poort 2121 ftp problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31
Ik zit dus achter sonera en nu heeft die de 21 poort en nog wat andere afgesloten voor inbound traffic dus ik kan geen ftp achter 21 draaien, ik heb hem nu dus op 2121 draaien. Werkt allemaal perfect voor mensen zonder extreme firewalls en internet sharing spul. maar dus niet voor mensen met sharing spul, nu denk ik dus dat dat aan die poort ligt ofzo. Ze kunnen wel inloggen maar krijgen vervolgens geen dir list. Ik draai nu G6 ftp

weet iemand een oplossing

Click hier niet

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

volgens mij is het geen probleem aan jou kant maar heeft het met passive ftp te maken.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• reapher
kwam er net achter dat iemand met linux zonder firewall dus een fout melding kreeg dat ie passive niet kon openen. wat is dat precies?

Click hier niet

Verwijderd

als ze kunne inloggen is het goed dan ligt het aan een instelling van G6 denk ik..
ik draai het ook .. nooit problemen mee gehad..

• reapher
ja inloggen kunnen ze maar de dir list niet ontvangen.
die mensen die bij jouw inloggen loggen die op 21? Of ook een andere poort? en zitten die achter een internet sharing pc of firewall?

Click hier niet

Verwijderd

op alle poorten maakt nie uit
en de meeste wel jah..

Verwijderd

De personen die niet op je ftp-server kunnen komen hebben zeker Passive-ftp file transfers aan staan in hun ftp-client?

Dat is namelijk de reden waarom je wel op de ftp-server komt, maar vervolgens geen directory listing krijgt!

Verwijderd

Psies :)

• reapher
ok dus het ligt gewoon aan hun! ik kon namelijk niks vinden in g6 over passiev

Click hier niet

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

ze krijgen zeker wel een directory list maar ze kunnen niet downloaden he? FTP gebruikt standaard poort 21 voor listing en poort 20 voor datatransfer, dit blijft zo denk ik. Check ff of poort 21 ook open staat bij jou en degenen die willen downloaden..

[edit]
Laat maar ik heb niet goed zitten lezen :+ misschien dat het er toch mee te maken heeft :) suc6 iig

Mijn iRacing profiel

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Het je zelf een firewall draaien???
Zo ja dan moet je daar ook poort 2120 open zetten... de datapoort is 1 poort lager nl.

• reapher
hmmm dat ga ik een proberen

ik post wel als het lukt!

Click hier niet

Verwijderd

Hi he ik zit ook bij Sonera sterker nog ik werk er en alle porten tot 1024 zijn geblokkert door dat KUT sonera :r ik draai zelf ook een ftp server ik gebruik serv-u ftp op port 8888 en dat werkt perfect dat andere mensen niet in kunnen loggen ligt dus wel aan hun als ze achter en server zitten ofzo met sygate of iets dergelijks

Verwijderd

Op donderdag 16 november 2000 22:28 schreef ronaldZ het volgende:
Hi he ik zit ook bij Sonera sterker nog ik werk er en alle porten tot 1024 zijn geblokkert door dat KUT sonera :r ik draai zelf ook een ftp server ik gebruik serv-u ftp op port 8888 en dat werkt perfect dat andere mensen niet in kunnen loggen ligt dus wel aan hun als ze achter en server zitten ofzo met sygate of iets dergelijks
Ik durf bij deze toch wel te wedden dat z'n probleem niet door z'n provider veroorzaakt wordt!

[FOUTJE]
euhm je zei ook niet echt dat het aan de provider lag, maar aan de clients. Sorry ff overheen gelezen. Please don't kill me!:)
[/FOUTJE]

Het ligt gewoon zoals hier al eerder vermeld is aan 1 van de volgende 2 dingen (of beide):
* passive-mode staat aan in client
* ftp-data poort staat niet open

Verwijderd

Op donderdag 16 november 2000 22:31 schreef nelske het volgende:

[..]
Ik durf bij deze toch wel te wedden dat z'n probleem niet door z'n provider veroorzaakt wordt!

[FOUTJE]
euhm je zei ook niet echt dat het aan de provider lag, maar aan de clients. Sorry ff overheen gelezen. Please don't kill me!:)
[/FOUTJE]

Het ligt gewoon zoals hier al eerder vermeld is aan 1 van de volgende 2 dingen (of beide):
* passive-mode staat aan in client
* ftp-data poort staat niet open
I won't kill you >:)
nee het ligt ook niet aan de provider nee

BTW weet iemand een webserver voor linux of windows die je op andere porten kan draaien ?

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Als een webserver niet op een andere poort dan 80 kan draaien is het geen goeie webserver ;)

Verwijderd

Wat dacht je gewoon van Apache??

Bij mijn weten kunnen bijna alle webservers op andere poorten draaien.
Het probleem zit hem echter in de webbrowsers:
Die verbinden namelijk standaard op poort 80.

Wil je dus een webserver draaien op een poort anders dan poort 80, dan zul je ergens een portal moeten maken (dus een externe server) voor je website, waarop een link staat met daarin je eigen webserver en de bijbehorende poort.

Notatie: http://dit.is.onzin:8080
Dit maakt dus een verbinding met de webserver "dit.is.onzin" op poort 8080

Verwijderd

Op donderdag 16 november 2000 22:47 schreef nelske het volgende:
Wat dacht je gewoon van Apache??

Bij mijn weten kunnen bijna alle webservers op andere poorten draaien.
Het probleem zit hem echter in de webbrowsers:
Die verbinden namelijk standaard op poort 80.

Wil je dus een webserver draaien op een poort anders dan poort 80, dan zul je ergens een portal moeten maken (dus een externe server) voor je website, waarop een link staat met daarin je eigen webserver en de bijbehorende poort.

Notatie: http://dit.is.onzin:8080
Dit maakt dus een verbinding met de webserver "dit.is.onzin" op poort 8080
ok thx ik heb hier geen ervaring mee vandaar :+

• reapher
dus als ik het goed begrepen heb is het zo dat poort 2121 als identificatie ofzo wordt gebruikt en poort 2120 als data poort?

Click hier niet

Pagina: 1