Ik heb nu al een aantal maandjes wat probleempjes met mijn servertje (Celeron 700, 512 mb SD, Chaintech mobo, IBM en Maxtor hd's). Op het moment dat ik files ga transferren (zowel op de server zelf als via het netwerk) loopt de explorer.exe CPU usage op naar 60% en ligt de hele server verder op z'n gat. Dan begint hij te kopieren/moven met zo'n 500 kb/s (op nieuwe hardware dus). Zelfs de muis is dan amper hanteerbaar omdat alle processortijd wordt verdeeld onder Explorer en System.
Reinstallen van OS (Windows 2k Server) had geen nut. Het maakt ook niet uit of ik die oude 14GXP IBM 14 GB pak, of die nieuwe Maxtor 60 GB, of allebei of wat dan ook.
Aan welk component zou dit in hemelsnaam kunnen liggen?? (moederbord is ook redelijk nieuw (Chaintech 6AJM4/G100).
Reinstallen van OS (Windows 2k Server) had geen nut. Het maakt ook niet uit of ik die oude 14GXP IBM 14 GB pak, of die nieuwe Maxtor 60 GB, of allebei of wat dan ook.
Aan welk component zou dit in hemelsnaam kunnen liggen?? (moederbord is ook redelijk nieuw (Chaintech 6AJM4/G100).