.1 als USB 2.0. Verder verschilt de bekabeling van 1.1 en 2.0 ook niet. Gewoon +, -, GND(2x) en signaal (4 of 5 pinnetjes dus) ofzo.

Verwijderd

Ik ben zelf ook naar zoiets op zoek alleen ook nog niets gevonden. Dan toch maar zagen en plakken/schroeven.

• 3xhaas
  • Laatst online: 26-09-2024
Die uitbreidingporten (verleng zeg maar) die A-Open levert zijn zowel voor USB 1.1 als USB 2.0. Verder verschilt de bekabeling van 1.1 en 2.0 ook niet. Gewoon +, -, GND(2x) en signaal (4 of 5 pinnetjes dus) ofzo.

edit:
Op mijn werk heb ik ze soms wel over op kasten waar ik ze toch niet meer kan aansluiten als je geinterresseerd bent en in adam woont kan ik wel eens eentje apart houden geef maar mailtje dan. Zijn dan alleen niet voor 3.5" maar voor bouw hem ergens zelf in je kassie :)

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 15:59

bennierex

Pilot_Z

Is, als je zo'n backet hebt voor achterop je pc, heel makkelijk zelf te maken door idd zo'n kaal paneeltje een beetje te modificeren. Eventueel moet je dan het kabeltje verlengen (zorg wel dat je een shielded kabeltje hiervoor gebruikt) naar je mobo.
Die brackets zijn vast wel ergens te bestellen.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Je zegt dat je er al een tijdje naar zoekt: dan ben je niet goed aan het zoeken want zoiets is bij genoeg shops te vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.