Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

UPS koppelen voor groter vermogen?

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

Topicstarter
ik heb hier drie UPS'en staan 2*smart 700 en 1*backups 500, nou wil ik ze samen laten werken om zo een groter vermogen te behalen. (er moet namelijk een versterker aan van 1.7K)

kan ik dit doen

---[ups1]---[ups2]---[ups3]------

of schiet ik hier niets mee op qua vermogen?

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

Verwijderd

gewoon in serie zetten heeft geen zin.. is wel mega veilig :9 , maar levert geen extra vermogen.. je moet het op de éen of andere manier parallel schakelen.. Ik heb zo geen idee of daar kant-en-klare systeempjes voor te koop zijn.

Wat je kunt doen.. (let op! dit kan gevaarlijk zijn!)
- drie keer de plus opzoeken van de UPS uitgang
- hetzelfde bij de min
- drie stekkers met snoer
- uiteinde van de drie snoeren samen in éen stekkerdoos

voila! :)

(ik ben geen installateur, ik weet niet zeker of dit überhaupt kan!)

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11 20:51
Dat is volgens mij niet mogelijk.. Want zo'n UPS kan maar het vermogen hebben van bijvoorbeeld 700 of 500 Watts.

Bij elkaar optellen heb je niets aan, want zo'n dingetje van 500 "klapt" dan.
Als je ze parallel kunt schakelen, dan werkt het misschien, maar ik zou niet weten hoe :)

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Ik denk dat je deze parallel moet schakelen, bij batterijen is dit ook zo. Als je batterijen parralel schakeld heb je een groter vermogen, als je ze serie schakeld heb je een hoger voltage. Maar ik weet het niet zeker... Misschien is er iemand die dit wel weet... Veel suc6

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

2 spanningsbronnen in serie geven hogere spanning (volt). 2 spanningsbronnen parallel geeft een hogere stroom (Ampere). Maar dat gaat beide niet werken met een UPS, daar ben ik wel redelijk overtuigd van eigenlijk..
ik doe dit topic ook maar dicht, koop gewoon maar een zwaardere UPS.

[ Voor 71% gewijzigd door m-m op 22-02-2003 15:41 ]

Dit topic is gesloten.