[OC]problemen met overklok

Pagina: 1
Acties:

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02 15:59

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Topicstarter
Ik had dus men FSB op 154 staan bij mijn athlonXP 1700+... nu goed , hij loopt stabiel , het enige probleem is dat mijn harde schijf soms zichzelf uitschakelt en dan blijft mijn pc +- 10 seconden hangen en dit is echt vervelend in games :( nu staat FSB terug op 133 en is alles normaal... Heft iemand raad voor mij?

PS: Unlocken is niet echt een optie...

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-01 15:18

_mARCO_

Hier staat niks

Waarschijnlijk doet je harddisk moeilijk omdat je PCI bus zo hoog loopt, 38.5 Mhz is niet weinig. Hoe doet de boel het op bv 150 Mhz FSB?

sigloos

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wat voor een voeding heb je ? het zou kunnen dat je als je games speelt net aan je max komt qua vermogen omdat ie ge-oc'ed is

• ETzPliskin

ETzPliskin

Topicstarter
ik heb 300W voeding , maar de boel loopt redelijk op 150 , maar dan soms heeft ie het nog... btw: mijn harde schijf is : IBM @ 7200 rpm

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Het HD type maakt niet echt uit, het gaat vooral om je HD controller die aan je PCI bus zit. Maar is het niet toenvallig een HD timer ofzo in windows / bios?

Kijk je voltages ff na met een programma als motherboard monitor 5, want als het een 300 watt no-name is zegt dat niet veel :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• ETzPliskin

ETzPliskin

Topicstarter
Het is een 300W van tybotech...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik zou het eens met een andere een wat sterkere voeding proberen ik denk dat daar toch de oorzaak ligt

• ETzPliskin

ETzPliskin

Topicstarter
en als ik gewoon een paar koelers en onnodige dingen afsluit? maar , als ik nu men fsb nog hoger zet , dan formatteerd men hd zichzelf :(

Verwijderd

is zeker een goede oplossing heeft het bij mij ook aan gelegen..
toevallig ook 2hd's erin??? of een ccfl light of mooi verlichte fans.....???die ZUIPEN NL. WATTJES :D

Verwijderd

tbred kopen :) die is standaard unlocked en die krijg je waarschijnlijk toch wel op fsb 166 dus kan je de divider weer hoger instellen zodat je componentjes niet te snel lopen

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:10
of je voeding wil niet meer ...

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

• ETzPliskin

ETzPliskin

Topicstarter
ma nu zitte er 7 koelers en een neonlamp in :p en 1 hd en 2 cdroms... en the usual stuff :)

Verwijderd

-ETz-Memphis Z schreef op 22 februari 2003 @ 16:31:
ma nu zitte er 7 koelers en een neonlamp in :p en 1 hd en 2 cdroms... en the usual stuff :)
7koelers , hmmmm heb je er ook verse vleeswaren en een paar pakken melk in liggen? >:) :9 ;)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 18:19
300 Watt kan genoeg zijn :P. Hoe lopen je Vcore, 5V en 12V lijntjes?

tvw

• ETzPliskin

ETzPliskin

Topicstarter
Wat bedoel je daar precies mee?

Verwijderd

_mARCO_ schreef op 22 februari 2003 @ 15:18:
Waarschijnlijk doet je harddisk moeilijk omdat je PCI bus zo hoog loopt, 38.5 Mhz is niet weinig. Hoe doet de boel het op bv 150 Mhz FSB?
Gelul....... ik draai hele dagen PCI @ 45Mhz...nooit problemen met de harddisk.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Ik kan me niet voorstellen dat een zwakke voeding zou resulteren in af en toe een luckup van 10 seconden tijdens het gamen. Ik denk inderdaad dat het iets met je PCI-bus te maken heeft. Ik ben misschien bevooroordeelt wat betreft IBM schijven (slechte ervaringen mee) zolang ze werken zijn ze heel snel. Een mogelijke oplossing zou ik zo niet weten...

Geen inspiratie

Verwijderd

mmhh overclocken door de fsb op een onofficiele frequentie te zetten vind ik maar niks. Het beste wat je kan doen is je athlon unlocken maar dat vind je geen optie. begrijpelijk. Ik neem aan dat je geen kast vol athlons hebt liggen :) Wat ik je aan kan raden is van 133 steeds in stapjes van 2 omhoog knallen en kijken bij welke frequentie je problemen optreden. Ja je bent er even mee bezig maar dan weet je op een gegeven moment wel de maximale snelheid die er (stabiel) uit te pompen is

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:43

KneoK

Not in a million lightyears

-ETz-Memphis Z schreef op 22 februari 2003 @ 15:15:
Ik had dus men FSB op 154 staan bij mijn athlonXP 1700+... nu goed , hij loopt stabiel , het enige probleem is dat mijn harde schijf soms zichzelf uitschakelt en dan blijft mijn pc +- 10 seconden hangen en dit is echt vervelend in games :( nu staat FSB terug op 133 en is alles normaal... Heft iemand raad voor mij?

PS: Unlocken is niet echt een optie...
Raad: niet zeuren als er iets niet meer stabiel loopt als je gaat overclocken...

Ik mag toch hopen dat dat nu zo ongeveer wel duidelijk is dat overclocken je hele systeem stressed ? Als je harddisk het niet tof vind dan heb je pech. Oplossing: andere schijf of minder overclocken...

Nostra: Gelul ? Mijn harde schijf trok 204MHz FSB niet terwijl dat 4MHz hoger is dan een standaard (1/6 Divider, nForce2) en mijn AGP en dus ook PCI gelocked was... En dat was een Maxtor schijfje van krap anderhalf jaar oud...

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 18:19
Installeer Motherboard Monitor, daarmee kun je de waardes van je voltages aflezen :).

tvw

• ETzPliskin

ETzPliskin

Topicstarter
ik denk dat het probleem van men hd nl. niet bij het overklokken ligt... ik kreeg daarstrax blauw scherm , reboote de pc , en ik kreeg een boot disk failure...paar keer geprobeert , altijd etzelfde , en dan heb ik de volledige stroom afgesloten , en alles werkte terug normaal...en dat terwijl de boel NIET overclocked was.

Verwijderd

martijn12345 schreef op 23 February 2003 @ 14:21:
Ik kan me niet voorstellen dat een zwakke voeding zou resulteren in af en toe een luckup van 10 seconden tijdens het gamen. Ik denk inderdaad dat het iets met je PCI-bus te maken heeft. Ik ben misschien bevooroordeelt wat betreft IBM schijven (slechte ervaringen mee) zolang ze werken zijn ze heel snel. Een mogelijke oplossing zou ik zo niet weten...

Ik weet bijna zeker dat het zn voeding is. Check de voltages in de bios bij "PC health status" oid. Je kan het in windows doen door MBM5 te installen, Zie de meuktracker op de frontpage daarvoor.

En de HD controller is het niet, want 154MHz is dus echt he-le-maal niks :P Alle andere hardware eraf halen en dan testen is ook een optie.

Verwijderd

-ETz-Memphis Z schreef op 22 February 2003 @ 16:03:
en als ik gewoon een paar koelers en onnodige dingen afsluit? maar , als ik nu men fsb nog hoger zet , dan formatteerd men hd zichzelf :(
heb je die koelers niet nodig om je systeem koel te houden? Zo niet, dan zou ik ze zoiezo uit zetten. Al die herrie...

• ETzPliskin

ETzPliskin

Topicstarter
is niet veel herrie , is tamelijk goed geisoleerd... volgens mij is gewoon mijn HD brak :(
Pagina: 1